مردی یک بلیط خطوط هوایی یونایتد متعلق به 19 سال پیش را پیدا کرد و شرکت هواپیمایی ، اجازه استفاده از آن را به او داده است !

پایبندی به تعهدات ، یکی از قوانین اصلی تجارت و کسب و کار است . این تعهد نه تنها به عنوان یک رفتار حرفه ای ، برای کسب سود آوری تلقی می شود ، بلکه در جای اصلی خود یک عمل انسانی است که باید در فرهنگ جامعه ، مخصوصاً فرهنگ کاری ، بیشتر به آن پرداخته شود .

 

 

خطوط هوایی یونایتد به وعده ی 20 سال پیش خود عمل کرد.

جان واکر ماه گذشته در صندوقچه ی خود ، یک بلیط هواپیمای متعلق به خطوط هوایی یونایتد پیدا کرد . بلیط ، که از نشویل به مقصد ساکرامنتو بود ، در تاریخ 31 دسامبر 1998 صادر شده است .

در نامه ای که بلیط به آن متصل بود ، جزییات و شرایط پرواز به این ترتیب است : " بلیط پرواز داخلی استفاده نشده ی غیرقابل استرداد . فردی که نام وی بر روی بلیط درج شده است ، می تواند در هر زمانی از آن برای خرید یک بلیط پرواز داخلی غیرقابل استرداد دیگر استفاده کند .

اکنون پس از گذشت 19 سال ، عبارت " در هر زمانی " همچنان صادق است .

واکر با بخش خدمات مشتریان شرکت یونایتد تماس گرفت و سپس به چندین مرکز ارجاع داده شد ، که تقریبا هیچکدام از وضعیت کنونی بلیط کاغذی اطلاعی نداشتند . بلیط های کاغذی نزدیک 10 سال است که از رده خارج شده اند .

در نهایت ، واکر در توییتر به یکی از نمایندگان خدمات مشتریان دسترسی پیدا کرد . نماینده به او توضیح داد که خطوط هوایی یونایتد در سال 2010 ورشکست شده است و به همین دلیل هیچ مسئولیتی ، حتی مسئولیت یک بلیط کاغذی ساده را تقبل نخواهند کرد .

با این حال ، با توجه به شرایط منحصر بفرد واکر، شرکت تصمیم گرفت که به وعده ی خود عمل کند .

واکر در مصاحبه ای با شبکه­ی سی­بی­اس ، اظهار داشت : " بخش عمده ای از این تصمیم ، به دلیل وجود نامه ی بلیط اتخاذ شد ، گرچه این نامه به هیچ وجه از لحاظ قانونی الزام آور نیست . به نظرم آن ها برای احترام به حقوق مشتری دست به چنین اقدامی زدند "

واکر بلیط قدیمی خود را به عنوان مدرک برای شرکت فرستاد و اکنون مبلغ اصلی بلیط در سال  1998، که حدود 378 دلار است ، به حساب او واریز خواهد شد .

 لوفت هانزا پروازهای خود در آسمان ایران  را به حالت تعلیق درآورد
۱۳۹۸/۱۰/۲۸ شنبه
لوفت هانزا پروازهای خود در آسمان ایران را به حالت تعلیق درآورد

پرواز روزانه تهران به فرانکفورت از سوی شرکت لوفت‌هانزا لغو شد.

رنگ سال جدید، همرنگِ رؤیای مسافران است در زندگیه واقعی اما کجاست؟
۱۳۹۸/۱۰/۲ دوشنبه
رنگ سال جدید، همرنگِ رؤیای مسافران است در زندگیه واقعی اما کجاست؟

(شرکت رنگپردازی پانتون )که مسئول پشتیبانی سیستم رنگشناسی و ساختِ رنگها در فضای دیجیتال و واقعی در سطح جهان است و هر ساله در اواخر آذر (میانهی دسامبر) رنگ سال میلادی بعد را تعیین میکند اخیراً رنگ سال 2020 را هم اعلام کرده ا ست. ...

چه‌قدر زودتر از پرواز باید در فرودگاه باشیم؟
۱۳۹۸/۹/۱۰ یکشنبه
چه‌قدر زودتر از پرواز باید در فرودگاه باشیم؟

بهتر است مقداری از وقتتان را قبل از پرواز خالی کنید، مگر اینکه خیلی عاشق ریسک باشید. اگر خواهان تجربه‌ای آرام و دلنشین از پروازتان هستید، این مطلب را بخوانید. اینجا قرار است ببینیم چه مدت زودتر از پرواز باید به فرودگاه برویم...

به لطف تکنولوژی بیومتریک، به‌زودی چهره‌‌ی شما می‌شود گذرنامه‌تان
۱۳۹۸/۸/۱۹ یکشنبه
به لطف تکنولوژی بیومتریک، به‌زودی چهره‌‌ی شما می‌شود گذرنامه‌تان

گذرنامه‌های شلوغِ پر از مهر احتمالاً تا چند وقت دیگر جایشان را به عنبیه‌ی چشم‌ها خواهند داد.