جاستین ترودو نمی تواند در هند مانند یک توریست مفتضح رفتار نکند.

هر چیز ، اندازه ای دارد ...

 

 

جاستین ترودو معمولا مورد کم محلی و توهین قرار نمی گیرد، ولی در سفرش به هند داستان فرق می کرد.

تالیا آواکیان (Talia Avakian)

22 فوریه، 2018

با این که برای رهبران سیاسی، خارج از عرف نیست که لباس سنتی کشوری را که از آن در حال بازدید هستند به تن کنند، ولی برای برخی این سؤال مطرح می شود که شاید یک رهبر سیاسی در این کار زیاده روی کرده است.

سفر رسمیِ جاستین ترودو به همراه همسر و سه فرزندش به هند که با بی مهری نخست وزیر هند نارندرا مودی همراه بود
باعث انتقاد از نخست وزیر شده است. جدیدترینِ این اتفاقات مربوط به انتخاب لباس این خانواده است.

طبق گزارش واشنگتن پست (Washington Post)، خانواده ی ترودو از طراحان برتر لباس در هند خواسته بودند که یک سری لباس برایشان تهیه کنند و این لباس ها در عکس هایی که از آنها در گوشه و کنار هند گرفته شده است مشاهده می شوند.

برخی مردم، از جمله سیاست مدار هندی عمر عبدالله (Omar Abdullah)، از این کار آنها در شبکه های اجتماعی انتقاد کرده اند.

((فقط من اینجوری ام یا دیگه شور این بانمک بازیِ از پیش تعیین شده در اومده؟ همچنین محض اطلاع شما باید بگم که ما هندی ها هرروز این لباس ها رو نمی پوشیم قربان، حتی تو بالیوود هم اینطور نیست.))

عمر عبدالله (@OmarAbdullah) 21 فوریه، 2018

((زوج تازه ازدواج کرده ی هندی رو بهتون معرفی می کنم. جاستین ترودو لباس دامادهای هندی و کریستی دانکان لباس خرمایی رنگِ معمول برای عروس های هندی رو پوشیده اند و بیرون یک معبد هندو ایستاده اند. ترودو گردنبند عروسی به گردنش انداخته !! عالیه... ))

ناودیپ سینگ (@NavdeepDhingra) 19 فوریه، 2018

ویوِک دِهجیا (Vivek Dehejia)، یک استاد اقتصاد در دانشگاه کارلتون (Carlton University) در این مورد به گلوبال تایمز (Global Times) گفت: "یکمی زیاده روی کردن، این که روز اول بخوان لباس های سنتی بپوشن رو درک می کنم ولی دیگه داره شورش در میاد."

 

 

طبق گزارش واشنگتن پست، این خانواده با لباس هایی که در جلسه ی 20 فوریه پوشیده بودند، از تعدادی از هنرپیشه های بالیوودی نیز بیشتر مورد توجه قرار گرفتند. در حالی که ستاره های بالیوودی با لباس و شلوار معمولی در این نشست شرکت کرده بودند، خانواده ی ترودو ساری (Sari) های مروارید نشان، شروانی (Sherwani) ها و کفش های موجاری (Mojari) پوشیده بودند.

لباس ها فقط یکی از مشکلاتی است که ترودو در طول سفرش با آنها مواجه شده است. او همچنین به خاطر موضوعات دیگری نیز مورد انتقاد قرار گرفته است، موضوعاتی مانند غلط نوشتن نام گاندی در یک توییت و کشفیات تازه ای که نشان می دهد کمیسیون عالیِ کانادا یک فرد جدایی طلب را که متهم به تلاش برای ترورِ یک سیاستمدار در دهه هشتادِ میلادی در هند است، به یک مهمانی شام با ترودو دعوت کرده است (آنها بعدا دعوت را لغو کردند).

 لوفت هانزا پروازهای خود در آسمان ایران  را به حالت تعلیق درآورد
۱۳۹۸/۱۰/۲۸ شنبه
لوفت هانزا پروازهای خود در آسمان ایران را به حالت تعلیق درآورد

پرواز روزانه تهران به فرانکفورت از سوی شرکت لوفت‌هانزا لغو شد.

رنگ سال جدید، همرنگِ رؤیای مسافران است در زندگیه واقعی اما کجاست؟
۱۳۹۸/۱۰/۲ دوشنبه
رنگ سال جدید، همرنگِ رؤیای مسافران است در زندگیه واقعی اما کجاست؟

(شرکت رنگپردازی پانتون )که مسئول پشتیبانی سیستم رنگشناسی و ساختِ رنگها در فضای دیجیتال و واقعی در سطح جهان است و هر ساله در اواخر آذر (میانهی دسامبر) رنگ سال میلادی بعد را تعیین میکند اخیراً رنگ سال 2020 را هم اعلام کرده ا ست. ...

چه‌قدر زودتر از پرواز باید در فرودگاه باشیم؟
۱۳۹۸/۹/۱۰ یکشنبه
چه‌قدر زودتر از پرواز باید در فرودگاه باشیم؟

بهتر است مقداری از وقتتان را قبل از پرواز خالی کنید، مگر اینکه خیلی عاشق ریسک باشید. اگر خواهان تجربه‌ای آرام و دلنشین از پروازتان هستید، این مطلب را بخوانید. اینجا قرار است ببینیم چه مدت زودتر از پرواز باید به فرودگاه برویم...

به لطف تکنولوژی بیومتریک، به‌زودی چهره‌‌ی شما می‌شود گذرنامه‌تان
۱۳۹۸/۸/۱۹ یکشنبه
به لطف تکنولوژی بیومتریک، به‌زودی چهره‌‌ی شما می‌شود گذرنامه‌تان

گذرنامه‌های شلوغِ پر از مهر احتمالاً تا چند وقت دیگر جایشان را به عنبیه‌ی چشم‌ها خواهند داد.