در جزیره ساموئی چه کاری انجام دهیم؟

جایی که هیچ وقت خسته کننده نمی شود ...

هر مسافری در تایلند نظری راجع به جزیره ساموئی دارد. عده ای می گویند جشن های ساحل چاونگ از جشنهای بانکوک بهتر است؛ دیگران نیز می گویند بهشت موعود و گمشده آنهاست. این جزیره اما همان است که توریستها برای نخستین بار در دهه 70 بر سواحل آن با درختان نخل حاشیه بندی شده پا گذاشتند. درعین حال تغییراتی زیادی نسبت به آن دوره به خود دیده است. امروزه جزیره ساموئی بیشتر یادآور سالن های اسپای چند منظوره و هتل های پنج ستاره است تا دوش های سطلی و کلبه های ساحلی. تنها با یک نگاه بر ساحل ماسه ای و دریای نیلگون آن کافیست تا همه دلنوازی و آرامش جزیره را دریابید.

 

سواحل

دورهمی، لم دادن زیر سایه درختان نارگیل، شنا و دوباره گپ های دوستانه و دسته جمعی. این ریتم روزانه جزیره ساموئی است. ساحل معروف چاونگ (Chaweng) دریایی نیلگون وچشم نواز و هتل های پنج ستاره بسیاری دارد، اگرچه فروشنده های دوره گرد و نوازندگان موسیقی خیابانی نیز در معابر دیده می شوند. گوشه دنجی آرام در میان تخته سنگهای گرانیتی زیبای ساحل لامای پیدا کنید، یا از همهمه جمعیت به حاشیه های نخل دار بوفات پناه برده و یا در آبهای خلوت و آرام مائه نام و بانگ پوتنی به آب بزنید. هنگامی که از این سواحل خسته شدید تنها چند قدم با بقیه فاصله دارید.

 

 

کارهایی که میتوانید انجام دهید

با قایقی به پارک دریایی انگ تانگ بروید که قله های نیزه مانند آهکی آن در انبوه جنگل های بارانی سر از آبهای چشم نواز فیروزه ای برآورده است. یا در اطراف صخره های مرجانی رنگارنگ "کیتائو" غواصی کنید. مجسمه 10 متری طلایی بودای بزرگ بر فراز مهمترین معبد جزیره ساموئی " وات فارا یای" می درخشد. گردشگران علاقه مند به بنا های تاریخی سری به مجسمه های کوچک و بزرگ این معبد می زنند. همچنین میتوانید سوار بر فیل به ابشار ناموانگ بروید و در حوض های روح بخش آب سرد حمام کنید.

 

غذاها و نوشیدنی ها

رستوران های ایتالیایی مجلل، باجه های فست فود فروشی، سفره های سنتی تایلندی کنار دریا، ساحل چاونگ همه این گزینه ها را دارد. میتوانید کاری سبز تند (نوعی غذای تایلندی) یا سرخوی تازه گریل شده (نوعی ماهی) را زیر سایبان های درخت ساج در هتل  پاپیز میل کنید. در دهکده ماهیگیران بوفوت، مغازه های چینی به طرز هوشمندانه ای تبدیل به رستوران های مدیترانه ای و کبابی شده اند. از هتل های توریستی لامای بگذرید و به دکه های غذاهای خیابانی برسید که محلی ها برای کسب درآمد روزانه، نودل و کاری سرو میکنند.

 

 

تفریحات شبانه

بزرگترین جشن ساحلی در ساحل چاونگ برپا میشود که جای جای آن مغازه های آبمیوه فروشی و سالن های ورزشی به چشم می خورد. فضای لامای پر از این مدل گزینه های مختلف است، از سالن های بوکس تایلندی وکافه های موسیقی تا نشیمنگاه های آرام بخش ساحلی. فضایی آرامش بخش تر از این هتل های ساحلی را میتوان در دهکده ماهیگیران بوفوت پیدا کرد، فضایی که به موسیقی ملایم و نوشیدنی های خاص، و شب های آرامش بخش در کنار تلالو نور ماه بر امواج دریا شهرت دارد.

 

9 توصیه برای داشتن یک پرواز عالی؛ از زبان مهمانداران هواپیما
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ پنج شنبه
9 توصیه برای داشتن یک پرواز عالی؛ از زبان مهمانداران هواپیما

چیزهای زیادی هست که اگر بدانیم و به کارشان گیریم، سفرهای هوایی را به کام خود شیرین‌تر کرده‌ایم.. قبل از پرواز با چه برنامه‌ای بخوابیم، چطور وسایلمان را جمع کنیم، از چه راه‌هایی خودمان را ساعت‌ها در هواپیما سرگرم کنیم و خیلی چیزهای دیگر خوشبختانه باید گفت امروز محصولات و برنامه‌های بسیاری طراحی شده‌اند تا سفری دلپذیر را برایمان به ارمغان آورند...

خانه‌هایی درختی در کوهستان‌های آلپِ اتریش ..
۱۳۹۸/۱۰/۷ شنبه
خانه‌هایی درختی در کوهستان‌های آلپِ اتریش ..

خانه‌هایی درختی در کوهستان‌های آلپِ اتریش به‌زودی درهای خود را به روی علاقه‌مندان باز می‌کنند؛ آن هم با دیوارهای شیشه‌ای و سوناهای اختصاصی..

به این خانه‌های اسکیموییِ طالع‌بینی و هری‌پاتری‌ کنار ساحل پناه ببرید و دست زمستان سرد را ببندید
۱۳۹۸/۱۰/۴ چهارشنبه
به این خانه‌های اسکیموییِ طالع‌بینی و هری‌پاتری‌ کنار ساحل پناه ببرید و دست زمستان سرد را ببندید

زمستان فرارسیده است و تنها یک کار می‌توان کرد: سرپناهی باید یافت. اما بیایید این زمستان را به جای سر کردن در اقامتگاه‌های قدیمی، چند صباحی را در یک ایگلو (خانه‌ی اسکیموییِ) فوق لوکس و چندحسی سپری کنید....

شده تا به حال در هواپیما درخواستِ غذای بیشتری کنید؟
۱۳۹۸/۹/۱۰ یکشنبه
شده تا به حال در هواپیما درخواستِ غذای بیشتری کنید؟

معمولاً همه از کیفیت غذای هواپیما شاکی اند، اما هستند پروازهایی که غذاهایی تحویل می‌دهند جذاب که از زیرِ دستِ سرآشپزهای درجه یک بیرون آمده و آنقدر خوشمزه است که خودتان خواهید خواست کمی بیشتر برایتان بیاورند...