چیزهایی که مهمانداران هواپیما انتظار دارند شما در مورد شغلشان بدانید

کار مهمانداران این است که پرواز را برای شما امن و راحت کنند (به‌خصوص امن). اما چند نکته‌ی کوچک هست که می‌خواهند بدانید و همکاری کنید تا بتوانند به شما کمک کنند...

اول از همه: مهمانداران در پستوی هواپیما با خودشان بغچه‌ی دوا و دارو ندارند که اگر کسی حالش بد شد، بدهند بخورد و خوب شود. با اینکه همیشه جعبه‌ی کمک‌های اولیه در هواپیما هست، اما مقررات خطوط هوایی مطلقاً اجازه نمی‌دهد مهمانداران حتی یک آسپرین به کسی بدهند. بنابراین اگر می‌دانید ممکن است حالتان بد شود یا حالت تهوع پیدا کنید، داروهایتان را از قبل با خود همراه داشته باشید.

حالا اینکه مهمانداران یک اونیفرم پوشیده‌اند، به این معنی نیست که دیگر متخصص هوا و فضا شده‌اند. آنها هم باید مثل مسافران، دستورهای خلبان را گوش کنند. وقتی خلبان چراغِ «کمربندها بسته» را روشن می‌کند، آنها هم باید بنشینند و کمربندشان را ببندند.

اگرچه ممکن است مهمانداری، یک شغل شیک به نظر بیاید مدام در سفر به نقاط جذاب و ناشناخته و زندگی پرتحرکِ پر از رفت و آمد و ...- اما به‌یقین واقعیت، چیز دیگری‌ست. بیشترِ مهمانداران مجبورند روزها پشت سرِ هم کار کنند. قطعاً همه می‌دانیم این زندگی چه مصائبی را به آدمی تحمیل می‌کند: آنها که معاششان را از راه سفر تأمین می‌کنند، روزها و چه بسا هفته‌ها نمی‌توانند دوستان و خانواده‌شان را ببینند. چون یا سرِ کار اند یا باید گوش‌به‌زنگ باشند که بروند. چنین کسانی احتمالاً کمی تنها می‌شوند و دیگر زمان و مکانی از آنِ خود نخواهند داشت. این افراد باید بیشترِ شب‌ها را دور از خانه و کاشانه سر کنند.

مسئله‌ی زمانبندی هم هست. مهمانداران به خاطر ماهیت نامنظم و پیش‌بینی‌ناپذیرِ شغلشان، غالباً هیچ زمان مشخصی برای غذا خوردن و خوابیدن ندارند. چون همه چیزشان مدام در حال تغییر است.

حالا از این گذشته، آنها در هر پرواز، حقوقشان را بعد از پایان سفر می‌گیرند. این یعنی وقتی شما دارید سوارِ هواپیما می‌شوید، مهمانداران اساساً دارند مجانی کار می‌کنند. به همین خاطر اگر زود سوار و پیاده شوید، بسیار استقبال می‌کنند.

با همه‌ی این سختی‌ها و سویه‌های دشوار و پنهان، این شغل همچنان جذابیت‌های خاص خودش را دارد: آشنا شدن با شهرهای مختلف، دیدن و شناختنِ آدم‌های جالب و نشستن در چشمانِ پرندگانی که فراسوی آسمان‌ها در پرواز اند، چیز کمی نیست..

9 توصیه برای داشتن یک پرواز عالی؛ از زبان مهمانداران هواپیما
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ پنج شنبه
9 توصیه برای داشتن یک پرواز عالی؛ از زبان مهمانداران هواپیما

چیزهای زیادی هست که اگر بدانیم و به کارشان گیریم، سفرهای هوایی را به کام خود شیرین‌تر کرده‌ایم.. قبل از پرواز با چه برنامه‌ای بخوابیم، چطور وسایلمان را جمع کنیم، از چه راه‌هایی خودمان را ساعت‌ها در هواپیما سرگرم کنیم و خیلی چیزهای دیگر خوشبختانه باید گفت امروز محصولات و برنامه‌های بسیاری طراحی شده‌اند تا سفری دلپذیر را برایمان به ارمغان آورند...

خانه‌هایی درختی در کوهستان‌های آلپِ اتریش ..
۱۳۹۸/۱۰/۷ شنبه
خانه‌هایی درختی در کوهستان‌های آلپِ اتریش ..

خانه‌هایی درختی در کوهستان‌های آلپِ اتریش به‌زودی درهای خود را به روی علاقه‌مندان باز می‌کنند؛ آن هم با دیوارهای شیشه‌ای و سوناهای اختصاصی..

به این خانه‌های اسکیموییِ طالع‌بینی و هری‌پاتری‌ کنار ساحل پناه ببرید و دست زمستان سرد را ببندید
۱۳۹۸/۱۰/۴ چهارشنبه
به این خانه‌های اسکیموییِ طالع‌بینی و هری‌پاتری‌ کنار ساحل پناه ببرید و دست زمستان سرد را ببندید

زمستان فرارسیده است و تنها یک کار می‌توان کرد: سرپناهی باید یافت. اما بیایید این زمستان را به جای سر کردن در اقامتگاه‌های قدیمی، چند صباحی را در یک ایگلو (خانه‌ی اسکیموییِ) فوق لوکس و چندحسی سپری کنید....

شده تا به حال در هواپیما درخواستِ غذای بیشتری کنید؟
۱۳۹۸/۹/۱۰ یکشنبه
شده تا به حال در هواپیما درخواستِ غذای بیشتری کنید؟

معمولاً همه از کیفیت غذای هواپیما شاکی اند، اما هستند پروازهایی که غذاهایی تحویل می‌دهند جذاب که از زیرِ دستِ سرآشپزهای درجه یک بیرون آمده و آنقدر خوشمزه است که خودتان خواهید خواست کمی بیشتر برایتان بیاورند...