14 جزیره عالی در یونان

از آکروپولیس آتن تا میراث دلفی,زیبایی های یونان تنها مختص تاریخ و فرهنگ نمی شود.یونان جزایر زیبایی دارد که شاید اگر نگاهی به آن داشته باشیم می توانیم از این کشور لذت بیشتری ببریم...

 

"جزایر یونان در زیر آفتاب داغ تابستان می درخشند !"

لرد بایرون (Lord Byron با سرودن این اشعار در وصف جزایر یونان کار بزرگی انجام داد. این کشور بیش­تر از 200 جزیره دارد و این بسته به شماست که کدام یک از آن­ها را برای رفتن انتخاب کنید. در مقاله ذیل جزیره ­نوردی به نام راشل هاوارد (Rachel Howard ) از بهترین جزیره­ های یونان برای شما می گوید:

هیدرا (Hydra)

بهترین جزیره یونان برای آخر هفته ای طولانی به همراه گروهی از هنرمندان

زمانی که داکیس یوهانو (Dakis Joannou) ، بزرگترین کلکسیون­دار یونانی اشیای هنری به این جزیره می آید، همه از آن باخبر می شوند زیرا او یک کشتی تفریحی به نام گیلتی دارد که بدنه آن را با پوششی پر زرق و برق پوشیده شده است. یوهانو هر تابستان هنرمندان بزرگی مانند متیو بارنی (Matthew Barney) و موریزیو کاتلان (Maurizio Cattelan) را برای خلق هنرهای چیدمانی در کشتارگاه قدیمی این جزیره دعوت می­کند. حتی مدرسه جزیره هیدرا نیز در تعطیلات تابستانی تبدیل به نمایشگاه این آثار می شود. هیدرا جزیره­ای آرام است و از آن­جا که با احکام قانونی از آن حفاظت می شود منطقه ­ای ایمن و امن است و به همین دلیل در بین تمامی جزایر یونان، منبع الهام هنرمندان به شمار می رود. لئونارد کوهن (Leonard Cohen)، برایس ماردن (Brice Marden) و یورگن تلر (Juergen Teller) در این جزیره منازلی دارند. هنرمندان آتنی نیز معمولاً در مدرسه هنرهای زیبای این جزیره اقامت می کنند.

هیدرا کمتر از دو ساعت با آتن فاصله دارد و به همین دلیل در تعطیلات آخر هفته مملو از یونانیان شیک و خوش پوش می­ گردد. در این مواقع اگر با دقت نگاه کنید، الیویا پالرمو (Olivia Palermo) را در رستوران پایرت (Pirate) و کلویی سونی (Chloë Sevigny ) را در رستوران ساحلی هیدرونتا (Hydronetta) یافت خواهید کرد. در این جزیره هیچ کس هم به پُر بودن و کمبود سواحل اهمیتی نمی دهد زیرا همیشه می­توان تکه سنگی را یافت و از روی آن به درون شفاف­ترین آب جهان شیرجه زد.

 

 

محل اقامت در هیدرا: هتل اورلف بوتیک (Orloff Boutique Hotel) که در سال 1796 ساخته شده است و 9 اتاق دارد، از جذبه دنیای قدیم برخوردار است. اگر هم برای شما استخر اولویت دارد، به هتل براتسرا (Bratsera) بروید. برای بهره ­مندی از همراهی و همجواری با هنرمندان نیز، بهترین گزینه هتل محلی و زیبای ویلای هنرمندان (Artist's Villa) است.

کورفو (Corfu)

بهترین جزیره یونان برای دیدن زیباترین مکان های تاریخی و سبزترین مناظر طبیعی

کورفو عروس جزایر ایونی (Ionian islands) است. این جزیره جهان ­وطن (به این معنی که متعلق به همه مردمان جهان است) آمیخته­ ای متضاد از تأثیرات استعماری واتیکان، بریتانیا و انگلستان است. در این جزیره عصرهای خود را با صرف نوشیدنی در لیستون (Liston، محوطه ای که ستون های آن به تقلید از خیابان رو دریوولی در پاریس ساخته شده است) شروع می­کنید و در باشگاه قایق­ سواری کورفو نیز شام خود را صرف نمایید. قلعه ای تاریخی که با نور فانوس های دریایی روشن شده و زیبایی مسحور کننده ای دارد.

این جزیره با روستاهای رنگارنگ، باغ­ های زیتون پیچان و عمارت­ های اشرافی خود، یادآور توسکانی (Tuscany، منطقه ای در ایتالیا) است؛ اگرچه به گفته گردشگران زیبایی این منطقه از توسکان ایتالیا هم خیره کننده تر است. در ساحل شمال شرقی کورفو، تعدادی از ثروتمندان اقامت دارند که از جمله آن­ها می­توان به خاندان روتچیلد (Rothschild) اشاره کرد. در همان حوالی در روستای کوچک آگنی (Agni)، قایق­ های سفری تدارک دیده شده که با اجاره آن­ها می­توانید به جای دنجی که مایل به اقامت در آن­جا هستید  از قبیل نیساکی (Nissaki)، آگیوس استفانوس (Agios Stefanos) یا کراسیا (Kerasia) بروید. این خورهای خوش­ منظر هنوز هم شبیه همان توصیفات مجذوب کننده ای هستند که لارنس دارل (Lawrence Durrell) در دهه 30 قرن 20 از آن­ها ارائه کرده است. مثلاً ساحل مملو از صخره میرتیوتیسا (Myrtiotissa) که دارل از آن با عنوان " زیباترین ساحل جهان" یاد کرده است، ارزش کج کردن راه و سر زدن به این ساحل واقع در شمال غربی را دارد. بازدید از رستوران و مدرسه امبلیانس (Ambelonas) می تواند کاری ارزشمند و جذاب باشد. این مکان بهترین جا برای سرو غذای های محلی کورفو  مانند خوراک صدف با نخود، موس (Mousse، دسری سرد با منشأ فرانسوی) زردچوبه ای و ژله گلبرگ گل رز است، در هنگام مشاهده مناطق زیبای جنوبی به ویژه روستای کاوس (Kavos) بسیار به راندن قایق دقت کنید، زیرا ممکن است غرق شدن در مناظر زیبای منطقه شما را به درون دریاچه بیندازد!

 

محل اقامت در کورفو: رو استیت (Rou Estate)، روستایی کوچک بر فراز یک تپه است که به هتلی پنج ستاره تبدیل شده است و دارای یک چشمه آبگرم بسیار عالی نیز هست. علاوه بر این، ویلاهای سی وی (CV Villas) نیز که در ساحل شمال شرقی کورفو قرار دارند، هتل راحت و دنجی دارند.

 

 

میکونوس (Mykonos)

بهترین جزیره یونان برای برگزاری مهمانی­ های تفریحی و هتل­ های پنج ستاره

میکونوس از دهه 60 افراد خوشگذران زیادی را جذب خود کرده است. جذابیت این جزیره هرگز از بین نرفته است و ورود تعداد زیادی از کشتی­­ های بزرگ به این جزیره ساخت رستوران ها و هتل های جدید را در پی داشته است.

اگر نتوانید زرق و برق این جزیره را تحمل کنید، می توانید به رستوران کیکیس (Kiki's) که مشرف به خلیج اگیوس سوستیس (Agios Sostis) است، بروید. البته باید بدانید که این رستوران بسیار شلوغ است و اصطلاحاً جای سوزن انداختن در آن نیست. علاوه بر این، می­توانید به جزیره کوچک دلوس (Delos) هم که یک منطقه حفاظت شده باستانی است، سری بزنید. در این جزیره، زمانی 30 هزار خورشید پرست وجود داشتند ( معبد این منطقه نیز به آپولو (Apolo)، خدایگان روشنی یونان هبه شده است).

 

 

محل اقامت در میکونوس: هتل ساحلی بیل اند کو کوست (Bill & Coo Coast) یکی از بهترین هتل­ های این منطقه در سال 2016 انتخاب شده است. سان جیورجیو (San Giorgio) هم از دیگر هتل­ های شکیل این منطقه است که به ساحل پارانگا (Paranga) اشراف دارد.

 

 

کفالونیا (KEFALONIA)/ سفالونیا (CEFALONIA):

بهترین جزیره یونان برای برگزاری مهمانی های آرام خانوادگی

ایفای نقش یک کشاورز یونانی توسط پنه لوپه کروز (Penélope Cruz) دور از ذهن به نظر می رسد. ساخت فیلمی درباره جنگ جهانی دوم در جزیره ای که در سال 1953 توسط زمین لرزه با خاک یکسان شده است نیز بسیار عجیب تر به نظر می رسد. اما این موارد دور از ذهن در فیلم ماندولین کاپیتان کارولی (Captain Corelli's Mandolin) که در سال 2001 و در جزیره کفالونیا ساخته شده است، به واقعیت بدل گشته است. تصاویر شگفت انگیز این جزیره، هنوز هم چشم را می­نوازد: ساحل شیری رنگ میرتوس (Myrtos)، ساحل مملو از درختان کاج هارگوتا (Horgota) و ارتفاعات سر به فلک کشیده آینوس که یک منطقه حفافظت شده و پارکی ملی است که گوزن ها و اسب های وحشی آزادانه در آن ها پرسه می زنند. برای بازدید از این جزیره، سافاری های مختلف با استفاده از خودروهای چهار چرخ محرک ترتیب داده شده است تا عبور از پیچ های تند برای مسافران دشوار نباشد. نکته عجیب آن است که دو روستای ساحلی بسیار زیبای این جزیره  آسوس (Assos) و فیسکاردو (Fiskardo) توجه زیادی را از سمت گردشگران به خود جلب نکرده­اند. البته، کشتی های تفریحی حاضر در این منطقه سبب ایجاد چشم انداز های فوق العاده زیبا برای عکاسی شده اند و علاوه بر این بسیاری از افراد، از جان گالیانو (John Galliano) گرفته تا جان بون جووی (Jon Bon Jovi) برای چشیدن مزه پاستای دریایی رستوران تاسیا (Tassia) به فیسکاردو رفته­اند. خط ساحلی اطراف فیسکاردو بسیار بکر و دست نخورده است و امکانات غواصی در دافنودی (Dafnoudi) یا امبلسی (Emblissi)  که وجود سنگ­های آهک در آن سبب شده است که دریا به رنگ آبی کهربایی دربیاید  در این منطقه فراهم است.

 

محل اقامت در سفالونیا: املیسه (Emelisse) که مشرف به روستای فیسکاردو است، هتلی شکیل است که یک چشمه آب گرم کوچک بسیار عالی هم دارد. برای استفاده از مناظر چشم نواز و اتاق های بسیار زیبا نیز می توانید اتاقی در هتل ویلا آلتیا (Villa Althea) در اختیار بگیرید.

سانتورینی (Santorini)

بهترین جزیره یونان برای ماه عسل و اولین مسافرت

زوج های عاشق آمریکایی و ژاپنی برای گرفتن سلفی از منظره غروب آفتاب در پشت دهانه آتشفشانی جزیره سانتورینی صف می کشند. اگرچه ممکن است این تصاویر برای شما یک کلیشه باشند، اما مشاهده آن باز هم نفس را در سینه انسان حبس می کند. 3500 سال قبل، انفجاری آتش فشانی قلب این جزیره را به بیرون افکند و سبب سیاه شدن ماسه های ساحل ، تغییر شکل عجیب تپه های بلند آن شد تا محلی ها شایعات مختلفی بعد از آن واقعه بسازند. بر اثر فوران آتشفشان، شهر آکروتیری (Akrotiri)، در زیر خاکستر مدفون شد و زمینی حاصل خیز برای کشت انگورهای استثنایی این منطقه به وجود آمد.

در مدت اقامت خود در این جزیره به جز سفر به جزیره آتش­فشانی نی کامنی (Nea Kameni) و چشمه های آبگرم واقع در پالیا کامنی (Palia Kameni) کار دیگری جز زل زدن به تصاویر خیره کننده از سوئیت خود که در کنار چاله آتش فشانی قرار گرفته است، نخواهید داشت. بهترین هتل­های جزیره سانتورینی در اطراف روستای اویا (Oia) قرار گرفته­اند اما روستای پرگوس (Pyrgos) هم در این زمینه آینده درخشانی دارد. برای خوردن نوشیدنی هلو می­توانید قبل از روشن شدن هوا به رستوران فرانکو (Franco) بروید و شام را نیز می­توانید در رستوران سلن (Selene) که از پیشگامان آشپزی سیکلدیزی (Cycladic، مجمع­الجزایری در یونان) است، صرف نمایید.

 

محل اقامت در سانتورینی: هتل هایی مطابق مد و استاندارد های متغیر در این منطقه وجود دارند اما پریولاس (Perivolas) هنوز هم بهترین هتل سانتورینی است. اگر نگران هزینه سفرتان نیستید، می­توانید از آن در پریولاس هایداوی Perivolas Hideaway)) که مجموعه ای از ویلاهای در کنار آب است، استفاده نمایید.

 

زاکیتوس/ زانته

بهترین جزیره یونان برای گذراندن تعطیلات کنار دریا با کودکان و نوجوانان

جزیره زاکیتوس یا زانته که پیش­تر به عنوان مقصدی برای تورهای مسافرتی نوجوانان معروف شده بود، اکنون به سبزترین جزیره یونان بدل شده است. این جزیره تنها میزبان تپه­های زمردین و سرسبز واقع در کنار دریای کهربایی رنگ جزایر ایونی نیست بلکه بخش اعظم این ساحل جنوبی منابع بکر طبیعی است که گونه در حال انقراض لاک پشت های سرخ (loggerhead turtles) در ماسه های آن تخم گذاری می کنند. این لاک پشت های ساحلی در منطقه ای حفاظت شده قرار دارند اما سواحل آبی و سبز بسیاری در این جزیره وجود دارد که می توان از آن ها استفاده نمود. محبوب ترین این سواحل، ساحل کوچک زیگیا (Xigia) است که دارای چشمه های جوشان زیر آبی است. یکی از سواحل مشهور دیگر هم ساحل سنگلاخ پورتو لیمنیوناس (Porto Limnionas) است که از فضای موجود در بین سنگ های آن می توان به عنوان تخت خواب برای حمام آفتاب گرفتن استفاده کرد. ساحل اسکیناری (Skinari) نیز مبدأ بسیاری از سفرها به مناطق مشهوری مانند غارهای آبی (Blue Caves) و ساحل کشتی به گل نشسته (Shipwreck Beach) است. در ساحل اسکیناری، یک کشتی زنگ زده به تپه های ناهموار تکیه زده است. از ساحل کری (Keri) نیز می توان به ماراتونسی (Marathonisi) سفر کرد که آنجا نیز یک منطقه حفاظت شده دیگر برای لاک پشت ها است.

 

 

قسمت داخلی این جزیره کوهستانی است و روستاهای سنگی نهفته در درون جنگل های کاج فضایی مناسب برای پیاده روی و دوچرخه سواری دارند. پارک سنگی آسکوس (Askos Stone Park) یک منطقه حفاظت شده گونه های وحشی است که گوزن، چین چیلا و ده ها گونه دیگر در آن زندگی می کنند. بعد از بازدید از قلعه ونیزی ها (Venetian castle) در ارتفاعات بندرگاه نیز می توانید، کودکان خود را در پیتزا فروشی آلستا (Alesta) واقع در میدان سنت مارک (St Mark's Square) به پیتزاهای پوسته نازک ( با روکش های مخصوص مانند برساولا نوعی از گوشت گاو، بادنجان و گورگونزولا پنیری ایتالیایی) مهمان کنید.

محل اقامت در زانته: پروتو زانته (: Porto Zante) مجموعه ای شامل تعدادی ویلا با امکانات پنج ستاره است که در بالای خلیجی شنی قرار گرفته است و برای کودکانِ در سنین مختلف بسیار مناسب است. این مجموعه اقامتی دارای زمین بازی، زمین کوچک گلف و امکانات لازم برای تمام ورزش های آبی در زیر نور آفتاب است. کلوپ دوست داشتنی پلیگونی (Peligoni) نیز برای کودکان و نوجوانان بسیار عالی است. این کلوپ یک کودکستان نیز دارد که پرستاران مجرب در آن مشغول به کار هستند. علاوه بر این، نوجوانان بالای 13 ساله دارای رستورانی مخصوص به خود نیز هستند که در آن میلک شیک (milkshake) و ماک تیل (mocktail) عرضه می شود.

کرت (Crete):

بهترین جزیره یونان برای علاقه مندان به تاریخ باستان، ماجراجویی و تابش نور آفتاب در تمامی طول سال

کرت که بزرگترین جزیره یونان است، دارای ویرانه های کهن، قلل پوشیده از برف و سواحل متعدد است. نور آفتاب در تمامی طول سال در این جزیره برقرار است اما بهار برای گردش و بازدید از بقیه ایام سال مناسب تر است. کاخ مینوسی کنوسوس (Minoan palace of Knosso) هم در این جزیره قرار دارد که علی رغم بازدید تورهای متعدد گردشگری از آن هنوز هم پرشکوه است (برای بازدید از این کاخ صبح زود مراجعه کنید: بازدید از ساعت 8 صبح آغاز می شود). گردنه 16 کیلومتری سامریا (Samariá Gorge) هم مملو از بازدید کننده است اما 50 دره دیگر هم وجود دارد که در صورت بازدید از آن ها تنها بزهای وحشی شما را همراهی خواهند کرد.

 

ساحل شمال شرقی به جز الوندا (Elounda)  که یک منطقه گران قیمت و مخصوص اشراف به حساب می آید از شدت توسعه رنج می برد. در عوض و در جنوب شاهد مایل ها تپه شنی خالی هستیم و تنها بعضاً محل هایی مخصوص یوگا مانند در آن به چشم می خورند. در ادامه می توانید با بازدیدی از وایلد فیتنس (Wild Fitness) در روستای میلیا (Milia) به دل طبیعت بزنید. روستای میلیا دهکده ای کوچک متعلق به قرن 17 میلادی است که تمامی انرژی مصرفی آن از طریق نور خورشید تأمین می شود. در روستاهای کوهستانی زمان از حرکت باز می ایستد. در این روستاها با محلی هایی رو به رو می شوید که سبیل های ترسناکی دارند و برای صبحانه از شما با راکی (نوعی نوشیدنی محلی) پذیرایی می کنند و اعیاد مقدس را نیز با رگبار گلوله جشن می گیرند. در این منطقه، حتی علائم کنار جاده نیز ممللو از رد گلوله هستند.

محل اقامت در کرت: هتل روستایی کاپسالیانا (Kapsaliana Village Hotel) که در روستایی با قدمت 300 ساله و در کنار باغ های زیتون قرار دارد، اصالتی آرامش برانگیز را در اختیار شما می گذارد. هتل آموس (Ammos Hotel) نیز که در خلیج شنی پشت شهر چانیا (Chania) قرار دارد، هوشمندانه به ترکیب زیبایی منطقه اسکاندیناوی با شور و شوقی کودکانه پرداخته است.

 

رودس (Rhodes)

بهرین جزیره یونان برای علاقه مندان به سفر به گذشته

بعد از این که لارنس دارل بعد از جنگ جهانی دوم به جزیره رودس رسید، جزیره ای را دید که بر اثر قرن ها حملات جنگچویان صلیبی و مهاجمان ویران شده بود. او نوشت: " جزیره رودس نیز مانند مجسمه غول رودس شکسته شده و به یک میلیون قطعه تقسیم گشته است و منتظر است کسی آن را بازسازی نماید." از آن زمان به بعد، این جزیره یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری یونان بوده است. اصلی ترین جاذبه این منطقه دژی متعلق به قرون وسطی است: اگر روی برج و باروی این دژ قرار بگیرید، کلیساهای بیزانسی، ویرانه های رومی، کنیسه ها و مناره ها را مشاهده خواهید کرد. رستوران های مجلل این جزیره در اطراف شهر لیندوس (Lindos) قرار دارند. در اطراف آکروپلیس لیندوس، تپه های سنگی و مناطق دنج سبز رنگ وجود دارند. برای استفاده از مناظر و خوردن خوراک های مختلف نیز می توانید به رستوران ماوریکوس (Mavrikos) مراجعه کنید.

 

هر چقدر که بیش تر به سمت جنوب می روید، هتل های بلند مرتبه جای خود را به شن های طلایی مانند ساحل گلیسترا (Glystra) و ساحل فورنی (Fourni) می دهند. در درون جزیره نیز شما با جنگل های آلپی ( کوه آتاویروس Attavyros)، قلعه های در فراز تپه ها (مونولیزوس Monolithos)، دیوارنگاره های محو شده (آگیوس نیکولائوس فوندوکلی Agios Nikolaos Foundoukli) و ویرانه های کهن ( (کامیروس، Kamiros) رو به رو خواهید شد. در نوک این جزیره نیز شبه جزیره غبار آلود پارسینوسی (Prasonisi) قرار داد که دریای اژه را به دریای مدیترانه وصل می کند. درباره این جزیره که به دو نیمه تقسیم شده است، جمله ای وجود دارد که می گوید: " نصف جزیره آرام و نصف دیگر آن طوفانی است."

مکان اقامت در رودس: جدیدترین گزینه پیش روی شما کاسا کوک (Casa Cook) است. یک هتل کوچک بسیار شیک که توسط توماس کوک تأسیس شده است. مارکوپولو هم یک عمارت قدیمی متعلق به قرن 15 میلادی است که آن را به شکل هتل های پاشاهای ترک درآورده اند. این عمارت یک باغ رستوران بسیار جذاب هم دارد. سوئیت های هتل ملنوس لیندوس Melenos Lindos)) هم که به سبک عثمانی ساخته شده اند، دارای سقف های نقاشی شده و تخت خواب های تراشیده شده با دست هستند.

 

 

سیمی (Symi):

بهترین جزیره یونان برای پیدا کردن جای دنج و بندری پر از مناظر مناسب برای عکاسی

جزیره کوچک سیمی زیباترین بندر یونان است. اگر در این جزیره دوری بزنید، در زیر سایه درختان زردآلو و هلو، عمارت های نئوکلاسیکی را مشاهده خواهید کرد که ماند سرابی از دل دریا بیرون می آیند. این جزیره که در قرن 19 توسط تجار پنبه و ادویه ساخته شده است، اکنون یک بنای ملی به شمار می رود. برای رفتن به این جزیره باید پاهایی قوی داشته باشید زیرا حدود 500 پله بالاتر از آکروپلیس فروریخته قرار دارد و برای رسیدن به آن جا از ماشین هم نمی توانید استفاده کنید. تنها مکان سهل الوصول که در این جزیره وجود دارد، صومعه پانورمیتیس (Panormitis) است که یک محل مهم زیارتی به شمار می رود. سواحل مسحور کننده این منطقه مانند آیوس (Ayios)، یورگوس دیزالوناس (Yorgos Disalonas) و ماراتوندا (Marathounda) که در آن ها بزها سعی خواهند کرد به غذای شما ناخنک بزنند از طریق پیاده راه یا از قایق ها قابل دسترسی هستند. در داخل جزیره نیز بیش تر از صدها دیر و صومعه در بین جنگل های کاج و سرو پنهان شده اند.

 

سیمی به دلیل زیبایی آرام، دریای باشکوه و آب و هوای خود که نمونه ای کوچک از آب و هوای استوایی است، مقصد بسیاری از کشتی های تفریحی ایتالیایی و فرانسوی است. افرادی که از این کشتی ها پیاده می شوند در رستوران تولوس (Tholos) که چشم انداز بندر از آن کاملاً پیدا است، بچه میگوی سرخ شده که یک غذای محلی است، میل خواهند کرد.

هتلی در سیمی: تنها هتل هوشمند این جزیره هتل اولد مارکتز (Old Markets) است که تنها پنج اتاق دارد. به همین دلیل، عجله کنید و سریعاً یکی از اتاق ها را رزرو کنید. سرندپیتی (Serendipity) هم تعدادی ویلای عالی را کرایه می­دهد.

 

ناکسوس

بهترین جزیره یونان به دلیل سواحل ماسه ای بی پایان خود

اهالی جزیره ناکسوس، زمانی با صادرات سیب زمینی، پنیر، سنگ مرمر و سنگ سنباده ثروت زیادی را به دست آوردند. اما آن ها این خصوصیات مطلوب را برای فرزندان خود به ارث نگذاشتند- البته به جز کشاورزی. زمانی که توریست ها پا به سواحل شگفت انگیز این جزیره گذاشتند، محلی های ولخرج تازه متوجه شدند که روی معادن طلا نشسته اند. ساحل غربی ناکسوس، تا چشم کار می کند، مملو از شن های پودر مانند است. روستاهای آگیوس پروکوپیوس (Agios Prokopios) و آگیا (Agia) با آب کم عمق و رستوران های ساحلی خود، سبب شادی کودکان و نوجوانان می گردند. هر چقدر که به سمت جنوب می روید، سواحل وحشی تر می شوند: شما می توانید در ساحل پلاکا (Plaka) بر پشت اسب از بین تپه های شنی عبور کنید، در مرکیل ویگلا (Mikri Vigla) موج سواری و کایت سواری کنید و از دریای شفاف روستای کاستراکی (Kastraki) لذت ببرید.

اگر از گشت و گذار در سواحل خسته شدید، سه مجسمه کوروس در بین تپه ها وجود دارند که می توانید از آن ها بازدید کنید. ده ها روستای بی سر و صدا هم در این منطقه وجود دارند که منتظر کاوش توسط شما هستند. در رستوران والیندراس (Vallindras) واقع در روستای هالکی (Halki) نوشیدنی محلی کرتون (kitron) که از مرکبات ساخته می شود را امتحان کنید. در زیر درخت های چنار در روستای آنو پوتامیا (Ano Potamia) نیز پنیر محلی آرسنیکو (arseniko) را بچشید. اصلاً جای تعجب ندارد که هرودوت از این جزیره به عنوان " شادترین جزیره جهان" یاد کرده است.

 

محل های اقامت در ناکسوس: هتل کورنا بورالیس (Corona Borealis) یک هتل هفت سوئیتی است که دارای استخر است. علاوه بر این، اتاق هایی خصوصی نیز دارد که در آن ها می توانید شام خود را در زیر نور ستارگان میل کنید.

 

 

تینوس (Tinos)

بهترین جزیره یونان به دلیل داشتن روستاهای سنتی

تینوس بیش تر از 50 روستا دارد که هرکدام را می توان زیباترین روستای این جزیره نامید. در روستای پرگوس که به دلیل صنعتکاران ماهر خود در عرصه سنگ های مرمر معروف است، پرنده و گل حکاکی شده، چارچوب تمامی درها را زینت می­دهد. در روستای ولاکس (Volax) هم بافندگان سبد در بیرون کلبه هایی که از تخته سنگ های بزرگ تراشیده ساخته شده اند، چمباتمه می زنند. (طبق باور مردم این سنگ ها را زئوس، پادشاه خدایان، از سر عصبانیت به زمین افکنده است) حتی روستایی به نام عشق (Agapi) هم وجود دارد که افراد می توانند در تنها رستوران آن اوقات خود را سپری نمایند. فرهنگ غذایی در تینوس اهمیت بالایی دارد و در آن جشنواره هایی برای کنگر فرنگی، هندوانه کوهی و عسل برگزار می شود. یونانی ها برای خوردن ماهی مرکب که در رستوران تالاساکی (Thalassaki) واقع در خلیج ایسترنیا روی اسکله عرضه می شود، به جزیره تینوس می آیند و در رستوران اکزومریا (Exomeria) محو گرگ و میش شدن هوا می شوند.

 

تینوس تنها 15 دقیقه با میکونوس فاصله دارد و به همین دلیل جای تعجب است که چرا مملو از توریست نیست. البته در 15 آگوست و همزمان با هجوم زائران ارتدوکس به این منطقه برای بوسیدن شمایل موجود در صومعه پاناگیا اوانجلیسترا (Panagia Evangelistria) که یکی از مقدس ترین اماکن یونان به شمار می رود، این جزیره آکنده از جمعیت می شود. اما همان­طور که پیش تر هم گفته شد، در بقیه ایام سال این منطقه خلوت است. تپه های این جزیره که بوی آویشن همواره از آن­ها بلند است، پوشیده از کلیساهای تک نفره و کبوترخانه های عجیب و غریب است. این تپه ها به خلیج شنی که بادهای ملتمی (Meltemi) بر سطح آن شلاق می زنند، می رسد .در ساحل کولیبترا (Kolibithra) هم می توان به تماشای موج سواری پرداخت.

محل های اقامت در تینوس: مجموعه اقامتی هیپاوی (Hipaway) دارای چندین ویلا از جمله خانه لورتا (Loutra house) است که شاهکاری در معماری مینیمالیستی سیکلدیستی به شمار می رود. برای اقامت در ویلا های مرغوب تر هم، می توانید به مجموعه فایو استار گریس (Five Star Greece) مراجعه کنید.

 

آندورس

بهترین جزیره یونان برای ماجراجویی زیست محیطی (Eco-adventure، نوعی از ماجراجویی که در آن برای عدم آسیب رساندن به محیط زیست تلاش می شود) با همراهی کودکان

آندروس برخلاف سایر همسایگان بایر خود، بسیار سرسبز است. یونانیان قدیم، این منطقه را به دلیل وفور آبشار و چشمه ها در آن، هیدروسا (Hydroussa، به معنی پرآب) می نامیدند. از دهان شیرهای مرمرین واقع در ساریزا (Sariza) و منایتز (Menites) آب معدنی بسیار سرد به بیرون می ریزد. چشمه هایی هم که در اطراف آن­ها دسته هایی از گل های صورتی خر زهره وجود دارد، از تپه هایی که در آن­ها پل ها و کوره راه های مختلفی وجود دارند، به پایین سرازیرمی شوند. بازها و فک های راهب کارائیب در سواحل زیبا و پر باد این جزیره از قبیل زورکوس (Zorkos)، ویتالی (Vitali) و وُری (Vori) شیرجه می زنند و به زیر آب می روند.

اگر این سوال برای شما به وجود آمده است که چرا چنین جزیره پرموهبتی (که تنها دو ساعت با کشتی با آتن فاصله دارد) مملو از توریست نیست، دلیل آن ترجیح مالکان کشتی های محلی برای آرام نگه داشتن این جزیره است. کشتی های مذکور در ایالت های مختلف کشور و عمارت های نئو کلاسیک واقع در هورا (Hora) به فعالیت مشغول هستند. این جزیره مجلل که در شبه جزیره ای باریک قرار گرفته است، پر از قنادی های قدیمی ( قنادی لسکریس Laskaris مربای بسیار عالی شکوفه لیمو را به فروش می رساند) و لباس فروشی های شیک است. لباس فروشی وایکیکی آندروس Waikiki Andros تونیک های گلدوزی شده بسیار زیبا و صندل های منجق دوزی شده می فروشد). در این جزیره یک موزه هنرهای معاصر هم وجود دارد که در آن می توانید آثار من ری (Man Ray) یا میرو ( به Miro) را ببینید.

 

محل های اقامت در آندروس: کتیما لمونیس (Ktima Lemonies) محلی بسیار زیبا است که دور تا دور آن را هم باغ های لیمو و زیتون فرا گرفته اند. این هتل کمتر از یک مایل با هورا فاصله دارد اما این فاصله بسیار دور دست به نظر می رسد. در محوطه اونار (Onar) که باغی ارگانیک با تعدادی کلبه مشرف به ساحل آچلا (Achla) است، فضایی به وجود آمده است که شما می توانید در آن از همه چیزهای زاید فاصله بگیرید.

 

سیفنوس (Sifnos)

بهترین جزیره یونان برای خوردن غذا های مفصل و چرب یونانی

سیفنوس شهرت غذایی خود را مدیون مشهورترین فرزند خود به نام نیکولاس تسلمنتس
(Nicholas Tselementes) است که در سال 1910 اولین کتاب آشپزی یونانی را نوشت. در سیفنوس باید غذاهایی مانند سوولاکی (souvlaki) و موساکا (moussaka) را فراموش کرد: در رستوران های این جزیره کروکت نخود (کروکت: كوفته ى گوشت يا سبزيجات پخته كه در آميزه اى از تخم مرغ و آرد نان فرو كرده و سپس در روغن زياد سرخ مي كنند) و هندوانه کوهی سرخ شده ارائه می گردد. در جزیره سیفنوس کارگاه های سفالگری وجود دارند که در آن ها ظروف سفالین مورد نیاز برای پخت رییتادا (revitháda، نخود پخته) و ماستلا (mastello ، گوشت بره پخته با شوید) تهیه می شوند. ظروف سنتی در مکانی به نام تو مراکی تو مانلی (To Meraki tou Manoli)، واقع در خلیج واتی (Vathy) به آرامی پخته می شوند.

 

در منطقه بسیار زیبای آرتموناس (Artemonas) تمامی راه ها به کارخانه تئودورو (Theodorou) که از سال 1933 به تولید ویفرها و شیرینی های بادامی مشغول است، ختم می شود. شما با خوردن غذاهای این جزیره می توانید مقدار زیادی امگا 3 را راهی بدن خود کنید. در این جزیره، غذاهای محلی به شیوه ای شگفت آور و با ترکیب این مواد فراهم می شوند: تمپورای (نوعی غذای ژاپنی) کالاماری (Calamari، نوعی آبزی) کوچک، چنگاره، زعفران و اوزو ریزیتو (ouzo risotto، غذایی یونانی ایتالیایی). در شهر هرنیسوس (Heronissos)، لابسترها مستقیماً از دریا صید شده و همراه با اسپاگتی بر روی اسکله عرضه می شوند. این امر آمیزه ای صحیح از تجمل مهار شده و اصالت بکر نگرش آدمی است.

 

آیستاپالیا (Astypalea)

بهترین جزیره یونان برای فرار از اجتماع

ورود به این جزیره که نمودی آرام­تر، کند­تر و اساسی تر از زندگی فعلی است، بسیار آسان است (روزانه پروازهایی از آتن به این مقصد وجود دارد). هر بخش تپه های روشن این جزیره منظری متفاوت از هورا، از قلعه ونیزی ها گرفته تا روستای اسکالا (Skala) را نشان می دهد. عطر بیسکویت های زعفرانی کوچه های سفیدکاری شده این جزیره را می پوشاند. رستوران کاسترو (Castro) هم که در زیر دیواره یک قلعه قرار گرفته است، تراسی جادویی دارد که انگار در بالای مجمع الجزایر شناور است.

 

 

نزدیک ترین ساحل به این جزیره، لیوادی (Livadi) است که شبیه یک هتل است و باغ های مرکبات اطراف آن را فرا گرفته اند. سایر بخش های این جزیره بی روح و وحشی هستند. مسیرهای پر پیچ و خم این جزیره به خلیج­ هایی ریگی مانند واتسس (Vatses) که دارای یک رستوران ساحلی سنگی است و کامیناکیا (Kaminakia) ختم می شوند. اگر تمایل دارید واقعاً تنها باشید، می توانید با اجاره یک قایق موتوری از روستای ماهیگیری قدیمی مالتزانا (Maltezana) به جزایر کوچک کوتسومیتی (Koutsomiti) و کونوپس (Kounoupes) که به وسیله یک ساحل دو طرفه به یکدیگر وصل شده اند، بروید.

در مرداب واتی (Vathy) سنگ نوشته هایی متعلق به 2500 سال قبل وجود دارد. تنها رستوران این منطقه هم گالینی (Galini، به معنای آرامش) است که نام آن روح منطقه آیستاپالیا را خلاصه می کند.

مکان های اقامت در آیستاپالیا: ویلا های ملگرانو (Melograno) و هتل اولترو میر (Oltre Mare) گزینه های خوبی هستند. آن ها خانه هایی کوچک با مناظر ابی بی شمار هستند.

 

پاتموس (Patmos)

بهترین جزیره یونان از نظر وهم آلود بودن و ویلاهای عالی

پاتموس نوعی از زیبایی متعلق به دنیای دیگر دارد که از برجسته ترین جلوه شکوه آن، یعنی صومعه قرون وسطایی سنت جان (medieval monastery of St John) نشأت می گیرد. نام این برج کوچک که در سراسر آن اشیای متعلق به قرون وسطی وجود دارند، از روح مقدس گرفته شده است. او در غاری در نزدیک این جزیره به مکاشفات یوحنایی خود دست یافت.

منطقه کورا (Chora) که یک دست سفید است، محل اقامت طراحان مد و لباس است. عمارت های باشکوه متعلق به قرون وسطی در پشت دیوارهای بلند و درهای سنگین پنهان شده اند.

 

 

مهمانی های برگزار شده در این جزیره تا صبح طول می کشند و ساحل آن هم آرام و بی سر و صدا است. از جمله سواحل محبوب این منطقه می توان به پسیلی آموس (Psili Ammos) و لیوادی جرانو (Livadi Geranou) اشاره کرد. برای صرف شام در رستوران بنتوس، باغ رستوران ارگانیک مد ایژین فیوژن (Med-Asian fusion) و خوردن ماهی سرخ شده در رستوران لمبی (Lambi) در کنار شن های بنفش سواحل، باید از قبل میز رزرو کنید.

برای رفتن گروهی به پاتموس نیاز به تعهد جمعی دارید زیرا این جزیره فرودگاهی ندارد و سفر با اتوبوس به این منطقه نیز 9 ساعت طول می کشد و شما باید حضور افراد مختلف از قشرهای گوناگون را تحمل کنید. افرادی که علاقه زیادی به تنهایی دارند با اجاره قایق ماهیگیری از جزیره اتموس به ماراتی (که جمعیت آن 12 نفر است، می روند) و در هتل رستوران زیبای پانتلیسا (Pantelis) اتاقی اجاره می کنند تا اوقات تنهایی خود را در آن سپری کنند.

مکان اقامت در پاتموس: آرکونتاریکی (Archontariki) یک هتل بسیار زیبا با پنج سوئیت است. اگر پول برای شما مهم نیست و آن چه اهمیت دارد حفظ حریم خصوصیتان است، سرندپیتی (Serendipity) شخصی ترین ویلاها را دارد.

9 توصیه برای داشتن یک پرواز عالی؛ از زبان مهمانداران هواپیما
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ پنج شنبه
9 توصیه برای داشتن یک پرواز عالی؛ از زبان مهمانداران هواپیما

چیزهای زیادی هست که اگر بدانیم و به کارشان گیریم، سفرهای هوایی را به کام خود شیرین‌تر کرده‌ایم.. قبل از پرواز با چه برنامه‌ای بخوابیم، چطور وسایلمان را جمع کنیم، از چه راه‌هایی خودمان را ساعت‌ها در هواپیما سرگرم کنیم و خیلی چیزهای دیگر خوشبختانه باید گفت امروز محصولات و برنامه‌های بسیاری طراحی شده‌اند تا سفری دلپذیر را برایمان به ارمغان آورند...

خانه‌هایی درختی در کوهستان‌های آلپِ اتریش ..
۱۳۹۸/۱۰/۷ شنبه
خانه‌هایی درختی در کوهستان‌های آلپِ اتریش ..

خانه‌هایی درختی در کوهستان‌های آلپِ اتریش به‌زودی درهای خود را به روی علاقه‌مندان باز می‌کنند؛ آن هم با دیوارهای شیشه‌ای و سوناهای اختصاصی..

به این خانه‌های اسکیموییِ طالع‌بینی و هری‌پاتری‌ کنار ساحل پناه ببرید و دست زمستان سرد را ببندید
۱۳۹۸/۱۰/۴ چهارشنبه
به این خانه‌های اسکیموییِ طالع‌بینی و هری‌پاتری‌ کنار ساحل پناه ببرید و دست زمستان سرد را ببندید

زمستان فرارسیده است و تنها یک کار می‌توان کرد: سرپناهی باید یافت. اما بیایید این زمستان را به جای سر کردن در اقامتگاه‌های قدیمی، چند صباحی را در یک ایگلو (خانه‌ی اسکیموییِ) فوق لوکس و چندحسی سپری کنید....

شده تا به حال در هواپیما درخواستِ غذای بیشتری کنید؟
۱۳۹۸/۹/۱۰ یکشنبه
شده تا به حال در هواپیما درخواستِ غذای بیشتری کنید؟

معمولاً همه از کیفیت غذای هواپیما شاکی اند، اما هستند پروازهایی که غذاهایی تحویل می‌دهند جذاب که از زیرِ دستِ سرآشپزهای درجه یک بیرون آمده و آنقدر خوشمزه است که خودتان خواهید خواست کمی بیشتر برایتان بیاورند...