نقد و بررسی رستوران Riviera Seafood Grill ، معجون مدیترانه‌ای تازه‌ای در دبی

ترکیب بی نظیر مزه‌های مختلف غذاهای دریایی و بازی رنگهای در کنار این مزه ها ، شگفتی دیگر از رستوران ریکسوس پریمیوم به نام Riviera Seafood Grill می باشد

 

 

ماهی‌های تازۀ روز از سراسر جهان را در رستوران Riviera Seafood Grill واقع در ریکسوس پریمیوم دبی تجربه کنید.

اولین چیزی که به محض ورود نظرتان را جلب می‌کند تصویری است از غذاهای دریایی، از صدف و شاه‌میگو گرفته تا ماهی خاردار که مستقیم از دریای مدیترانه آمده و خرچنگ (زنده) است که به شما نوید یک هنرنمایی دیدنی را می‌دهد. همان‌طور که سرپیشخدمت ما را به سمت میزمان راهنمایی می‌کند، متوجه درهای شیشه‌ای، رومیزی‌های پُرچین سفید و تزئینات چوبی روی دیوار هم می‌شویم که همگی در کنار هم، فضایی مدیترانه‌ای به رستوران بخشیده‌اند و نسیم تازۀ دریا هم از ساحل که درست در آن‌سوی رستوران است به داخل می‌وزد. هرچند ضرباهنگ یکنواخت موسیقی فضا را پر کرده، اما رستوران تقریباً در همهمۀ آدمهایی که دارند از شام خوش‌رنگ و لعاب خود حرف می‌زنند غرق شده است.

به محض نشستن، کارکنان دقیق رستوران منوی سفارشی و منوی نوشیدنی‌ها را می‌آورند. انتخاب‌ها گسترده نیست، اما هم غذاهای دریایی و هم غذاهای گوشتی را، البته با تمرکز بر اولی، در بر می‌گیرد. نان تازۀ پخته شده با سرکۀ بالزامیک، روغن زیتون و تکه‌گوجه‌های در آفتاب خشک شده، که در چشم به هم زدنی بلعیده شد، گیرنده‌های چشایی‌ام را برای بزم مدیترانه‌ای که در راه بود آماده می‌کند.

ولاد، گارسن ما، که مدیر رستوران هم هست، خیلی زود با دو تختۀ چوبی با ماهی‌تابه‌های چدنی داغی بر روی آن‌ها از راه می‌رسد. صدف‌های گریل شده با زغال، که همراه با سس غلیظ ذرت شیرین و پورۀ فلفل قرمز سرو می‌شود، به خوبی پخته شده و دورچین کلم سوخاری آن بافت عمیقی به غذا داده است. اگرچه در صدف‌ها هیچ عیب و نقصی پیدا نکردیم، اما خوراک پرانز پیل پیل (خوراک میگو)، که با انگور سفید و روغن، همراه با سیر، برش‌های فلفل چیلی، گوجه گیلاسی و لیمو پخته شده بود، گوی رقابت را می‎رباید. در لحظۀ اول از اینکه با نان سودا سرو شده بود تعجب کردم، ولی خیلی طول نکشید که دیدم در حال تلاش برای پاک کردن آخرین قطرات سس با نان هستم، سسی که تعادلی بی‌نظیر بین شیرینی، تندی و طعم ادویه‌ها برقرار کرده بود.

 

 

اسکالوپ ساوونا

غذاهای اصلی هم دست کمی از قبلی‌ها ندارند و به همان اندازه لذت‌بخش‌اند. فیلۀ ماهی خاردار (220 گرم) و فیلۀ ماهی سرخو (220 گرم) اوج و نهایت هنرنمایی است که یک سرآشپز رستوران می‌تواند با ماهی تازه، مواد اولیۀ ساده و یک گریل به خرج دهد. فیله به راحتی برش می‌خورد و همراه با سس لیمو و کره و سس سالسا ورده (که طعم نعنا در آن غالب بود) سرو شده است، چندمنظوره‌بودن سس لیمو و کره آن را تبدیل به همراه مناسبی برای هر دو غذا کرده است. پوست ماهی‌ها ترد و برشته است و بار دیگر تفکری را که برای طراحی هر غذا گذاشته شده را نشان می‌دهد که هر یک از حواس پنجگانه را برای رقم زدن یک تجربۀ غذایی تمام و کمال به کار می‌گیرد.

 

 

حالا نوبت دسرها بود، در نگاه اول، موس شکلات با رنگ قهوه‌ای تیره و تزئین شکلات فندقی بیشتر مرا به هیجان آورد تا کارامل لیمو که با داشتن ترکیبی آراسته و زیبا، دست کم گرفته شده بود. با این فکر که بهترین گزینه را برای مرحلۀ آخر نگه داریم، با کاستارد لیمو شروع کردیم که داخل بیسکوییت و کراست کاراملی نمکی گذاشته و همراه با بستنی وانیلی سرو شده بود.

طعم شور و شیرین کارامل ترکیبی دلچسب و لذت‌بخش با طعم لیمو ساخته بود و راهی سبک و درعین‌حال خوشمزه برای پایان دادن به شام ساخته بود. هنوز چشمم به موس شکلات بود اما نمی‌توانستم از کارامل دل بکنم. با اینکه موس شکلات با پرمایه بودن، نرمی و خرده‌های کافی فندق و طعم خوش تمام آن چیزی بود که انتظارش را داشتم، اما کارامل لیمویی واقعاً یک دسر استثنایی بود.

رستوران Riviera Seafood Grill، با غذاهای دریایی تازه‌اش، ارزشش را دارد که برای یک تجربۀ مدیترانه‌ای شیک، دلچسب و خوش‌طعم آن را به فهرست خود اضافه‌ کنید.

 

 

 

9 توصیه برای داشتن یک پرواز عالی؛ از زبان مهمانداران هواپیما
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ پنج شنبه
9 توصیه برای داشتن یک پرواز عالی؛ از زبان مهمانداران هواپیما

چیزهای زیادی هست که اگر بدانیم و به کارشان گیریم، سفرهای هوایی را به کام خود شیرین‌تر کرده‌ایم.. قبل از پرواز با چه برنامه‌ای بخوابیم، چطور وسایلمان را جمع کنیم، از چه راه‌هایی خودمان را ساعت‌ها در هواپیما سرگرم کنیم و خیلی چیزهای دیگر خوشبختانه باید گفت امروز محصولات و برنامه‌های بسیاری طراحی شده‌اند تا سفری دلپذیر را برایمان به ارمغان آورند...

خانه‌هایی درختی در کوهستان‌های آلپِ اتریش ..
۱۳۹۸/۱۰/۷ شنبه
خانه‌هایی درختی در کوهستان‌های آلپِ اتریش ..

خانه‌هایی درختی در کوهستان‌های آلپِ اتریش به‌زودی درهای خود را به روی علاقه‌مندان باز می‌کنند؛ آن هم با دیوارهای شیشه‌ای و سوناهای اختصاصی..

به این خانه‌های اسکیموییِ طالع‌بینی و هری‌پاتری‌ کنار ساحل پناه ببرید و دست زمستان سرد را ببندید
۱۳۹۸/۱۰/۴ چهارشنبه
به این خانه‌های اسکیموییِ طالع‌بینی و هری‌پاتری‌ کنار ساحل پناه ببرید و دست زمستان سرد را ببندید

زمستان فرارسیده است و تنها یک کار می‌توان کرد: سرپناهی باید یافت. اما بیایید این زمستان را به جای سر کردن در اقامتگاه‌های قدیمی، چند صباحی را در یک ایگلو (خانه‌ی اسکیموییِ) فوق لوکس و چندحسی سپری کنید....

شده تا به حال در هواپیما درخواستِ غذای بیشتری کنید؟
۱۳۹۸/۹/۱۰ یکشنبه
شده تا به حال در هواپیما درخواستِ غذای بیشتری کنید؟

معمولاً همه از کیفیت غذای هواپیما شاکی اند، اما هستند پروازهایی که غذاهایی تحویل می‌دهند جذاب که از زیرِ دستِ سرآشپزهای درجه یک بیرون آمده و آنقدر خوشمزه است که خودتان خواهید خواست کمی بیشتر برایتان بیاورند...