سیری (Siri) واقعاً یک وسیله‌ی عالی برای مسافرت است

اینجا قرار است ببینیم او چطور می‌تواند به شما کمک کند جای پارک پیدا کنید، درب اتاق هتلتان را باز کنید و صدها کار دیگررا به‌راحتی پیش ببرید...

 

اگر هر کدام از ما یک دستیار شخصی داشتیم، سفر رفتن خیلی آسان‌تر می‌شد. خب، مثل اینکه همه‌مان داریم. او دقیقاً در جیب ماست.

اگر همیشه فکر می‌کردید سیری فقط به درد جست‌وجو در گوگل می‌خورد یا مثلاً برای وقت‌هایی خوب است که دستتان بند است و می‌خواهید به یکی از دوستانتان زنگ بزنید، باید بدانید که نه! سیری خیلی بیشتر از اینها می‌تواند انجام دهد.

آن هم به‌خصوص زمانی که قصد سفر کرده باشید.

اگر با iOS 12 کار می‌کنید، یعنی می‌توانید از سیری بخواهید زمان پروازتان را بگوید، چمدانتان را پیدا کند، وضعیت آب‌وهوا را برایتان توضیح دهد، جای پارک برایتان بگیرد و حتی درب اتاق هتلتان را ظرف چند ثانیه باز کند.

بعضی از این میانبرها با همان برنامه‌هایی که روی گوشی‌تان هست، راه خود را باز می‌کنند و به نتیجه می‌رسند، اما بعضی‌هاشان هم هستند که نیاز به دانلود اپلیکیشن‌های جدید دارند تا بتوانند کارتان را راه بیندازند. حال اگر از آن آدم‌هایی هستید که در لحظه‌ی آخرِ قبل از سفر، مضطرب می‌شوند، مطمئن باشید همه‌ی اینها ارزشش را دارد.

 

از آخرین تغییرات ساعت پروازتان باخبر شوید

اپلیکیشن‌های App In The Air یا TripIt در هر لحظه آخرین وضعیت پروازتان را به‌روزرسانی می‌کنند و اگر بخواهید به شما اطلاع می‌دهند. این یعنی می‌توانید بی‌دردسرترین سفر را تجربه کنید. این اپلیکیشن‌ها می‌توانند حتی بهتر هم بشوند. کافی‌ست خودتان یک شورتکات برای سیری بگذارید تا آخرین وضعیت را اطلاع دهد. یعنی مثلاً برایش مشخص کنید که وقتی گفتید « Hey Siri? Check my flight status.» خودش یکی از این اپلیکیشن‌ها را بیاورد بالا و همه چیز را به شما بگوید.

 

 

کیف‌ها و چمدان‌هایتان را پیدا کنید

گم کردن کیف و چمدان در فرودگاه می‌تواند برای هرکسی تبدیل به یک کابوس وحشتناک شود. ولی اگر می‌خواهید آرامش ذهنتان به هم نخورد، می‌توانید چمدانتان را به یک دستگاه Tile مجهز کنید و بعد با اپلیکیشن Tile آن را ردیابی کنید. تا به حال این دستگاه فقط برای دسته‌کلید استفاده می‌شد. اما خب می‌شود برای چیزهای دیگر هم از آن استفاده کرد. چه اشکالی دارد. جدا از این، می‌توانید برای سیری یک سؤال فرضی تعریف کنید که هروقت آن را پرسیدید، فوراً جای چمدانتان را نشان دهد. «Hey Siri? Find my bag.» و دیلینگ! ایناهاش. اگر هم کیف یا چمدانتان به مقصد نرسد، می‌توانید گزینه‌ی «وقتی پیدا شد، خبرم کن» را فعال کنید. فقط حیف که سیری نمی‌تواند کنار بخش خدمات مشتریان منتظر شما بایستد تا خود را برسانید.

 

از وضعیت هوا مطلع شوید

شما بدون دانلود هیچ اپلیکیشن دیگری می‌توانید به‌راحتی وضعیت هوا را از سیری جویا شوید. اما اگر خواسته باشید، این اطلاعات را به شکلی شخصی‌تر و صمیمانه‌تر دریافت کنید، اپلیکیشن‌هایی هست مثل Carrot Weather که با دقت تمام، پاسخی موشکافانه می‌دهد. این برنامه مشخصاً به شکلی طنزآلود، وضعیت هوا را برایتان تشریح می‌کند. انواع سؤالات را می‌توانید از آن بپرسید و جواب خاصی را که لازم دارید، بگیرید: «وضعیت فعلی هوا»، «پیش‌بینی‌های بلندمدت»، «گزارش بارندگی» و خیلی چیزهای دیگر. از روی همین‌ها بهتر می‌توانید حدس بزنید پروازتان تأخیر خواهد داشت یا نه.

 

جای پارک پیدا کنید

سیری (هنوز) نمی‌تواند برایتان رانندگی کند، اما اگر اپلیکیشن ParkWhiz را برایش فراهم کنید، آماده است به شما کمک کند تا جای پارک خوب پیدا کنید. در همه جای کانادا یا آمریکا این برنامه به شما امکان می‌دهد با استفاده از Apple Pay جای پارک رزرو کنید. همچنین می‌توانید یک دستور شخصی برای سیری تعریف کنید تا ماشینتان را پیدا کند یا بدون اینکه دستتان را از روی فرمان بردارید، قبض پارکینگ را برایتان حاضر کند.

 

درب اتاقتان در هتل را باز کنید

در هتل‌های ماریوت اقامت دارید؟ خوش به حالتان. چون در این هتل‌ها سیری می‌تواند کمکتان کند زودتر از همیشه، وارد اتاقتان شوید. با استفاده از اپلیکیشن Marriott Rewards فرایند اولیه‌ی ورودتان به هتل را به‌راحتی پشت سر بگذارید؛ اتاقتان که آماده شد، مطلع شوید و با گوشی درب اتاقتان را باز کنید. ولی اگر حس می‌کنید این کار خیلی نیاز به استفاده از دست دارد، می‌توانید این برنامه را با سیری هماهنگ کنید و برایش دستور مشخصی را تعریف کنید. از آن پس هر وقت به او بگویید «Open my door» بلافاصله درب را برایتان باز می‌کند.

 لوفت هانزا پروازهای خود در آسمان ایران  را به حالت تعلیق درآورد
۱۳۹۸/۱۰/۲۸ شنبه
لوفت هانزا پروازهای خود در آسمان ایران را به حالت تعلیق درآورد

پرواز روزانه تهران به فرانکفورت از سوی شرکت لوفت‌هانزا لغو شد.

رنگ سال جدید، همرنگِ رؤیای مسافران است در زندگیه واقعی اما کجاست؟
۱۳۹۸/۱۰/۲ دوشنبه
رنگ سال جدید، همرنگِ رؤیای مسافران است در زندگیه واقعی اما کجاست؟

(شرکت رنگپردازی پانتون )که مسئول پشتیبانی سیستم رنگشناسی و ساختِ رنگها در فضای دیجیتال و واقعی در سطح جهان است و هر ساله در اواخر آذر (میانهی دسامبر) رنگ سال میلادی بعد را تعیین میکند اخیراً رنگ سال 2020 را هم اعلام کرده ا ست. ...

چه‌قدر زودتر از پرواز باید در فرودگاه باشیم؟
۱۳۹۸/۹/۱۰ یکشنبه
چه‌قدر زودتر از پرواز باید در فرودگاه باشیم؟

بهتر است مقداری از وقتتان را قبل از پرواز خالی کنید، مگر اینکه خیلی عاشق ریسک باشید. اگر خواهان تجربه‌ای آرام و دلنشین از پروازتان هستید، این مطلب را بخوانید. اینجا قرار است ببینیم چه مدت زودتر از پرواز باید به فرودگاه برویم...

به لطف تکنولوژی بیومتریک، به‌زودی چهره‌‌ی شما می‌شود گذرنامه‌تان
۱۳۹۸/۸/۱۹ یکشنبه
به لطف تکنولوژی بیومتریک، به‌زودی چهره‌‌ی شما می‌شود گذرنامه‌تان

گذرنامه‌های شلوغِ پر از مهر احتمالاً تا چند وقت دیگر جایشان را به عنبیه‌ی چشم‌ها خواهند داد.