پنج منطقه در خاورمیانه که در آنها زمستان در راه است

نگاه خود را بچرخانید.نباید گذاشت تضادها موقعیت ها را از ما بگیرند.شاید زمستان به پایان خود نزدیک باشد اما با کمی چرخش نگاه از برخی مکان هایی که همیشه با خود سرما را به یاد می آورند ، بتوانیم فرصت های دیگری را در مکان های جدید ، برای بهره بردن از این فصل زیبا بیابیم...


برای سپردی کردن یک تعطیلات زمستانی خوب نیازی نیست به کوه های آلپ بروید. در همین نزدیکی ها هم گزینه های خوبی وجود دارند.

خاورمیانه و هوای گرم و خشک، از هم جدایی ناپذیرند، اما با یک برنامه ریزی زمانی درست می توانید در جاهایی که فکرش را هم نمی کردید یک تعطیلات برفی داشته باشد - حتی شاید یک تپه ی شنی پوشیده از برف هم ببینید.

 

1. تبوک، عربستان سعودی

بهترین زمان سفر: نوامبر تا فوریه

سازه های صخره ای و بیابانی تبوک ممکن است زیر آفتاب تابستان بسیار سوزان باشند، اما زمستان در بخش های شمالی این منطقه دارای چشم انداز بی نظیری است. تبوک در کناره ی دریای سرخ واقع شده و صخره های مرجانی آن، منظره ای جالب را در کنار کوه های پوشیده از برف ایجاد می کنند. با صعود از وادی الأخضر به حکاکی های ماقبل تاریخ وادی ضمّ می رسیم که دارای اقلیمی سرد و مرطوب است. در کوه های حجاز، می توانید با کنار زدن برف های تازه، حکاکی های عربی روی صخره ها را بخوانید.

 

2. جبل لبنان، لبنان

بهترین زمان سفر: دسامبر تا مارس

جبل لبنان در ارتفاع 2500 متری از سطح دریا، یکی از زیباترین پیست های اسکلی خاورمیانه است. پیست اسکی مِزار که در جنگلی کوهستانی و قدیمی به نام سروستان خدایان محصور شده است و قیمت بلیط هایش از 60 درهم امارات شروع می شود، برای جابجایی اسکی بازان در یک مسیر 80 کیلومتری، بیش از 12 بالابر دارد. مزار با دارا بودن شیب های وسیع و ملایم برای تازه کارها بسیار مناسب است اما اسکی بازان حرفه ای تر می توانند با همراهی راهنمایان محلی به ماجراجویی در خارج از پیست بروند. با شروع یک روز پرهیجان، می توانید به دیدن مناظر اطراف بروید که به اندازه  مزار دیدنی هستند. دیدن پل طبیعی کِفَردبیان در زندگی این منطقه که به طول 30 متر روی رود سفیدرنگ "ماست" کشید است را نیز از دست ندهید.

 

 

3. کوه های البرز، ایران

بهترین زمان سفر: دسامبر تا می

با یک رانندگی دو ساعت و نیمه از شمال تهران به سمت دریای خزر به رشته کوه های البزر می رسیم. البرز با قلل خاکی پوشیده از برفش، مقصد رویایی مسافرانی است که در بین ماه های دسامبر تا می به این منطقه می آیند. بزرگترین پیست اسکی کشور به نام دیزین با یک مسیر اسکی 900 متری و ارتفاع 3600 متری از سطح دریا یکی از مرتفع ترین پیست های اسکی دنیاست. به لطف ارتفاع زیاد این منطقه از سطح دریا، فصل اسکی در این منطقه از سایر رقبای اروپایی آن طولانی تر است و هوای خشک هم باعث پودری شدن برف دیزین شده است. دیزین مکانی ایده آل برای آخرین اسکی بازی زمستان پس از تعطیلی پیست های آلپ است.

 

4. وادی الروم، اردن

بهترین زمان سفر: ژانویه تا فوریه

نام وادی الروم، تصویر شن های قرمز و دره های خشک را به ذهن متبادر می کند، اما در زمستان عجیب نیست که شاهد بارش برف در این منطقه باشیم. از دسامبر تا فوریه درجه حرارت این منطقه گاه به زیر صفر می رسد و باران و برف را به منطقه می آورد. اگر به دنبال برف بازی هستید، بهتر است صبح زود و حتی قبل از طلوع آفتاب از خواب بیدار شوید تا بتوانید در دره های درخشان از برف و تپه های سفیدپوش قدم بزنید. در کنار جاذبه های تابستانی این منطقه برای صخره نوردان و ماجراجویان، در زمستان هم این مقصد برفی برای تجربه ی یک تعطیلات زمستانی متفاوت مناسب است.

 

5. جبل الحجر، عمان و امارات متحده ی عربی

بهترین زمان سفر: ژانویه تا فوریه

کوهای الحجر که از شمال شرقی عمان تا شرق امارات گسترده شده اند، مناظری بی نظیر به طول صدها کیلومتر را در منظر چشم بینندگان قرار می دهد.

در تابستان این رشته کوه ها با دمایی حداقل 15 درجه خنک تر از سطح دریا، مکانی عالی برای سپری کردن تعطیلات هستند. در مقایسه با ارتفاعات جبل الأخضر و جبل الشمس در عمان که تغییر آب و هوای آنها در طول سال شدیدتر است، کوه نوردان خوش اقبالی که به این منطقه سفر می کنند ممکن است در ماه های ژانویه و فوریه با لایه ی ضخیمی از برف مواجه شوند. بارش برف در این کوه ها همیشگی و قابل پیش بینی نیست اما در این ماه ها معمولاً دمای منطقه به زیر صفر می رسد و برای مثال، ارتفاعات ناهموار کوه جیص در رأس الخیمه، کل سال گذشته کاملاً سفیدپوش بود.

9 توصیه برای داشتن یک پرواز عالی؛ از زبان مهمانداران هواپیما
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ پنج شنبه
9 توصیه برای داشتن یک پرواز عالی؛ از زبان مهمانداران هواپیما

چیزهای زیادی هست که اگر بدانیم و به کارشان گیریم، سفرهای هوایی را به کام خود شیرین‌تر کرده‌ایم.. قبل از پرواز با چه برنامه‌ای بخوابیم، چطور وسایلمان را جمع کنیم، از چه راه‌هایی خودمان را ساعت‌ها در هواپیما سرگرم کنیم و خیلی چیزهای دیگر خوشبختانه باید گفت امروز محصولات و برنامه‌های بسیاری طراحی شده‌اند تا سفری دلپذیر را برایمان به ارمغان آورند...

خانه‌هایی درختی در کوهستان‌های آلپِ اتریش ..
۱۳۹۸/۱۰/۷ شنبه
خانه‌هایی درختی در کوهستان‌های آلپِ اتریش ..

خانه‌هایی درختی در کوهستان‌های آلپِ اتریش به‌زودی درهای خود را به روی علاقه‌مندان باز می‌کنند؛ آن هم با دیوارهای شیشه‌ای و سوناهای اختصاصی..

به این خانه‌های اسکیموییِ طالع‌بینی و هری‌پاتری‌ کنار ساحل پناه ببرید و دست زمستان سرد را ببندید
۱۳۹۸/۱۰/۴ چهارشنبه
به این خانه‌های اسکیموییِ طالع‌بینی و هری‌پاتری‌ کنار ساحل پناه ببرید و دست زمستان سرد را ببندید

زمستان فرارسیده است و تنها یک کار می‌توان کرد: سرپناهی باید یافت. اما بیایید این زمستان را به جای سر کردن در اقامتگاه‌های قدیمی، چند صباحی را در یک ایگلو (خانه‌ی اسکیموییِ) فوق لوکس و چندحسی سپری کنید....

شده تا به حال در هواپیما درخواستِ غذای بیشتری کنید؟
۱۳۹۸/۹/۱۰ یکشنبه
شده تا به حال در هواپیما درخواستِ غذای بیشتری کنید؟

معمولاً همه از کیفیت غذای هواپیما شاکی اند، اما هستند پروازهایی که غذاهایی تحویل می‌دهند جذاب که از زیرِ دستِ سرآشپزهای درجه یک بیرون آمده و آنقدر خوشمزه است که خودتان خواهید خواست کمی بیشتر برایتان بیاورند...