برترین رستوران های جهان: فهرست Gold 2018

مقاومت در برابر غذاهای این رستوران بی فایدست...

 


سردبیر ما موارد زیر را از بین رستوران های سراسر جهان، از لندن گرفته تا آدلاید و از آنجا به توکیو، مادرید و فلورانس انتخاب کرده است.

 

Balthazar, New York

رستوران بالتازار نزدیک به 21 سال پیش، به سبک یک کافه مجلل و کمی بزرگتر از یک تئاتر کوچک در منهتن افتتاح شد. خوشبختانه این بنای قدیمی دقیقا به همان شکلی که سازنده آن کیت مک نالی در نظر داشت باقی مانده است. این مکان با آینه‌های طلاکاری شده، نیمکت‌های تشک‌دوزی‌شده قرمز، کافه ای با سقف مسی و روشنایی ملایم دلربا، در چشمان ستایش‌آمیز اهالی نیویورک همانند پاریس دیده میشود. برای گذران اوقات خوشی و همینطور امتحان کردن غذاهای کلاسیک از جمله حلزون خوراکی خوابانده شده در کره و سیر؛ سوپ پیاز سرشار از پنیر؛ بشقاب های سه طبقه‌ای غذاهای دریایی خارق‌العاده؛ استیک فریت (که سابقا در نیویورک تایمز از آن به عنوان یک غذای مشهور و خاص یاد میشد) و همینطور سوپ بامیه، ساندويچ‌ گوشت‌ گاو‌ با كاهو و گوجه‌فرنگى‌ در کنار لابستر مخصوص سرآشپز شین مک براید گزینه بسیار مناسبی است. فهرست نوشیدنی های فرانسوی هم با قیمت های مناسب در اختیار مشتریان قرار می گیرد و پیش خدمت های رستوران با خلاقیتی دلپذیر دسرهایتان را تزئین می کنند.

 

 

 

Orana, Adelaide

Orana آیینه هنرمندانه‌ای از غنا و انواع مختلف مواد غذایی بومی است. زونفریلو آشپز مشهور این رستوران با ادویه های متنوع محلی کاری شبیه معجزه می کند. با وضعیت ازدحام و توجه همیشگی به این رستوران و برخورداری از تنها 10 میز، رزرو میز از پیش در اینجا ضروری است. در غیر این صورت شاید تنها گزینه باقی مانده برایتان اغذیه‌فروشی بلک‌وود با قیمت هایی ارزان‌تر در طبقه پایین این رستوران باشد.

 

 

 

 

Claude Bosi at Bibendum, London

رستورانی که از سال 1987 در بین تمام رستوران های شهر لندن به مانند الماس می درخشد. این رستوران ذائقه مشتریان و دستور طبخ وعده های غذایی پرشماری را مطابق با استاندارد خود از نو تعریف کرد. استیک فلفلی و حلزون مخصوص تا مدت ها مهم ترین وعده غذایی این رستوران به حساب می آمد. در حال حاضر یک فرانسوی اصیل در آشپزخانه تازه راه‌اندازی شده ی Conran حضور دارد، این رستوران دو ستاره با طراحی دکور فوق العاده از مشتریانش پذیرایی می کند. تزئین منحصر به فرد وعده های غذایی توسط سرآشپزهای مشهور این رستوران انجام می گیرد و وعده های غذایی آن هم طعمی ماندگار در ذهن مشتریان بر جای می گذارد. به طوری که طعم هر وعده مشابه در هر جایی از لندن با کیفیت این رستوران مقایسه شود.

 

 

 

Heron & Grey, Dublin

دیمین گرِی در نظر دارد کمی ذائقه شما را قلقلک بدهد. این سرآشپز استرالیایی‌الاصل و یکی از موسسینHeron & Grey غدد چشایی شما را با انواع مزه‌های شیرین، شور، تلخ، ترش و ملس با منوی 12 کرسی خود آشنا خواهد کرد. این مکان در یک بازار در هم ریخته و نامرتب در حومه شهر ساحلی بلکراک واقع شده است، اما با این وجود باعث نشده تا بازرسان میشلن از آن طفره بروند، آنها هفت ماه پس از افتتاح رستوران و دریافت اولین ستاره به آنجا سر زدند. منوها هر دو هفته یکبار تغییر میکنند و حاوی فهرست ساده‌ای از مواد غذایی بوده که به Grey اجازه اعمال تغییرات کوچک و تست غذا بهنگام آشپزی را می دهد. ممکن است خوراک اردک شالان همراه با قارچ های شیپوری، فندق و اسطوخودوس پس از چند روز و بسته به سقف درخواست فصلی آنها ناپدید شوند. میز های غذاخوری سالن رستوران دوبلین در حال حاضر در اوج شکوفایی خود قرار دارد. اینجا پر از میزهایی لست که همه میخواهند آنها را رزرو کنند.

 

 

 

The Gannet, Glasgow

خوراکی های اسکاتلندی بسیار غنی هستند. غذاهای دریایی که در این رستوران سرو می شود احتمالا بهترین در دنیا است. خوراک های گوشت گاو آن هم بسیار مورد توجه قرار دارد. برای مدت طولانی نمای رستوران های شهری‌ گلاسکو با هم هماهنگی نداشتند. در حالی که گلاسکو همچنان در انتظار کسب اولین ستاره میشلن خود است، رستوران های زیادی در سال های اخیر بصورت مداوم افتتاح شده و The Gannet در این بین برجسته‌ترین (پرستاره‌ترین) می باشد. این رستوران که در سال 2013 توسط سرآشپزها پیتر مک‌کنا و ایوان استین راه اندازی شد، دارای یک فضای دنج و آرامش بخش در شیک‌ترین منطقه شهر است. منوهای این رستوران شامل غذاهای مربوط به تمامی مناطق کشور می شود. از جمله بره‌های سرزمین مرزی بین انگلیس و اسکاتلند، گوزن‌های پرت‌ شایر، ماهی مرکب شمال اسکاتلند. حتی اسامی عجیب و غریبی که شما را از صرف غذا در این رستوران منصرف کنند هم به چشم می خورد، اما حتی همین غذا ها هم به بهترین نحو تزئین و آماده سازی می شوند که برای خوردنشان سر و دست بشکنید.

 

 

 

Ramón Freixa, Madrid

سرآشپز کاتالانی رستوران شناخته‌شده خود یعنی Freixa را "فضای شادی و خوشحالی" دانسته که تنها با داشتن هفت میز در فراهم کردن وسایل رفاه مهمانان خود عملکرد خوبی به جا گذاشته است. او با سرعت بالا تمام سفارشات دور و اطراف را گرفته و غذاها را تحویل می دهد. این رستوران اخیرا تغییر ظاهر داده و نمای بیرونی خود را مرمت کرده است. منوهای پیش غذای این رستوران با داشتن ترکیبی از طعم‌های سنتی و جدید رنگ و بوی خاصی دارند. فهرست بلند بالایی از تنقلات موجب می شود تا رستوران فریکسا جلوه گری هایش تمامی نداشته باشد.. غذاهای مفصل‌تر از جمله سوپ های فرانسوی با تکه های گوشت دودی گوساله، سوشی ماهی مرکب؛ گوشت دنده گاو گالیسیایی و خارپشت دریایی هم به همان اندازه خوشایند و سرگرم‌کننده هستند.

 

 

 

Il Santo Bevitore, Florence

این مکان 15 سال پیش در منطقه ی پونته آلا کارایا افتتاح شد. در آنجا هنوز می توانید تراشکاری گاه و بیگاه صنعتگران و منبت‌کاران را ببینید. از آن زمان تا کنون یک کافه و یک نانوایی به این مجموعه اضافه شده است. چراغ های خوراک پزی در این بین یک مورد برجسته بشمار میرود: riccioli (نوعی پاستا) خانگی با nduja (نوعی سالامی) تند و pecorino (نوعی پنیر سفت ایتالیایی) پرورده، بسیار تند و اشتها آور است. غذای اصلی دلچسب آن شامل گوشت کبابی کبوتر صورتی همراه با جگر چرب و سیب زمینی و ترشی می باشد. نوشیدنی های قدیمی و دست ساز این رستوران هم شهرت فراوان دارد. نوشیدنی های میوه ای متنوع که بسیاری از آنها سابقه ای به طول چند دهه دارند.

 

 

 

La Chassagnette, France

این هتل بین جاده ای در 18 کیلومتری جنوب آرل، یک غذاخوری است که حتما باید بخاطر غذاهای مبتکرانه جنوب فرانسه که مسلما پر از رنگ و طعم متنوع هستند در آن توقف نمود. مواد اولیه این رستوران اغلب از محصولات باغ و باغچه سرآشپز آن تهیه می شود. علاوه بر منوی ویژه گیاه خوران (کدو مسما به همراه ترشی آلو و چغندر) یک انتخاب هیجان‌انگیز متشکل از ماهی و گوشت محلی نیز وجود دارد. با خوردن برش های ماهی آزاد ارگانیک که در سس توت سیاه و کنجد خوابانده شده یاد بومیان این منطقه خواهید کرد. بعد از صرف پودینگ و شیرینی ناپلئونی، بستنی با طعم ریحان و دارچین را امتحان کنید و در آخر هم برای تفریح سری به باغ رستوران بزنید.

 

 

 

Kyubey, Tokyo

با وجودی که یک حس پنهان هیبت و پیچیدگی خاص درباره کیفیت ناب رستوران Kyubey وجود دارد، تجربه صرف نهار در این مکان بیشتر سلیقه ایست تا دلهره آور. این رستوران 5 طبقه از مهم ترین مهمان هایش در همان طبقه اول با چیدمان ساده و صندلی هایی چوبی پذیرایی می کند. در اینجا هر یک از خوراک‌های لذیذ ماهی از ماهی مرکب کوچک پخته‌شده با آتش ملایم گرفته تا میگوی شیرین، به اندازه‌ای تازه هستند که ممکن است به محض گذاشتن در بشقاب شما تکان بخورند. غذاهای دریایی در اینجا شامل توریگای (صدف‌ماهی ژاپنی) و یا موراساکی اونی (ستاره دریایی خارپشت) است و سرآشپز هم هر تکه سوشی را چاشنی مخصوصی مزه دار می کند. با تمام احترامی که برای شما در این مکان قائل هستند ولی درست راس ساعت 2 بعدازظهر رستوران تعطیل می شود ادامه حضور در آن میسر نخواهد بود. در هر گوشه از این رستوران دقت و ظرافت موج میزند.
 

 

 

9 توصیه برای داشتن یک پرواز عالی؛ از زبان مهمانداران هواپیما
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ پنج شنبه
9 توصیه برای داشتن یک پرواز عالی؛ از زبان مهمانداران هواپیما

چیزهای زیادی هست که اگر بدانیم و به کارشان گیریم، سفرهای هوایی را به کام خود شیرین‌تر کرده‌ایم.. قبل از پرواز با چه برنامه‌ای بخوابیم، چطور وسایلمان را جمع کنیم، از چه راه‌هایی خودمان را ساعت‌ها در هواپیما سرگرم کنیم و خیلی چیزهای دیگر خوشبختانه باید گفت امروز محصولات و برنامه‌های بسیاری طراحی شده‌اند تا سفری دلپذیر را برایمان به ارمغان آورند...

خانه‌هایی درختی در کوهستان‌های آلپِ اتریش ..
۱۳۹۸/۱۰/۷ شنبه
خانه‌هایی درختی در کوهستان‌های آلپِ اتریش ..

خانه‌هایی درختی در کوهستان‌های آلپِ اتریش به‌زودی درهای خود را به روی علاقه‌مندان باز می‌کنند؛ آن هم با دیوارهای شیشه‌ای و سوناهای اختصاصی..

به این خانه‌های اسکیموییِ طالع‌بینی و هری‌پاتری‌ کنار ساحل پناه ببرید و دست زمستان سرد را ببندید
۱۳۹۸/۱۰/۴ چهارشنبه
به این خانه‌های اسکیموییِ طالع‌بینی و هری‌پاتری‌ کنار ساحل پناه ببرید و دست زمستان سرد را ببندید

زمستان فرارسیده است و تنها یک کار می‌توان کرد: سرپناهی باید یافت. اما بیایید این زمستان را به جای سر کردن در اقامتگاه‌های قدیمی، چند صباحی را در یک ایگلو (خانه‌ی اسکیموییِ) فوق لوکس و چندحسی سپری کنید....

شده تا به حال در هواپیما درخواستِ غذای بیشتری کنید؟
۱۳۹۸/۹/۱۰ یکشنبه
شده تا به حال در هواپیما درخواستِ غذای بیشتری کنید؟

معمولاً همه از کیفیت غذای هواپیما شاکی اند، اما هستند پروازهایی که غذاهایی تحویل می‌دهند جذاب که از زیرِ دستِ سرآشپزهای درجه یک بیرون آمده و آنقدر خوشمزه است که خودتان خواهید خواست کمی بیشتر برایتان بیاورند...