10 تا از قلعه های افسانه ای سراسر دنیا

سفری به معماری شگفت انگیز قرن های گذشته ، افسانه ها از همین جا شکل می گیرند....

10 تا از قلعه های افسانه ای سراسر دنیا

از سیندرلا تا زیبای خفته، تمامی خاطرات کودکی شما از دیزنی با این قلعه های جادویی و واقعی می تواند به واقعیت تبدیل شود.

 

قلعه ی "نوشوانستین"، شوانگاو، آلمان

این قلعه ی افسانه ای ای که لوگوی دیزنی از آن الهام گرفته شده است، برای تفریحات لودویگ دوم (بایرن)، ساخته شده بود.

 

 

قلعه ی گلامیس، آنگوس، اسکاتلند

تاریخچه ی قلعه ی گلامیس به قرن 14 بازمی گردد. این قلعه همواره منزل اشراف زادگان بریتانیا، مانند ملکه الیزابت و خاندان اشرافی "استراتمور" و "کینگ هورن" بوده، و خانه ی شبیه سازی شده برای نمایشنامه مکبث "شکسپیر" است.

 

 

قلعه ی چمبورد، چمبورد، فرانسه

این قلعه که ساختار خود را از قرن 16 به همین شکل حفظ کرده است، شامل 2300 اتاق، 67 راه پله، و 5210 قطعه اثاث منزل می باشد. والت دیزنی برای طراحی قلعه ی دیو در "دیو ودلبر"، از قلعه ی چمبورد الهام گرفته است.

 

 

عمارت هایکلیر، هایکلیر، بریتانیا

این همان عمارتی است که در سریال "دانتون ابی" از آن استفاده شده است وهم اکنون منزل "ایرل کارناروون" هشتم، از مجلس عیان بریتانیاست. عمارت هایکلر دارای طراحی بی نظیر به شیوه ی ژاکوبین با یک خانه به شیوه حومه شهری و یک پارک بزرگ است. پنجمین "ایرل کارناروون" آرامگاه فرعون مصر، "توت عنخ آمون"، را در سال 1922 به همراه همکارش "هوارد کارتر" کشف کرد. هم اکنون، ایرل هشتم و همسرش نمایشگاهی مصری در زیرزمین های قلعه برقرار کردند تا دستاوردهای "ایرل پنجم" را گرامی بدارند.

 

 

عمارت چیلون، وتاکس، سوییس

بین دریاچه ژنو و کوه های آلپ، عمارت چیلون با 100 ساختمان مستقل، در کنار هم یک شاهکار معماری را به وجود می آورد. این عمارت که از نیمه های قرن 12، منزل کنت های "ساوی" بوده است، منبع الهام برای والت دیزنی هنگام طراحی قصر اریک در انیمیشین "پری دریایی" بوده است.

 

 

قلعه کوخم، کوخم، آلمان

این قلعه که بر روی تپه ای 40 متری نزدیک به رود موزل واقع شده است، به طور کامل از سبک معماری نئو گوتیک پیروی می کند. از سال 1978، این قلعه به تملک شهرداری کوخم درآمد و با یک تغییر دکوراسیون، وسایل رنسانس و باروک جایگزین وسایل قبلی شد.
 

 

قلعه کنوی، کنوی، ولز

ادوارد اول مبلغ شاهانه ای معادل 15000 پوند را برای ساخت این قلعه درنظر گرفت-تقریبا بیش از هر مقدار مبلغی که او در هنگام حکومتش از سال 1283 تا 1289 بابت قصرهایش پرداخت کرد- و از جمله پایدارترین ساختمان های قرون وسطی در بریتانیاست.

 

 

قصر سگوبیا، سگوبیا، اسپانیا

قصر سگوبیا سمبلی از تاریخ و هنر اسپانیایی است. این قصر ابتدا به منظور قلعه ی نظامی ساخته شده بود، اما بعدها از آن به عنوان یک قصر سلطنتی، زندان، مدرسه ی نظامی، و موزه ی تاریخی ارتش استفاده شد. در حال حاضر، این قصر به موزه تبدیل شده است.

 

 

قصر برن، برن، رومانی

تاریخچه ی قصر برن به قرن 14 برمیگردد، زمانی که اولین بار به عنوان یک دژ نظامی برای جلوگیری از گسترش نظام عثمانی استفاده شد. این قصر بیشتر برای یکی از منفورترین شخصیت های ادبیات شناخته شده است; کنت دراکولا.

 

 

قصر التز، ویرشم، آلمان

این قصر روی تپه های بالای رودخانه "مزل"، بین "کوبلنتس" و "تری یر" واقع شده و صاحبان آن خانواده ی "التز"، که از قرن 12 اینجا زندگی می کنند هستند. قلعه "التز" به چندین قسمت تقسیم شده است: یک بخش که کنت و کنتس التز در آنجا اقامت دارند، و بخش های دیگر که برای عموم قابل دسترسی است تا یاد این خانه ی اجدادی زنده نگه داشته شود.

 

9 توصیه برای داشتن یک پرواز عالی؛ از زبان مهمانداران هواپیما
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ پنج شنبه
9 توصیه برای داشتن یک پرواز عالی؛ از زبان مهمانداران هواپیما

چیزهای زیادی هست که اگر بدانیم و به کارشان گیریم، سفرهای هوایی را به کام خود شیرین‌تر کرده‌ایم.. قبل از پرواز با چه برنامه‌ای بخوابیم، چطور وسایلمان را جمع کنیم، از چه راه‌هایی خودمان را ساعت‌ها در هواپیما سرگرم کنیم و خیلی چیزهای دیگر خوشبختانه باید گفت امروز محصولات و برنامه‌های بسیاری طراحی شده‌اند تا سفری دلپذیر را برایمان به ارمغان آورند...

خانه‌هایی درختی در کوهستان‌های آلپِ اتریش ..
۱۳۹۸/۱۰/۷ شنبه
خانه‌هایی درختی در کوهستان‌های آلپِ اتریش ..

خانه‌هایی درختی در کوهستان‌های آلپِ اتریش به‌زودی درهای خود را به روی علاقه‌مندان باز می‌کنند؛ آن هم با دیوارهای شیشه‌ای و سوناهای اختصاصی..

به این خانه‌های اسکیموییِ طالع‌بینی و هری‌پاتری‌ کنار ساحل پناه ببرید و دست زمستان سرد را ببندید
۱۳۹۸/۱۰/۴ چهارشنبه
به این خانه‌های اسکیموییِ طالع‌بینی و هری‌پاتری‌ کنار ساحل پناه ببرید و دست زمستان سرد را ببندید

زمستان فرارسیده است و تنها یک کار می‌توان کرد: سرپناهی باید یافت. اما بیایید این زمستان را به جای سر کردن در اقامتگاه‌های قدیمی، چند صباحی را در یک ایگلو (خانه‌ی اسکیموییِ) فوق لوکس و چندحسی سپری کنید....

شده تا به حال در هواپیما درخواستِ غذای بیشتری کنید؟
۱۳۹۸/۹/۱۰ یکشنبه
شده تا به حال در هواپیما درخواستِ غذای بیشتری کنید؟

معمولاً همه از کیفیت غذای هواپیما شاکی اند، اما هستند پروازهایی که غذاهایی تحویل می‌دهند جذاب که از زیرِ دستِ سرآشپزهای درجه یک بیرون آمده و آنقدر خوشمزه است که خودتان خواهید خواست کمی بیشتر برایتان بیاورند...