بهترین استراحتگاه در فرودگاه چدید پکن

فرودگاه جدید پکن بهترین استراحتگاه را برای مسافران خسته دارد: هتلی که اتاق‌هایش را ساعتی اجاره می‌دهد

فرودگاه جدید پکن بهترین استراحتگاه را برای مسافران خسته دارد..هتلی که اتاق‌هایش را ساعتی اجاره می‌دهد

در ماه گذشته بزرگترین فرودگاه جهان در پکن افتتاح شد. و حالا هتلی دارد که درخورِ چنین فرودگاهی‌ست.

مسافرانی که گذرشان به فرودگاه بین‌المللی داکسینگ پکن می‌افتد، می‌توانند شب را در هتل درون‌فرودگاهی اِروتل-بیجینگ (Aerotel Beijing) بگذرانند.

 

این هتل قدری پر زرق و برق است، اما می‌تواند جالب‌ترین مأمنِ مسافرانِ خسته از سفر باشد. چون اینجا هرکسی می‌تواند در هر زمانی از روز اتاق بگیرد یا اتاقش را تحویل دهد. این فضابه‌خصوص به درد مسافرانی می‌خورد که پروازِ آخر شب یا صبح زود دارند. در نهایت میهمانان هتل، هزینه‌ی اقامتشان را بر حسب ساعاتی که مانده‌اند، می‌پردازند و می‌روند (گزینه‌هایی که دارند به این شکل است که مثلاً سه ساعت، شش ساعت، نه ساعت یا دوازده ساعت).

سونگ هوی سی، مؤسس و مدیرعامل "گروه پلازا پیریمیوم" که صاحب این هتل است، اعلام کرده «ما در همه‌ی بخش‌های هتل خدماتی را فراهم کرده‌ایم که میهمانان احساس کنند در خانه‌ی خودشان اند. هدف از تأسیس این هتل، خدمت‌رسانی به آن دسته از مسافران فرودگاه داکسینگ بوده که خواهانِ تجربه‌ای شخصی و نشاط‌ بخش اند. این هتل می‌خواهد سفر را به کامِ کسانی شیرین کند که مثلاً قرار است صبح زود، پروازی طولانی‌مدت از پکن و تیانجین داشته باشند.»

فاصله‌ی این هتل تا میز ورودی سالن انتظار پروازهای بین‌المللی فرودگاه، به اندازه‌ی 10 دقیقه پیاده‌روی‌ست.

 

اروتل-بیجینگ 215 اتاق خواب دارد که همه با هدفی مشخص طراحی شده‌اند؛ آن هم اینکه شرایطی را برای مسافران فراهم کنند تا آنها بتوانند ساعاتِ هرچه بیشتری را در اتاقشان استراحت کنند. فرقی نمی‌کند از کدام منطقه‌ی زمانی می‌آیید؛ اینجا بهترین فضای خواب و استراحت برایتان آماده شده است. منوی بالش و نورپردازی محیطی آرام‌بخش در همه‌ی اتاق‌ها وجود دارد. همچنین دوش‌های پرفشاری اینجا تعبیه شده تا تمام گرد و غبار و آلودگی هوا را که احتمالاً حین سفر رویتان نشسته، بشوید و پاک کند.

میهمانان به رستوران داخل هتل (که 24 ساعت باز است)، اتاق غذاخوری خصوصی، باشگاه و دو اتاق ملاقات دسترسی دارند.

فرودگاه داکسینگ پکن در پایان ماه سپتامبر کارش را آغاز کرد. ساختمانی که طرحش هنرِ ذهنِ یگانه‌ی زَها حدید است و انتظار می‌رود پرکارترین فرودگاه جهان شود. آن هم زمانی که حداکثر ظرفیتش را پر کند؛ یعنی 100 میلیون مسافر در سال!

 لوفت هانزا پروازهای خود در آسمان ایران  را به حالت تعلیق درآورد
۱۳۹۸/۱۰/۲۸ شنبه
لوفت هانزا پروازهای خود در آسمان ایران را به حالت تعلیق درآورد

پرواز روزانه تهران به فرانکفورت از سوی شرکت لوفت‌هانزا لغو شد.

رنگ سال جدید، همرنگِ رؤیای مسافران است در زندگیه واقعی اما کجاست؟
۱۳۹۸/۱۰/۲ دوشنبه
رنگ سال جدید، همرنگِ رؤیای مسافران است در زندگیه واقعی اما کجاست؟

(شرکت رنگپردازی پانتون )که مسئول پشتیبانی سیستم رنگشناسی و ساختِ رنگها در فضای دیجیتال و واقعی در سطح جهان است و هر ساله در اواخر آذر (میانهی دسامبر) رنگ سال میلادی بعد را تعیین میکند اخیراً رنگ سال 2020 را هم اعلام کرده ا ست. ...

چه‌قدر زودتر از پرواز باید در فرودگاه باشیم؟
۱۳۹۸/۹/۱۰ یکشنبه
چه‌قدر زودتر از پرواز باید در فرودگاه باشیم؟

بهتر است مقداری از وقتتان را قبل از پرواز خالی کنید، مگر اینکه خیلی عاشق ریسک باشید. اگر خواهان تجربه‌ای آرام و دلنشین از پروازتان هستید، این مطلب را بخوانید. اینجا قرار است ببینیم چه مدت زودتر از پرواز باید به فرودگاه برویم...

به لطف تکنولوژی بیومتریک، به‌زودی چهره‌‌ی شما می‌شود گذرنامه‌تان
۱۳۹۸/۸/۱۹ یکشنبه
به لطف تکنولوژی بیومتریک، به‌زودی چهره‌‌ی شما می‌شود گذرنامه‌تان

گذرنامه‌های شلوغِ پر از مهر احتمالاً تا چند وقت دیگر جایشان را به عنبیه‌ی چشم‌ها خواهند داد.