گشت و گذار در بارسلونا

اگر در جست و جوی یک آسمان آبی و آفتابی کم نظیر و پر کردن لحظه هاتون با حس متفاوت و پر از شادابی هستید حتما به شهر اسرار آمیز بار سلون که معماری متفاوتش خود یکی از این اسرار هست سفری داشته باشید...

 

بارسلونا همچون مرواریدی مدرن و گوتیک در ساحل مدیترانه، شهری متنوع، چندملیتی و بسیار جذاب است. از سرآشپزهایی که در گرگ و میش صبحگاهی برای خرید مواد غذایی تازه به بازار لابوکریا (La Boqueria) می آیند تا کسانی که در همین زمان در حال خروج از کلوپ های محله ی ال بورن (El Born) هستند، همه چیز حاکی از زنده بودن این شهر است. لحظه ای درنگ کنید و در جزئیات کوچک به تماشای بارسلونای واقعی بنشینید جزئیاتی نظیر حیاط خلوت های کوچک محله ی باری گوتیک (Barri Gotic)، نورگیرهای کندو مانندِ محله ی ساگرادا فامیلیا (Sagrada Família) همه و همه در کنار هم این پایتخت عصر کاتالان (Catalan) را به یکی از زنده ترین و دوست داشتنی ترین شهرهای اسپانیا تبدیل کرده اند.

 

گشت و گذار

گشت و گذار خود در بارسلونا را با یک پرسه زنی تفریحی در امتداد خیابان عریض لا رامبلا (La Rambla) شروع کنید تا با عبور از کوچه های تودرتوی باری گوتیک به کلیسای سانتا ماریا دل مار (Santa Maria del Mar) برسید. آنتونی گائودی (Antoni Gaudí) معمار شهیر اسپانیایی با خلق باروهای مارپیچ کلیسای جامع لاساگرادا فامیلیا و مجسمه های گیاهی پارک گوئل (Güell) امضای خود را بر این شهر زده است. بازدید از موزه ی پیکاسو را نیز که اولین طراحی های پیکاسو و شاهکارهای هنری دوران آبی رنگِ کار پیکاسو در آنجا به نمایش در آمده اند، نباید از دست داد. برای آفتاب گرفتن در کنار اهالی شهر می توانید به ساحل بارسلونتا (Barceloneta) رفته یا در سایه سار باغ های مونسویک (Montjuïc) استراحت کنید.

 

خرید

دروازه های آهنی بازار لابوکریا به یکی از بهترین بازارهای بارسلونا وارد می شوید. می توانید قبل از ناهار در یکی از رستوران های دریایی این بازار به صرف مرغ ایبری (Iberian)، زیتون درشت و پنیر بُز مشغول شوید. اگر از این بازار دو ایستگاه مترو به سمت شمال بروید، در بازار مدرن پاساژ دِ گراسیا (Passeig de Gràcia)، در کنار فروشگاه های زنجیره ای اسپانیایی نظیر اِلکورته اینگلس (El Corte Inglés)، تنوعی از برندهای طراح مُد را شاهد خواهید بود. طراحان بومی در گالری ها و بوتیک های خود در محلات اِلبورن، اِل راوال (El Raval) و باری گوتیک به فروش لباس های خاص و مُدِ روز و لباس های دوخت سفارشی مشغولند.

 

شبگردی و تفریحات

زندگی واقعی بارسلونا از نیمه شب آغاز می شود. مثل همه ی بارسلونایی ها برای پیاد روی شبانه (پاسئو) به محله ی سیئوتات ولا (Ciutat Vella) و بعد از آن برای صرف نوشیدنی به مزه بارها (tapas bar) یا جاز کلوپ های محله های باری گوتیک یا پلازا رئال (Placa Real) بروید. در محله ی شیک تر البورن، دیجی ها به پخش انواع آهنگ ها از تکنو گرفته تا تانگو مشغولند. تابستان بارسلونا با نوشیدنی های متنوع، تماشای رهگذاران در میدان گراتسیا (Gràcia) و مهمانی های ساحلی در ویلا اولیمپیکا (Vila Olímpica) معنی پیدا می کند. برای رفتن به کنسرت های متنوع در عمارت موسیقی کاتالان (Palau de la Música Catalana) یا تماشای اپرا در مدرسه ی بزرگ تئاتر (Gran Teatre del Liceu) هم آماده باشید.

 

رستوران گردی

سرآشپزهای ممتازی نظیر خاویر پلیسر (Xavie Pellicer)، فرمی پیوگ (Fermi Puig) و می هافمن (Mey Hoffman) بارسلونا را از نظر کیفیت غذا در دنیا مطرح کرده اند. رستوران هایی با منوها و دکوراسیون خلاقانه در محله های شیک ایگزامپل (Eixample) و البورن به وفور یافت می شوند. محله ی باری گوتیک هم پر است از مزه بارهای متنوع و رستوران های دنجی که غذاهایی بومی کاتالانیایی نظیر سالاد سرد اسکویشادا (esqueixada) و پن توماکت (نان گوجه ای) سرو می کنند.

 

9 توصیه برای داشتن یک پرواز عالی؛ از زبان مهمانداران هواپیما
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ پنج شنبه
9 توصیه برای داشتن یک پرواز عالی؛ از زبان مهمانداران هواپیما

چیزهای زیادی هست که اگر بدانیم و به کارشان گیریم، سفرهای هوایی را به کام خود شیرین‌تر کرده‌ایم.. قبل از پرواز با چه برنامه‌ای بخوابیم، چطور وسایلمان را جمع کنیم، از چه راه‌هایی خودمان را ساعت‌ها در هواپیما سرگرم کنیم و خیلی چیزهای دیگر خوشبختانه باید گفت امروز محصولات و برنامه‌های بسیاری طراحی شده‌اند تا سفری دلپذیر را برایمان به ارمغان آورند...

خانه‌هایی درختی در کوهستان‌های آلپِ اتریش ..
۱۳۹۸/۱۰/۷ شنبه
خانه‌هایی درختی در کوهستان‌های آلپِ اتریش ..

خانه‌هایی درختی در کوهستان‌های آلپِ اتریش به‌زودی درهای خود را به روی علاقه‌مندان باز می‌کنند؛ آن هم با دیوارهای شیشه‌ای و سوناهای اختصاصی..

به این خانه‌های اسکیموییِ طالع‌بینی و هری‌پاتری‌ کنار ساحل پناه ببرید و دست زمستان سرد را ببندید
۱۳۹۸/۱۰/۴ چهارشنبه
به این خانه‌های اسکیموییِ طالع‌بینی و هری‌پاتری‌ کنار ساحل پناه ببرید و دست زمستان سرد را ببندید

زمستان فرارسیده است و تنها یک کار می‌توان کرد: سرپناهی باید یافت. اما بیایید این زمستان را به جای سر کردن در اقامتگاه‌های قدیمی، چند صباحی را در یک ایگلو (خانه‌ی اسکیموییِ) فوق لوکس و چندحسی سپری کنید....

شده تا به حال در هواپیما درخواستِ غذای بیشتری کنید؟
۱۳۹۸/۹/۱۰ یکشنبه
شده تا به حال در هواپیما درخواستِ غذای بیشتری کنید؟

معمولاً همه از کیفیت غذای هواپیما شاکی اند، اما هستند پروازهایی که غذاهایی تحویل می‌دهند جذاب که از زیرِ دستِ سرآشپزهای درجه یک بیرون آمده و آنقدر خوشمزه است که خودتان خواهید خواست کمی بیشتر برایتان بیاورند...