به این خانه‌های اسکیموییِ طالع‌بینی و هری‌پاتری‌ کنار ساحل پناه ببرید و دست زمستان سرد را ببندید

زمستان فرارسیده است و تنها یک کار می‌توان کرد: سرپناهی باید یافت. اما بیایید این زمستان را به جای سر کردن در اقامتگاه‌های قدیمی، چند صباحی را در یک ایگلو (خانه‌ی اسکیموییِ) فوق لوکس و چندحسی سپری کنید....

 

 

تفریحگاه‌های مونتاک و نیوپورت گورنی نیویورک  در حال احداث چند ایگلوی تم‌دار برای ماه‌های سرد زمستان اند. هر یک از این کلبه‌های کوچک، طراحی خاص خود را دارند. ایگلوهایی که هر کدام برنامه‌های بخصوصی را هم تدارک دیده‌اند. آنجا می‌توانید با پتوهای گرم و نرم فضا را دنج‌تر کنید، هدیه‌های خوراکی خوشمزه پیدا کنید و حتی در زیر سقف‌های کروی، آهنگ‌های تماتیک منحصربه‌فردی را گوش کنید که صدایشان آرام به گوش می‌رسد.

 

مثلاً ایگلوی فضایی مونتاک گورنی کارت‌های تاروت را به همراه آموزش روش فالگیری‌اش در اختیارتان می‌گذارد. در کنارش «گوی شیشه‌ای» را گذاشته‌اند که می‌توانید برای عکس گرفتن و پیشگویی آینده از آن استفاده کنید. دوست ندارید از آینده‌تان باخبر شوید؟ بروید کمی خودتان را با شربت‌های جادویی و عصا و موسیقی متن فیلم در این ایگلوی هری پاتری سرگرم کنید.

 

ایگلوهای تفرجگاه و مرکز آبدرمانی دریایی مونتاک تا یازدهم اسفند (اول مارس) برپا هستند. هفت روزِ هفته را می‌توانید آنجا بمانید. اما مهمانان باید از قبل، رزرو کنند تا بتوانند هر آخر هفته را در یکی از این ایگلوها سر کنند. درون ایگلو هم زنگ‌هایی هست که وقتی آنها را بزنید، پیشخدمت‌ها برایتان از رستوران تیلیز که در همان مجموعه شعبه دارد، غذا و نوشیدنی می‌آورند. تم‌های این ایگلوهای هفت‌گانه هم اینهاست: کارگاه اسباب‌بازی‌سازی بابانوئل، خانه‌ی چوبی اسکیمویی، طالع‌بینی، ستاره‌شناسی، هری پاتر، پسا اسکی و تابستان گرمسیری.

 

 

 

 

 

 

اما در مجموعه‌ی نیوپورت و مارینای گورنی، ایگلوها تا دهم اسفند (29ام فوریه) فعال اند. این منطقه سه ایگلو دارد که هر سه بی‌نهایت دوست‌داشتنی اند. تم‌هاشان هم از این قرار است: کارگاه اسباب‌بازی‌سازی بابانوئل، طالع‌بینی و تابستان گرمسیری.

اما در نهایت شاید بهترین بخش ماجرا اینجا باشد که تمام این ایگلوها شیشه‌ای و شفاف اند؛ یعنی در عین حالی که فضای گرمِ داخل را دارید، می‌توانید همزمان مناظر حیرت‌انگیزِ امواجِ نرم و گاه خروشانِ دریا را هم تماشا کنید. هر ایگلو به اندازه‌ی هشت نفر ظرفیت دارد و هرکس هم تا دو ساعت می‌تواند در یک ایگلو بماند. هزینه‌ی هر نفر 25 دلار است. تمام سود و عواید مجموعه‌ی مونتاک گورنی به بنیاد خیریه‌ی «آرزو کن» اعطا می‌شود. همه‌ی مزایای نیوپورت گورنی هم به حساب مؤسسه‌ی خیریه‌ی «برادران بزرگ، خواهران بزرگِ» ایالت رودآیلند واریز می‌شود.

9 توصیه برای داشتن یک پرواز عالی؛ از زبان مهمانداران هواپیما
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ پنج شنبه
9 توصیه برای داشتن یک پرواز عالی؛ از زبان مهمانداران هواپیما

چیزهای زیادی هست که اگر بدانیم و به کارشان گیریم، سفرهای هوایی را به کام خود شیرین‌تر کرده‌ایم.. قبل از پرواز با چه برنامه‌ای بخوابیم، چطور وسایلمان را جمع کنیم، از چه راه‌هایی خودمان را ساعت‌ها در هواپیما سرگرم کنیم و خیلی چیزهای دیگر خوشبختانه باید گفت امروز محصولات و برنامه‌های بسیاری طراحی شده‌اند تا سفری دلپذیر را برایمان به ارمغان آورند...

خانه‌هایی درختی در کوهستان‌های آلپِ اتریش ..
۱۳۹۸/۱۰/۷ شنبه
خانه‌هایی درختی در کوهستان‌های آلپِ اتریش ..

خانه‌هایی درختی در کوهستان‌های آلپِ اتریش به‌زودی درهای خود را به روی علاقه‌مندان باز می‌کنند؛ آن هم با دیوارهای شیشه‌ای و سوناهای اختصاصی..

شده تا به حال در هواپیما درخواستِ غذای بیشتری کنید؟
۱۳۹۸/۹/۱۰ یکشنبه
شده تا به حال در هواپیما درخواستِ غذای بیشتری کنید؟

معمولاً همه از کیفیت غذای هواپیما شاکی اند، اما هستند پروازهایی که غذاهایی تحویل می‌دهند جذاب که از زیرِ دستِ سرآشپزهای درجه یک بیرون آمده و آنقدر خوشمزه است که خودتان خواهید خواست کمی بیشتر برایتان بیاورند...

چیزهایی که مهمانداران هواپیما انتظار دارند شما در مورد شغلشان بدانید
۱۳۹۸/۸/۱۹ یکشنبه
چیزهایی که مهمانداران هواپیما انتظار دارند شما در مورد شغلشان بدانید

کار مهمانداران این است که پرواز را برای شما امن و راحت کنند (به‌خصوص امن). اما چند نکته‌ی کوچک هست که می‌خواهند بدانید و همکاری کنید تا بتوانند به شما کمک کنند...