شخصی به مدت یک سال گوگل مپس، اپل مپس و ویز را مورد مطالعه قرار داد برای اینکه بتواند تعیین کند کدام بهتر است

همه ما، به نوعی سردرگمی در مسیریابی و زمانبندی برای رسیدن به مقصد را، تجربه کرده ایم . روزهایی که گوشی های هوشمند و اپلیکیشنهای کاربردی وجود نداشت . اما با ظهور گجت ها و برنامه های متنوع، شاید خیلی وقت باشد جمله (( این آدرس کجاست )) را نه استفاده کرده باشیم نه شنیده باشیم و حالا داستان کمی فرق کرده و کار به جایی رسیده که تنها آگاهی از مسیر و زمان رنگ باخته و به مقایسه و حتی انتقاد می پردازیم . درست مثل آرتور گرابووسکی ...

 

 

راه های زیادی برای رسیدن از نقطه ی A به نقطه ی B وجود دارد، ولی کدام اپلیکیشن بهترین مسیر را به شما نشان می دهد؟

آندریا رومانو (Andrea Romano)

23 فوریه، 2018

اکثر مردم، اپلیکیشین مسیر یاب مورد علاقه ی خود را دارند، چه گوگل مپس باشد یا اپل مپس یا وِیز. ولی کدامیک واقعا در رساندن شما به مقصد بهترین گزینه است؟

به گزارش دیلی مِیل (Daily Mail) برای آزمایش اپلیکیشن های مسیریابی، شخصی یک سال را صرف اندازه گیری زمان رانندگی با استفاده از هر اپلیکیش، زمان حرکت و رسیدن، شرایط ترافیکی و دیگر عوامل کرد. بعد از 120 بار رفت و آمد، او به این نتیجه رسید که گوگل مپس اپلیکیشنی بود که او را در سریع ترین زمان به مقصد می رساند.

آرتور گرابووسکی (Arthur Grabowski) در مورد کشفیاتش در وبلاگ خود می نوشت و او فقط به آزمایش های ساده ی سرعت قناعت نکرد. با این که مشخص شد گوگل سریع تر از بقیه عمل می کند، این اپل مپس بود که بیشترین دقت را دارا بود. این می تواند باعث تعجب بسیاری از افراد شود، چون وقتی که اپل مپس برای اولین بار عرضه شد، به طور گسترده به خاطر دقت پایینی که داشت مورد انتقاد قرار گرفت و هنوز هم نتوانسته است که از این سابقه ی بُد فاصله بگیرد. اپل مپس، در مقایسه با گوگل، زمان های رفت و آمدی که در کل ، هشت درصد طولانی تر بودند ارائه می داد، با این حال گرابووسکی معمولا یک درصد زودتر از زمان تخمین زده شده به مقصد می رسید.

گرابووسکی در این مورد نوشته است که: "به بیان دیگر، اپل از قصد تخمین هایش را طولانی تر می کند تا استفاده کنندگان از اپلیکیشن کمی زودتر به مقصد برسند." به همین دلیل کاربران اپل همیشه به طرز خوشایندی غافلگیر می شوند یا حداقل به ندرت دیر، به قرار ملاقات هایشان می رسند.

با این که گوگل مپس در مسابقه ی بین اپلیکیشن ها پیروز شد، همیشه دقت لازم را دارا نبود. به صورت کلی، گرابووسکی کشف کرد که این اپلیکیشن، دو درصد کندتر از میانگین زمان رفت و آمد او بود. این میزان آنقدر هم غیر دقیق نیست ولی در هر صورت دقت کمتری دارد.

ویز وعده ی رفت و آمد سریع را به ما داد  حدودا سه درصد سریع تر از تخمین های گوگل  ولی وقتی که مورد استفاده ی کاربردی قرار گرفت، نتوانست این وعده را عملی کند. در کل، ویز در یازده درصد اوقات، زمان رسیدن به مقصد را با تاخیر نشان می دهد.

گرابووسکی نوشته است که: "اگر زمان تخمینی رفت و آمد را بر مبنای زمان رانندگی را پیشبینی می کرد، وِیز اپلیکیشن ترجیحی من بود."

 

 

 لوفت هانزا پروازهای خود در آسمان ایران  را به حالت تعلیق درآورد
۱۳۹۸/۱۰/۲۸ شنبه
لوفت هانزا پروازهای خود در آسمان ایران را به حالت تعلیق درآورد

پرواز روزانه تهران به فرانکفورت از سوی شرکت لوفت‌هانزا لغو شد.

رنگ سال جدید، همرنگِ رؤیای مسافران است در زندگیه واقعی اما کجاست؟
۱۳۹۸/۱۰/۲ دوشنبه
رنگ سال جدید، همرنگِ رؤیای مسافران است در زندگیه واقعی اما کجاست؟

(شرکت رنگپردازی پانتون )که مسئول پشتیبانی سیستم رنگشناسی و ساختِ رنگها در فضای دیجیتال و واقعی در سطح جهان است و هر ساله در اواخر آذر (میانهی دسامبر) رنگ سال میلادی بعد را تعیین میکند اخیراً رنگ سال 2020 را هم اعلام کرده ا ست. ...

چه‌قدر زودتر از پرواز باید در فرودگاه باشیم؟
۱۳۹۸/۹/۱۰ یکشنبه
چه‌قدر زودتر از پرواز باید در فرودگاه باشیم؟

بهتر است مقداری از وقتتان را قبل از پرواز خالی کنید، مگر اینکه خیلی عاشق ریسک باشید. اگر خواهان تجربه‌ای آرام و دلنشین از پروازتان هستید، این مطلب را بخوانید. اینجا قرار است ببینیم چه مدت زودتر از پرواز باید به فرودگاه برویم...

به لطف تکنولوژی بیومتریک، به‌زودی چهره‌‌ی شما می‌شود گذرنامه‌تان
۱۳۹۸/۸/۱۹ یکشنبه
به لطف تکنولوژی بیومتریک، به‌زودی چهره‌‌ی شما می‌شود گذرنامه‌تان

گذرنامه‌های شلوغِ پر از مهر احتمالاً تا چند وقت دیگر جایشان را به عنبیه‌ی چشم‌ها خواهند داد.