هاوانا محلی برای گردشگری خانوادگی

هاوانا پیشتاز همه چیز در کوبا.بزرگترین شهر ، مهم ترین بندر و مرکز تجاری ممتاز کوبا می باشد. هاوانا محلی مناسب با دیدنی هایی متفاوت برای یک گردشگری خانوادگی است .

 

هتل های خانوادگی در هاوانا

از رقص هیپ پاپ گرفته تا کارخانه موتورسازی هارلی در شهر هاوانا، پایتخت کوبا، طرز زندگی این شهر برای رام کردن خوی شورشی و ستیزه گر افراد سختگیر و مشکل پسند کافی است. در اینجا، لیدیا بل، شرحی از زندگی شاد نوجوانان در هاوانا را ارائه می دهد.

دولت کوبا دست خود را در درجه بندی هتل ها باز گذاشته است، اما گول ظاهر را نخورید: استانداردهای جهانی هنوز در این کشور مفهومی جدید می باشند. اگر در جستجوی حمام و سرویس بهداشتی خوب، تخت خواب های راحت و در یک کلام؛ مکانی جمع و جور هستید از هتل ساراگوتا بازدید کنید (قیمت اتاق های آن از 180 یورو شروع می شود) . این هتل هنوز هم بهترین گزینه در میان هتل های لوکس کوبا به شمار می آید و در موقعیت خوبی در حاشیه هابانا ویجا قرار گرفته است؛ این هتل از یک استخر پشت بامی و نمایی مناسب از ساختمان کاپیتولیو (که قبلاٌ پایتخت دولت بود) بهره می برد؛ و از سروصدا و غوغای مرکز شهر به دور است.

 

 

 

کیفیت غذا فقط در دو رستوران شهر قابل قبول است (اگرچه در همه جا استانداردها برخی اوقات بالا و بعضی مواقع پایین هستند). کافه های نیمه سنتی کوبا مجهز به اینترنت وای فای هستند که در نگاه گردشگران تعجب برانگیز می نماید. ساراتوگا بخشی از گروه هتلداری هاباگوانکس است که مدیریت مجموعه متنوعی از عمارت های مستعمراتی مجلل را بر عهده دارد. اغلب این عمارت ها به هتل های نیمه خصوصی لوکس تبدیل شده و طیفی از قیمت های بسیار بالا را به ازای آرامش و حریم اختصاصی فضای هتل ارائه می کنند. جذاب ترین هتل، هتل سانتا ایزابل است که سوئیت های آن مشرف به میدان اصلی شهر بوده و پر از گل های رنگارنگ و بساط کتابفروشی های قدیمی است. در آنسوی پارک مرکزی، هتل ایبرواستار قرار دارد که مدرن، راحت و پر از امکانات رفاهی است. می توانید در بخش هوشمندتر و جدیدتر هتل اتاق رزرو کنید، که دارای سوئیت های خوب و بوفه صبحانه چشمگیر برای نوجوانان عاشق غذا و خوراکی است. استخر پشت بامی این مجموعه نیز زبانزد است.

 

سواحل نزدیک هاوانا

ساحل شنی طلایی رنگ که امواج فیروزه ای دریا به آن برخورد می کنند؛
با تاکسی مسیری نیم ساعته را به ساحل پلایا دل استه طی کنید و از راننده بخواهید تا شما را روبروی هتل تروپیکوکو پیاده کند. اینجا سانتاماریا دل مار است: ساحلی مملو از کافه های خانوادگی صمیمی. دوستانتان را تشویق کنید تا غذای محلی منطقه را که در کلبه های ساحلی سرو می شود امتحان کنند، خرچنگ با توستون (موز سبز سرخ شده) از وعده های محبوب غذایی مردمان این منطقه است. موسیقی محلی ساحل را از دست ندهید، و در آخر به رونق فروشندگان محلی با خرید نوشیدنی نارگیل طبیعی، میوه تازه بویژه آناناس باغ های مجاور کمک کنید!

 

 

 

موزه ها در هاوانا

آن ها را متحول سازید

به جز کره شمالی، شاید کوبا تنها کشوری باشد که در آن ماشین مصرف گرایی چندان رونقی ندارد. هیچ شرکت چند ملیتی در آن وجود نداشته و تعداد فروشگاه های بزرگ آن نیز زیاد نیست. به جای بیلبورد های تبلیغات شلوار جین برای نوجوانان، عبارت های انقلابی حک شده اند: 'venceremos' ("ما پیروز خواهیم بود") یا 'patria o muerte' ("خانه یا مرگ"). هاوانا ممکن است نسبت به توده های مردمی که شیفته خرید لوکس یا منطبق با مد روز دنیا هستند بی اعتنا باشد؛ اما بودن در بین مردمانی که در گوشه و کنار خیابان با هم حرف می زنند و نگاهشان به فعالیت اجتماعی شبیه مردمان دیگر نیست می تواند آموزنده باشد.

برای آگاه شدن از تاریخ سیاسی کوبا، به موزه دولا رولوسیون مراجعه کنید، جایی که بیش از هر چیز دیگری از تاریخچه کوبا و گریز فیدل کاسترو از چنگال آمریکایی ها بدست خواهید آورد. هر کوبایی با تی شرت فیدل حتما می داند که نماد روی لباسش از کجا آمده و چه معنایی دارد.

 

 

 

موسیقی را حس کنید

موسیقی زنده یکی از ویژگی های یک شب خوب در هاوانا است، فرقی نمی کند پاپ یا راک باشد؛ حتی موسیقی نوازی پنج پیرمرد منطقه که حالا دیگر همه آنها را به خاطره گویی هایشان از زندان گوآنتانامو می شناسند؛ زیبایی خودش را دارد.

اگر فرزندان نوجوان تان از هنر های خیابانی و دیوارنویسی خوشش می آید، آن ها را به کالجون دو هامل در مرکز هابانا ببرید که سالوادور گونزالز با رنگ های متنوع دیوارهای آن را نقاشی کرده است. در روزهای یکشنبه حوالی ظهر، اینجا مکانی است که جامعه آفریقایی – کوبایی سانتریا، خدایان خود را با رقص نورهای زیبا، موسیقی و رقص گرامی می دارند و رهگذران مشتاق را برای مشارکت در این مراسم جذب می کنند. برای دیدن رقص زیبای رومبا به سابادا دولارومبا واقع شده در مرکز فرهنگی ال گران پالنگ سفر کنید.

 

شانس های ورزشی

مردم کوبا به شدت به بیسبال، بوکس، والیبال و بسکتبال علاقه دارند، بنابراین یک مسابقه زنده برایشان بسیار مهیج است. اگر به این کشور سفر می کنید بازدید از ورزشگاه های بیسبال یا بسکتبال را موقع برگزاری یک بازی مهم در برنامه خود بگنجانید. کلاس های آموزش ورزش های رزمی نیز در کوبا رونق زیادی دارد، چیزی که شاید بی ربط به فضای اجتماعی آن هم نباشد. برای استراحت و سپری کردن یک روز خانوادگی در فضای باز، به کلوب هابانا بروید که پاتوق گردشگرانی است که به کوبا آمده اند. این کلوب که زمانی کلوب ورزشی و تفریحی هاوانا بود، دارای ساحلی زیبا و امن، مجهز به امکانات ورزش های آبی، استخرهای خوب، زمین های تنیس، باشگاه تناسب اندام، دو رستوران و چند بوتیک شیک و امروزی است.

 

آثار فرهنگی

کوبا پایتخت فرهنگ کارائیبی است. اگر شیفته کتاب "وداع با اسلحه" ارنست همینگوی هستید، بازدید از خانه قدیمی اش، در سانفرانسیسکو دو پائولا را دوست خواهید داشت. اکنون این خانه هتل ییلاقی بوده که توسط ساخت و ساز های حومه شهر احاطه شده است. وضعیت خانه ساطع کننده همان وضعیتی است که همینگوی هنگام ترک آن داشته و حس ترحم و دلسوزی را در ناظر بر می انگیزد: عکس های رنگ و رو رفته و قدیمی که در پشت شیشه میز قرار گرفته، قفسه های کتابخانه که مجلات دهه نود هنوز در آن به چشم می خورد، کابینت های پر از نوشیدنی های محلی که برچسب هایشان هم به مرور زمان از بین رفته و کمرنگ شده اند و خیلی چیزهای دیگر...

 

 

اگر می خواهید یک تجربه خاص و جالب دیگر از کوبا داشته باشید، از کارخانه سیگارسازی پارتاگاس بازید کنید. در این کارخانه صدها کارگر پیر جعبه های سیگار را بسته بندی کرده و بوی سیگار کوبایی اصل فضا را پر می کند. برای بازدید از این کارخانه و فروشگاه منطقه ثبت نام در تورهای گردشگری الزامی است؛ که البته به خرید از دست فروش های حقه باز محلی می ارزد؛ البته اگر پدر یا پدربزرگتان سیگار کوبایی دوست داشته باشد!

 

مانستر مانچرز

همانطور که از سختگیری قوانین تجارت های خصوصی کم می شود، هاوانا شاهد رونق شدید رستوران ها و توسعه غذاها و طعم های بین المللی بوده است. کیفیت غذا واقعاٌ بهتر شده، اما همچنان نباید انتظار هیچ چیز هیجان انگیزی را داشته باشید. اگر فرزندان نوجوانتان به فست فود علاقه نشان می دهند، به کافه هابانا سری بزنید. محلی که تلاش کرده با جمع آوری حواشی پر زرق و برق کیفیت نه چندان بالای خود را در حاشیه قرار دهد. برای صرف پیتزا هم رستوران پرادو نپتو بهترین نوع پیتزا ها را ارائه می دهند.

اگر می خواهید مانند یک کوبایی بستنی بخورید، پشت باید در صف بستنی فروش کوپلیا بایستید!

اغذیه فروش های محلی را فراموش نکنید و کباب محلی کوبایی را هم امتحان کنید؛
اگر با نگاه مزه کردن طعم های جدید به رستوران ها پا بگذارید، کیفیت غذا حتما فراتر از انتظارتان هم خواهد رفت...

 

رفت و آمد

ماشین های بیوک، فورد، پلیموث، پونتیاک: روش های حمل و نقل زیادی در هاوانا وجود دارد که برای یک نوجوان جذاب است، اما ماشین های کلاسیک از همه بهتر هستند. خارج از کاپیتولیو، ماشین های روباز تابستانی نیز برای کرایه وجود دارد! از کادیلاک صورتی گرفته تا شورولت هایی سبز یشمی. سعی کنید تا برای نرخ کرایه یک ماشین برای یک روز کامل چانه بزنید. باید قادر باشید تا قیمت را در حدود 40 یورو پایین بیاورید.

9 توصیه برای داشتن یک پرواز عالی؛ از زبان مهمانداران هواپیما
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ پنج شنبه
9 توصیه برای داشتن یک پرواز عالی؛ از زبان مهمانداران هواپیما

چیزهای زیادی هست که اگر بدانیم و به کارشان گیریم، سفرهای هوایی را به کام خود شیرین‌تر کرده‌ایم.. قبل از پرواز با چه برنامه‌ای بخوابیم، چطور وسایلمان را جمع کنیم، از چه راه‌هایی خودمان را ساعت‌ها در هواپیما سرگرم کنیم و خیلی چیزهای دیگر خوشبختانه باید گفت امروز محصولات و برنامه‌های بسیاری طراحی شده‌اند تا سفری دلپذیر را برایمان به ارمغان آورند...

خانه‌هایی درختی در کوهستان‌های آلپِ اتریش ..
۱۳۹۸/۱۰/۷ شنبه
خانه‌هایی درختی در کوهستان‌های آلپِ اتریش ..

خانه‌هایی درختی در کوهستان‌های آلپِ اتریش به‌زودی درهای خود را به روی علاقه‌مندان باز می‌کنند؛ آن هم با دیوارهای شیشه‌ای و سوناهای اختصاصی..

به این خانه‌های اسکیموییِ طالع‌بینی و هری‌پاتری‌ کنار ساحل پناه ببرید و دست زمستان سرد را ببندید
۱۳۹۸/۱۰/۴ چهارشنبه
به این خانه‌های اسکیموییِ طالع‌بینی و هری‌پاتری‌ کنار ساحل پناه ببرید و دست زمستان سرد را ببندید

زمستان فرارسیده است و تنها یک کار می‌توان کرد: سرپناهی باید یافت. اما بیایید این زمستان را به جای سر کردن در اقامتگاه‌های قدیمی، چند صباحی را در یک ایگلو (خانه‌ی اسکیموییِ) فوق لوکس و چندحسی سپری کنید....

شده تا به حال در هواپیما درخواستِ غذای بیشتری کنید؟
۱۳۹۸/۹/۱۰ یکشنبه
شده تا به حال در هواپیما درخواستِ غذای بیشتری کنید؟

معمولاً همه از کیفیت غذای هواپیما شاکی اند، اما هستند پروازهایی که غذاهایی تحویل می‌دهند جذاب که از زیرِ دستِ سرآشپزهای درجه یک بیرون آمده و آنقدر خوشمزه است که خودتان خواهید خواست کمی بیشتر برایتان بیاورند...