رنگ سال جدید، همرنگِ رؤیای مسافران است در زندگیه واقعی اما کجاست؟

(شرکت رنگپردازی پانتون )که مسئول پشتیبانی سیستم رنگشناسی و ساختِ رنگها در فضای دیجیتال و واقعی در سطح جهان است و هر ساله در اواخر آذر (میانهی دسامبر) رنگ سال میلادی بعد را تعیین میکند اخیراً رنگ سال 2020 را هم اعلام کرده ا ست. ...

 

حالا بار دیگر این سازمان نشان داده میخواهد همه را تشویق کند به اینکه بروند در کرانهی اقیانوسها استراحت کنند و به تمدد اعصابشان مشغول شوند.برای سال 2019 این شرکت رنگ صورتی  مرجانی را انتخاب کرده بود؛ رنگی که همهمان در زندگی لازمش داریم. و حالا برای سال 2020 رنگ جدید را عرضه کرده: «آبی کلاسیک». شرکت پانتون دربارهی این رنگ مینویسد: «آبی حسِ آرامش، اعتماد و ارتباط را در دل انسانها میدمد. ما نیاز به زیربنایی داریم محکم و استوار تا بتوانیم دراستانه ورود به عصر جدید، زندگی را روی آن بنا کنیم و پیش برانیم. این رنگمایه ای آرام ،کارش همین است: فراهم آوردن این حس اطمینان.» پانتون همچنان میگوید انتخاب رنگ به ما کمک میکند تا به یک حس « آرامش» همگانی برسیم. چیزی که امروز بیش از هر زمان به آن نیاز داریم. رنگ میتواند به تمرکز و شفافیت منجر شود و کاری کند که افکارمان را دوباره به راحتی جمع کنیم و در جایی که باید، بنشانیم. لوری پرسمن، معاون شاارکت رنگ پانتون در بیانیهای چنین میگوید: «ما دراستانه ورود به دهه جدیدی هستیم و علاقه مندیم تکیهگاهی قوی و استوار به ما کمک کند تا بهراحتی روبه جلو حرکت کنیم. با این حال بسیاری از مردم در جایجای جهان اطمینان کافی به این آینده ندارند .انگار حس میکنند با آمدن دهه ی جدید زمینِ زیرِ پایشان یکسره به تلاطم میافتد و همه چیز را در هاله ای از ابهام فرومیبرد.» البته اصلا چیزعجیبینیست که رنگ آبی آرامش را برای همه به ارمغان بیاورد.

هرچه باشد آبی یاداور آب است؛ چیزی که بارها و بارها در مطالعاتعلمی ثابت شده اثریآرامبخش بر ذهن انسان دارد. اما خب به جای زل زدن به یک تصاویر آبی، میتوانیم برویم این رنگِ لطیف را درجهان واقعی ببینیم. چرا نرویم؟ این پنجشماره را ببینید. جاهاییست که میتوانید بروید رنگ سال را شخصًاً تماشا کنید و به چشمانتان استراحت دهید.

 

جزایر یونان 

 

 

آبی کلا سیکِ جزایر یونان را از دست ندهید؛ رنگی که همه جای این جزیرهها دیده می شود. آدم بعداً حسرتش را میخورد اگر نبیند. چون آبیِ این جزایرنه تنها دقیقاً همان آبیِ مدیترانه نیست ،بلکه رنگیست شفاف که پشت بام های این مناطق را هم به زیبایی آراسته. مثلاً یکی از تعطیلاتتان را به جزیرهی کوچک میلوس اختصاص دهید. در این جزیره علاوه بر آبیِ آرامبخش، آدمهای دیگری هم هستند که آن طرفها میپلکند. سواحل بی شتری هم برای خودتان پیدا میکنید. در کنارش فضاهای باز بیشماری هم هست که میتوانید بنشینید و استراحت کنید و طبیعت را تماشا کنید.

 

هاوانا، کوبا

هاوانا، پایتخت کوبا پر است از رنگهای عالی. رنگ امسال هم در آن به وفور یافت میشود. احتمالا همه ی رنگهای سالهای قبل هم آنجا هست. از بس که این شهر رنگ خیز است.

در شهر که باشید، این آبی را میتوانید روی ماشینهای کلاسیک، ساختمانها و نقاشی های کوبایی و ...ببینید. اما یک سفری هم به خارج از شهر بروید به یکی از شواحل خیره کننده ی کوبا ..و بگذارید موج های آبی  روی انگشتان پایتان بلغزند و بغلتند 

 

خلیج مرجانی، استرالیا

 

 

مجله ی Travel + Leisure استرالیا را به عنوان مقصود گردشگری سال2020 تعیین کرده . سرزمینی پهناور که رنگِ سال را هم دور تا دورِ خطوط ساحلیش به نمایش گذاشته ا ست. با این حال این رنگ همه جا یک جور نیست.

آبی کلا سیک را به صورت شفافتر میتوانید در خلیج مرجانی در ساحل غربی استرالیا ببینید. سوار اتومبیل شوید و به سمت غرب در جاده های دیدنی حرکت کنید. بروید در سواحل زیبای خط ساحلی غرب غرق شوید و خود را در دل طبیعت گم کنید.

 

حفرهی آبی، بِلیز

 

 

هیچ چیز نمی‌تواند برای اولین دیدار از حفره‌ی آبی، کامل آماده‌تان کند. زمانی که به‌آرامی در حال پرواز بر فراز آب‌های نیلگونید و جز کریستال‌های آبی‌رنگ چیز دیگری زیر پایتان نمی‌بینید، ناگهان این پدیده‌ی طبیعی عظیم سر از ناکجا برمی‌آورد و خود را برایتان نمایان می‌کند؛ رازآلود، عمیق و به‌غایت زیبا. اصلِ آبی کلاسیک را آنجا می‌توانید ببینید. حفره‌ی آبی به معنای واقعی کلمه، آبی کلاسیک است. باید با یک هلی‌کوپتر به آنجا بروید. درست در میانه‌ی مسیرتان به جزیره‌ی تورنف است؛ جزیره‌ای کوچک و واحه‌ای در نزدیکی ساحل. اگر بخت یارتان شود و هوا خوب باشد، حتی ممکن است به تور «شیرجه در حفره‌ی آبی» هم ببرندتان.

 

دریاچه‌ی تاهو، کالیفرنیا

 

 

نیاز نیست حتماً به یک ساحل دریایی بروید تا رنگ سال را ببینید. حتی لازم نیست حتماً در تابستان بروید تا این رنگ را پیدا کنید. چون دریاچه‌ی تاهوی کالیفرنیا در تمام سال، جامه‌ای از آبی کلاسیک بر تن دارد. تاهو یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های آب شیرین در کوهپایه‌های سیِرا نواداست. دریاچه‌ای که آبی‌اش بازتابنده‌ی آبیِ آسمان است. جایی عالی برای گذراندن روزهای تابستان، قایق‌سوار شدن، ماهی گرفتن و اردو زدن. اما شاید زمانی دیدنی‌تر شود که زمستان باشد و دور تا دورش پوشیده از برف سفید و تازه، در سکون فرورفته باشد. از ما گفتن بود. دریاچه‌ی تاهو را از دست ندهید.

 

 

 لوفت هانزا پروازهای خود در آسمان ایران  را به حالت تعلیق درآورد
۱۳۹۸/۱۰/۲۸ شنبه
لوفت هانزا پروازهای خود در آسمان ایران را به حالت تعلیق درآورد

پرواز روزانه تهران به فرانکفورت از سوی شرکت لوفت‌هانزا لغو شد.

چه‌قدر زودتر از پرواز باید در فرودگاه باشیم؟
۱۳۹۸/۹/۱۰ یکشنبه
چه‌قدر زودتر از پرواز باید در فرودگاه باشیم؟

بهتر است مقداری از وقتتان را قبل از پرواز خالی کنید، مگر اینکه خیلی عاشق ریسک باشید. اگر خواهان تجربه‌ای آرام و دلنشین از پروازتان هستید، این مطلب را بخوانید. اینجا قرار است ببینیم چه مدت زودتر از پرواز باید به فرودگاه برویم...

به لطف تکنولوژی بیومتریک، به‌زودی چهره‌‌ی شما می‌شود گذرنامه‌تان
۱۳۹۸/۸/۱۹ یکشنبه
به لطف تکنولوژی بیومتریک، به‌زودی چهره‌‌ی شما می‌شود گذرنامه‌تان

گذرنامه‌های شلوغِ پر از مهر احتمالاً تا چند وقت دیگر جایشان را به عنبیه‌ی چشم‌ها خواهند داد.

بهترین استراحتگاه در فرودگاه چدید پکن
۱۳۹۸/۷/۳۰ سه شنبه
بهترین استراحتگاه در فرودگاه چدید پکن

فرودگاه جدید پکن بهترین استراحتگاه را برای مسافران خسته دارد: هتلی که اتاق‌هایش را ساعتی اجاره می‌دهد