9 توصیه برای داشتن یک پرواز عالی؛ از زبان مهمانداران هواپیما

چیزهای زیادی هست که اگر بدانیم و به کارشان گیریم، سفرهای هوایی را به کام خود شیرین‌تر کرده‌ایم.. قبل از پرواز با چه برنامه‌ای بخوابیم، چطور وسایلمان را جمع کنیم، از چه راه‌هایی خودمان را ساعت‌ها در هواپیما سرگرم کنیم و خیلی چیزهای دیگر خوشبختانه باید گفت امروز محصولات و برنامه‌های بسیاری طراحی شده‌اند تا سفری دلپذیر را برایمان به ارمغان آورند...

اما برای اینکه بدانیم بهترین و درست‌ترین نکات، قبل از سفر و هنگام پرواز چیست، رفته‌ایم سراغ متخصصانِ این کار:

مهمانداران هواپیما؛ کسانی که شغلشان در آسمان‌ها می‌گذرد..

 

برای این کار مهماندارانی را از سراسر جهان پیدا کردیم و شروع کردیم پرسیدن. بدون استثنا توصیه‌ی شماره یکِ همه‌شان این بود که میزان آب بدنتان را حفظ کنید. چندین ساعت پرواز، می‌تواند بدن انسان را به‌شدت خشک کند. مقابله با این خشکی از همه چیز مهم‌تر است. حالا چه با خوردنِ یک عالمه آب باشد، چه از طریق توجه بیشتر و دقیق‌تر به پوست.

تا اینجا فهمیدیم که حفظ رطوبت بدن در سفرهای هوایی به‌شدت مهم است. اما مهمانداران به ما گفتند راحتی در پرواز هم اگر نگوییم بیشتر- به همان اندازه اهمیت دارد. به همین خاطر باید هدفون‌های درستی به همراه داشته باشیم تا به هنگام پرواز در جریان آخرین فیلم‌ها قرار بگیریم. اگر یک بطری آب گرم هم با خودمان ببریم دیگر می‌توانیم راحتِ راحت، پرواز را سپری کنیم. مهماندارانی که با آنها صحبت کردیم به‌خوبی می‌دانند چه کارهایی باید بکنیم و چه کارهایی را نباید، تا بهترین تجربه‌ی سفر را به دست آوریم.

این توصیه‌ها از جانب مهماندارانی‌ست که هرروز به‌زیبایی از این سو به آن سوی آن جهان پرواز می‌کنند. ما فقط گفته‌هاشان را کمی ویراسته‌ایم تا ساده‌تر و شفاف‌تر شود.

در طول پرواز از خودتون مراقبت کنید

آلیسون چندلر، عضو خدمه‌ی پروازی بریتیش ایرویز؛ با 31 سال سابقه‌ی کار

 

«من معمولاً دوست دارم به مسافرا بگم چه کارایی بکنن که تو هواپیما احساس شادابی و نشاط و سلامتی کنن. مثلاً اگه قراره بخوابید، از اینکه می‌تونید چند ساعت رو پا وای‌نستید، حداکثر استفاده رو بکنید. اینجاها یه مینی‌پدیکور، خیلی جوابه. پاهاتون رو کامل با یه کرِم مرطوب‌کننده‌ی باکیفیت، غرق کنید تو نرمی و رطوبت. یه جفت جوراب کلفتِ خوب هم بپوشید (جورابایی که خودمون توی «بسته‌ی لوازم پرواز دلنشینِ» بریتیش ایرویز عرضه می‌کنیم، عالیه). اگه این کارایی رو که گفتم بکنید، وقتی بیدار شدین می‌بینید که چقدر پاهاتون احساس نرمی و سبکی داره.

حالا واسه کل بدن اگه بخوام بگم، توصیه‌م اینه که آب، زیاد بخورید. نوشیدنی‌های داغ مثل چایی و قهوه و چیزای الکل‌دار اصلاً خوب نیست. رطوبت بدن رو کامل از بین می‌بره. به‌خصوص که هوای خشکِ توی هواپیما هم میاد کنارش و دیگه بدترش می‌کنه. بهترین کار، اینه که هر یه ساعتی دو تا لیوان آب بخورید. اون وقت می‌بینید چه حس خوبی دارید.»

 

از این محصولات استفاده کنید تا رطوبت بدنتون حفظ شه

جیسون فرث، مدیر خدمات مشتریان خط هوایی کانتاس استرالیا (یا سرپرست ارشد مهمانداران)

«تو پروازهای طولانی مثل پروازهایی که کانتاس بین آمریکا و استرالیا داره، یکی از چیزای خیلی مهم اینه که رطوبت بدنتون رو حفظ کنید. هم توش هم بیرونش. توصیه‌م اینه که تو پرواز تا می‌تونید هی آب بخورید. یه کِرِمی هست به اسم بیو اویل که پوست رو ترمیم می‌کنه و رطوبتش رو نگه می‌داره. لوسیون لب و کِرِم مرطوب‌کننده رو هم شدیداً توصیه می‌کنم. من به مشتریامون همیشه میگم جدا از اینا سعی کنن لباسایی بپوشن که کاملاً راحت باشه.»

بیشتر از اون مقداری که حس می‌کنید لازمه، آب بخورید

کریستن جفریس، مهماندار یونایتد ایرلاینز آمریکا؛ با سه سال سابقه‌ی کار

«رطوبت، رطوبت، رطوبت! وقتی می‌خوایم سوار هواپیما شیم، باید واقعاً خیلی بیشتر از حالت عادی آب بخوریم. چون مهمه. چون هوای داخل هواپیما از اون چیزی که فکرشو می‌کنید، خشک‌تره. اگه اینم در نظر بگیریم که قبل از سوار شدن هم میایم وارد فرودگاه میشیم و کلی راه میریم و کارای لازم رو انجام میدیم تا به هواپیما برسیم، می‌بینیم که چقدر انرژی هم اینجاها صرف میشه و رطوبت بدن رو می‌گیره. اون وقت اگه زیاد آب نخورده باشیم، وقتی هواپیما به مقصد میرسه دیگه کامل بدنمون خشک شده. به خاطر همینه که میگم حفظ رطوبت تو پرواز خیلی مهمه. اگه حفظش کنید، به‌شدت اثر خستگی تغییر منطقه‌ زمانی رو هم براتون کم می‌کنه.»

 

قمقمه‌ی آبتون رو با خودتون بردارید

کارلی جِی ناوین، عضو خدمه‌ی خط هوایی ویرجین آتلانتیک؛ با 12 سال سابقه‌ی کار

 

«قمقمه‌ی آب یا حالا هر ظرفی که دارید رو با خودتون بیارید تا ما بتونیم هی آب بریزیم واسه‌تون. اینجوری خیلی راحت رطوبت بدنتون رو حفظ کردید. یادتون باشه که نوشیدنی الکلی هم خیلی رطوبت‌زداست. اگه آدم غیرمسلمونی کنارتون بود و داشت می‌خورد به‌ش بگید با هر سه تا پیکی که میره بالا یه لیوان آبم کنارش بخوره!

من خودم، چه به عنوان مسافر چه مهماندار، وقتایی که هواپیما سوار میشم، بدون استثنا همیشه یه بطری آب گرم با خودم برمی‌دارم. می‌دونید چرا؟ چون خیلی وقتا هست نشستین رو صندلی‌تون و هیچ تکونی نمی‌خورین یا ... نصف شبه، خسته‌اید و همه هم کنارتون خوابن، بعد یهو می‌بینین سردتون میشه. اینجاهاست که یه بطری آب گرم خیلی به درد می‌خوره. نمی‌دونین چقدر حس خوبی داره که آدم تو مسیر باشه، فروبره تو صندلی‌ش، داشته باشه فیلمشو ببینه و هر از گاهی یه کم هم از بطری آب گرمش بخوره. ما هم اینجا به عنوان مهماندار با کمال میل هروقت بخواید براتون پرش می‌کنیم.»

 

 

به خاطر پوستتونم شده، محصولات مرطوب‌کننده‌ رو جدی بگیرید

شانون دوویت، مهماندار خط هوایی اسپیریت آمریکا؛ با 13 سال سابقه‌ی کار

«توی هواپیما که هستین، به ازای هر یه ساعتی یه آب معدنی کوچیک بخورید. برا پوستتونم از بهترین محصولات مراقبت از پوست استفاده کنید. حالا برندی که من خودم شخصاً ترجیح میدم کِیهلز (Kiehl’s) اسمشه. اینو واسه مراقبت از رطوبت پوست میگم. بسته‌بندیش هم توی فشار هوا و اینا هیچ مشکلی واسه‌ش پیش نمیاد. هرچقدرم تو جای تنگ باشه هیچ نشتی‌ای نمی‌کنه. سایزای کوچیکِ مسافرتی‌ش هم تازگیا زدن. عالیه!»

 

راحت برخورد کنید؛ هیچ استرسی لازم نیست

مندی فلایشمن، مهماندار خط هوایی امریکن ایرلانز؛ با 7 سال سابقه‌ی کار

«توصیه‌ی شماره یک من اینه که تو هواپیما با خدمه‌ی پرواز و بقیه مسافرا کاملاً راحت و خوش‌برخورد باشید. چون شما نمی‌دونید اونا واسه چی دارن سفر می‌کنن یا تو ذهنشون و زندگی‌هاشون چی می‌گذره. هرکسی ممکنه هزارتا گرفتاری داشته باشه. نکته‌ی دومم اینه که همیشه یه خرده زودتر از حالت عادی خودتون رو برسونید فرودگاه. چون واقعاً اصلاً خوب نیست هنوز سفر شروع نشده، آدم استرسای الکی به خودش بده.»

 

 

تو هوا که هستین، از پوستتون غافل نشین

جورج کاراسکیو، عضو خدمه‌ی خط هوایی جت‌بلوی آمریکا؛ با 2 سال سابقه‌ی کار

«حفظ رطوبت بدن تو هوا نکته‌ی خیلی مهمیه. من خودم امکان نداره برم سفر و اسپری مرطوب‌کننده‌ی آبگرم معدنی رو یادم بره. اینو شرکت Innisfree زده با آب گرم زلال درجه یک. برا صورتم این اسپری رو می‌زنم. یه چیز دیگه هم که در کنارش واسه دست و صورت استفاده می‌کنم کرم اولترا ریپره که First Aid Beauty زده. هر دوتاش عالیه. تو هر کیفی جا میشه. تو فرودگاه هم هیچ گیری به‌تون نمیدن زیر دستگاه. خیالتون راحت!»

 

 

حواستون به چیزایی که تو کیف دستی‌تون میذارین باشه

مونیِتا نیشن، مهماندار هواپیما در خط هوایی نرویژن ایر؛ با 2 سال سابقه‌ی کار

«همیشه یه دست لباس تمیز تو کیف‌دستی یا کوله‌تون بذارین که اگه یه وقت تو هواپیما طوری شد، بتونید عوض کنید. یه شال هم با خودتون داشته باشید. مهم نیست اصلاً چه فصلیه. شما شال رو بردارین، به درد می‌خوره. دستمال مرطوب دوستِ شماست. ازش فرار نکنید. کمکتون می‌کنه صورتتون، دستتون یا هرجای دیگه رو که بخواین، صفا بدین و خیسش کنید. دستشویی هم اگه میرین حتماً کفش پاتون باشه. اون آبی که کف زمینشه ممکنه چیزای دیگه هم قاطی‌ش باشه.»

 

چیزای قیمتی و حساستون رو با خودتون ببرین تو هواپیما و مواظبش باشین

میشل سیمون، مهماندار خط هوایی امریکن ایرلاینز؛ با 36 سال سابقه‌ی کار

«من یه کیف پول دارم، گذاشتم مخصوص مسافرتای هوایی. فقط کارت شناسایی و گذرنامه و دو تا کارت بانکی میذارم توش. بعدم کارت شناسایی و گذرنامه‌م رو هیچ وقت از تو این کیف پول درنمیارم. وقتایی هم که تو خونه ام، خود کیف پول رو هیچ وقت از کوله‌ی مسافرتی‌م درنمیارم بذارم یه جا دیگه. وقتی می‌رسم تو اتاقم حالا تو هر کشوری که باشم- کیف پولمو میذارم یه جای امن. بعدم کلاً فقط یه کارت اعتباری و یه ذره پول نقد با خودم می‌برم و میارم. یکی از کارت‌ها می‌مونه تو کیف پول تو اتاق. اون کارت و پولی هم که برداشتم تو یه جیب خیلی امن یا یه کیف پول دیگه میذارم و کاملاً حواسم به‌ش هست. اینجوری اگه اتفاقی بیفته (که متأسفانه تو مسافرت بعید هم نیست بیفته)، فقط یه ذره به زحمت می‌افتم. دیگه لازم نیست یه عالمه وقت و پول و غرورمو از دست بدم.»

 

خانه‌هایی درختی در کوهستان‌های آلپِ اتریش ..
۱۳۹۸/۱۰/۷ شنبه
خانه‌هایی درختی در کوهستان‌های آلپِ اتریش ..

خانه‌هایی درختی در کوهستان‌های آلپِ اتریش به‌زودی درهای خود را به روی علاقه‌مندان باز می‌کنند؛ آن هم با دیوارهای شیشه‌ای و سوناهای اختصاصی..

به این خانه‌های اسکیموییِ طالع‌بینی و هری‌پاتری‌ کنار ساحل پناه ببرید و دست زمستان سرد را ببندید
۱۳۹۸/۱۰/۴ چهارشنبه
به این خانه‌های اسکیموییِ طالع‌بینی و هری‌پاتری‌ کنار ساحل پناه ببرید و دست زمستان سرد را ببندید

زمستان فرارسیده است و تنها یک کار می‌توان کرد: سرپناهی باید یافت. اما بیایید این زمستان را به جای سر کردن در اقامتگاه‌های قدیمی، چند صباحی را در یک ایگلو (خانه‌ی اسکیموییِ) فوق لوکس و چندحسی سپری کنید....

شده تا به حال در هواپیما درخواستِ غذای بیشتری کنید؟
۱۳۹۸/۹/۱۰ یکشنبه
شده تا به حال در هواپیما درخواستِ غذای بیشتری کنید؟

معمولاً همه از کیفیت غذای هواپیما شاکی اند، اما هستند پروازهایی که غذاهایی تحویل می‌دهند جذاب که از زیرِ دستِ سرآشپزهای درجه یک بیرون آمده و آنقدر خوشمزه است که خودتان خواهید خواست کمی بیشتر برایتان بیاورند...

چیزهایی که مهمانداران هواپیما انتظار دارند شما در مورد شغلشان بدانید
۱۳۹۸/۸/۱۹ یکشنبه
چیزهایی که مهمانداران هواپیما انتظار دارند شما در مورد شغلشان بدانید

کار مهمانداران این است که پرواز را برای شما امن و راحت کنند (به‌خصوص امن). اما چند نکته‌ی کوچک هست که می‌خواهند بدانید و همکاری کنید تا بتوانند به شما کمک کنند...