استخری با کف شیشه‌ای که قرار است در ارتفاع دو هزارپایی یک دره ای پر اب در هوا آویزان شود

وقتی صحبت از هتل می‌کنیم، آسمان معمولاً مانعی‌ست که محدودمان می‌کند. اینجا اما انگار آسمان، طبقه‌ی همکف شده است...

 

استخری با کف شیشه‌ای که قرار است در ارتفاع دو هزارپایی یک دره ای پراب در هوا آویزان شود

 

هایری آتاک که یک استودیوی طراحی معماری ترکی‌ست، اخیراً از طرح جدیدش برای ساخت یک هتل عجیب و جذاب بر فراز یکی از کوه‌های صخره‌ای بلند در نروژ خبر داده. فضای خود هتل زیبا خواهد بود، اما ستاره‌ی اصلی و تماشایی‌اش در استخری‌ست با پایان باز که از مرزهای کوه هم فراتر می‌رود و بخشی از آن در هوا معلق خواهد بود. یعنی وقتی زیر پایتان را نگاه کنید، کفِ دره را می‌بینید که پر از آب است.

 

 

 

 

بنا به گفته‌ی وبسایت Business Insider طرح پیشنهادی این هتل قرار است روی پرایکِستولن یا «صخره‌ی سکویی» در نروژ به اجرا درآید که 1982 پا ارتفاع دارد.

در طبقه‌ی بالای این هتل، میهمانان خواهند توانست از روی سکوی تماشا چشم‌اندازی وسیع و خیره‌کننده از طبیعت را تماشا کنند. بعد هم درست از روی همین سکو می‌توانند در استخرِ زیر پایشان شیرجه بزنند و هم در آب غوطه بخورند و هم از کفِ شیشه‌ای‌اش عمقِ دره را تماشا کنند.

 

 

 

 

هایری آتاک که یک معمار برجسته است، در گفت‌وگویش با Business Insider می‌گوید: «صخره‌ی سکویی یکی از هیجان‌انگیزترین جاهاییه که تا حالا تو عمرم دیدم. یه روز یکی از دوستام چندتا از عکس‌های سفرش به نروژ رو برام فرستاد. عکس‌ها رو درست، از رو لبه‌ی یه صخره‌ی عظیم گرفته بود. با اینکه خودم اونجا نبودم، ولی آدرنالینش رو تو بدنم حس کردم. فهمیدم چه هیجانی داره وایسادن رو همچین جایی. اونجا بود که این رؤیا اومد تو ذهنم که چه حسی داره، اگه آدم بتونه روی این لبه و حتی اونورترش، رو هواش زندگی کنه. اینجوری شد که تصمیم گرفتم این تجربه رو یه کم ببرم اونورتر از لبه‌ی صخره تا ببینم چی میشه.»

 

او گفت می‌فهمد که این استخر شاید برای همه مناسب نباشد؛ به‌خصوص کسانی که ترس از ارتفاع دارند.

آتاک گفت: «این استخر تنها بخشِ طراحی‌شده برای این پروژه بود. واقعیتش حتی خودِ فکر به استخری که از زیرِ صخره، تو هوا آویزون باشه، منو ترسوند.»

اما با عرض معذرت از هیجان‌جویان و طرفدارانِ آدرنالین، باید گفت که این هتل، در حال حاضر فقط در حد یک ایده است و شاید حتی هیچ وقت به واقعیت نپیوندد. ولی رؤیاپردازی در مورد چنین هتل‌هایی همچنان جالب است. اطلاعات بیشتری برای این رؤیاپردازی لازم دارید؟ کافی‌ست نگاهی بیندازید به ایده‌ی استخرِ پایان‌بازِ 360 درجه بر فراز یکی از هتل‌های لندن و طرح هواپیمایی که قرار است اتاق‌های کوچکی برای هر یک از مسافران در نظر گیرد.

 لوفت هانزا پروازهای خود در آسمان ایران  را به حالت تعلیق درآورد
۱۳۹۸/۱۰/۲۸ شنبه
لوفت هانزا پروازهای خود در آسمان ایران را به حالت تعلیق درآورد

پرواز روزانه تهران به فرانکفورت از سوی شرکت لوفت‌هانزا لغو شد.

رنگ سال جدید، همرنگِ رؤیای مسافران است در زندگیه واقعی اما کجاست؟
۱۳۹۸/۱۰/۲ دوشنبه
رنگ سال جدید، همرنگِ رؤیای مسافران است در زندگیه واقعی اما کجاست؟

(شرکت رنگپردازی پانتون )که مسئول پشتیبانی سیستم رنگشناسی و ساختِ رنگها در فضای دیجیتال و واقعی در سطح جهان است و هر ساله در اواخر آذر (میانهی دسامبر) رنگ سال میلادی بعد را تعیین میکند اخیراً رنگ سال 2020 را هم اعلام کرده ا ست. ...

چه‌قدر زودتر از پرواز باید در فرودگاه باشیم؟
۱۳۹۸/۹/۱۰ یکشنبه
چه‌قدر زودتر از پرواز باید در فرودگاه باشیم؟

بهتر است مقداری از وقتتان را قبل از پرواز خالی کنید، مگر اینکه خیلی عاشق ریسک باشید. اگر خواهان تجربه‌ای آرام و دلنشین از پروازتان هستید، این مطلب را بخوانید. اینجا قرار است ببینیم چه مدت زودتر از پرواز باید به فرودگاه برویم...

به لطف تکنولوژی بیومتریک، به‌زودی چهره‌‌ی شما می‌شود گذرنامه‌تان
۱۳۹۸/۸/۱۹ یکشنبه
به لطف تکنولوژی بیومتریک، به‌زودی چهره‌‌ی شما می‌شود گذرنامه‌تان

گذرنامه‌های شلوغِ پر از مهر احتمالاً تا چند وقت دیگر جایشان را به عنبیه‌ی چشم‌ها خواهند داد.