بلیط های آخر هفته برای ورزش های بزرگ و یا رویدادهای موسیقی

چند راهکار دقیق تا بتوانید به‌راحتی جای خوبی برای خودتان رزرو کنید .

 

 

امسال، برای طرفداران ورزش، سالی بود پر از رویدادهای ورزشی. فیفا جام جهانی زنان را برگزار کرد. بازی‌هایی که واقعاً دیدنی بودند. جام جهانی کریکت و لیگ قهرمانان هم داشتیم. علاوه بر آن، بلیط‌های داغ مسابقات سالانه‌ی ویمبلدون هم به فروش می‌رفت. چندین فستیوال موسیقی هم برگزار شد؛ مثلاً یکی‌شان گلاستنبری. تماشای این رویدادها از نزدیک، طبیعتاً چیز ارزانی نیست. اما اینجا چند راهکار دقیق برایتان داریم تا بتوانید به‌راحتی جای خوبی برای خودتان رزرو کنید.

 


 

1- در یک کلوپ ثبت نام کنید

اگر پول، برایتان مسئله نیست، ارزشش را دارد که در یک کلوپ ارائه خدمات ویژه (کلوپ concierge) ثبت نام کنید. عضویت در این کلوپ‌ها روزبه‌روز با اقبال بیشتری مواجه می‌شود. (کلوپی که در سال 2000 تأسیس شد؛ ولی امروز تبدیل شده به یکی از کلوپ‌های اصیل. قیمت عضویت سالانه‌اش گاهی 50.000 پوند است.) با این حال، وقتی ثبت نام کنید، دیگر دنیا زیر پای شماست. ناگهان خواهید دید که بلیط‌های فینال ویمبلدون یا فستیوال مرد سوزان (Burning man) به‌راحتی در دسترس شماست. جت‌های شخصی، رستوران‌هایی که لیست انتظار دارند، رویدادهای اجتماعی (مثل اسکار) و بسیاری از خدمات دیگر هم به راحت‌ترین شکل در دسترس قرار می‌گیرند. یک کلوپ دیگر هم هست به اسم گروه سینکورا (Sincura Group) که مخصوص بلیط‌های موسیقی و ورزش است. این کلوپ مثلاً چهار صندلی (کنار هم) برای فینال لیگ قهرمانان به اعضایش می‌دهد. آن هم به قیمت 5000 پوند به ازای هر نفر در جایگاه‌های رده سه ورزشگاه.

 

2- برای یک دوره کوتاه، در یک کلوپ ثبت نام کنید.

Innerplace هم یکی از انواع کلوپ‌های concierge لندن است. اما بر خلاف کلوپ‌های دیگر، عضویت کوتاه‌مدت ارائه می‌دهد. اگر تا به حال عضو نبوده‌اید، می‌توانید برای عضویت درجه یکِ jetset ثبت نام کنید که حداقل برای یک مینیموم سه روزه، 450 پوند قیمت دارد (یعنی روزانه 150 پوند). به این شکل می‌توانید در این مدت از خدمات concierge استقاده کنید و به تمام رویدادهای معروف، دسترسی لحظه آخری داشته باشید؛ مثلاً ویمبلدون یا جام جهانی کریکت یا هزار چیز دیگر.

 

3- یک نامه بنویسید.

مثلاً این روزها پیدا کردن بلیط‌های بازی آرسنال، هیچ وقت تا این حد سخت نبوده است. اگر هواداری، بلیط‌های یک فصل را از ابتدا یکجا نخریده باشد، تماشای بازی از ردیف‌های پایین ورزشگاه امارات (Emirates)، به صورت منظم، برایش کار سختی‌ست. ولی آن هوادارانی که عضویت قرمز باشگاه آرسنال را دارند (چیزی که برای یک فصل، فقط 29 پوند هزینه دارد.) می‌توانند یک نامه برای دفتر Highbury بنویسند و از این طریق، یک هفته قبل از شروع فروش عمومی بلیط‌ها، برای بازی‌های خانگی، درخواست بلیط کنند. هوادارانی که تا این حد پی‌گیر باشند، تعدادشان خیلی کم است؛ ولی انگار این حرکت، هیچ وقت بی‌جواب نمی‌ماند؛ چیزی که احتمالاً در مورد بعضی از باشگاه‌های دیگر لیگ برتر هم صدق می‌کند.

 

4- صفحه اینترنت را ریفرِش کنید.

در اکتبر 2018 تمام 175000 بلیط گلاستنبری سال 2019 در 36 دقیقه، فروش رفت. در فروش مجدد آوریل هم، هرچه بلیط باقی مانده بود، در 12 دقیقه بلعیده شد. متأسفانه اگر شانس با شما یار نبود (حتی اگر هزار بار هم صفحه‌ی سایت را روی دستگاه‌های مختلف، ریفرش کرده بودید) دیگر کار، تمام بود (اما نه کامل)؛ چون برای خرید بلیط‌های گلاستنبری، باید در سایت ثبت نام کنید و یک عکس هم برای تعیین هویتتان ارائه دهید. یک توصیه: برای دفعه‌ی بعد، اضافه‌برنامکِ ریفرش آسان اتوماتیک (Easy Auto Refresh Chrome extension) را در کروم نصب کنید. این برنامه، صفحه‌ی سایت را هر چند ثانیه، یک بار ریفرش می‌کند. خودتان می‌توانید ثانیه‌اش را تنظیم کنید؛ ولی بهترینش هر 10 ثانیه، یک بار است. یعنی اینطور بهترین نتیجه را می‌دهد و همچنین می‌گذارد خودتان این کار را بکنید.

 

5- رزرو پروازتان را بگذارید برای آخرین لحظات

شاید می‌شد مثلاً به جای خرید بلیط برگشت از فرودگاه هیترو به مادرید در روزهای آغازین ماه مه که همهمه‌ی بازگشت از فینال لیگ قهرمانان بالا گرفته بود و قیمت پروازهای اکونومی به 1.300 پوند می‌رسید، صبر کرد و کمی بعدتر فقط با 243 پوند بلیط را خرید. قدری ریسک دارد، ولی معمولاً ارزشش را دارد که خرید بلیط پروازتان را تا آخرین لحظات به تعویق بیندازید. به خاطر همین گرانی، بسیاری از هواداران مجبور شدند به والنسیا، بارسلونا یا حتی جاهای دورتر پرواز کنند تا هزینه‌های سرسام‌آور نپردازند. در حالیکه عده‌ای دیگر به‌راحتی در لحظات آخر، بلیط‌های یکطرفه به مادرید را با یک قیمت مناسب خریدند و رفتند. آن هم بدون اینکه اصلاً بدانند برای برگشت به خانه، ممکن است مجبور شوند اول به آمستردام، لیسبون یا پاریس بروند.

 

6- یا اگر نشد، از راه زمینی بروید

معمولاً قیمت پرواز برای نزدیک‌ترین فرودگاه به رویدادهای بزرگ ورزشی یا فستیوال‌های موسیقی، ناگهان خیلی بالا می‌رود. اگر چنین شد، یک فرودگاه دورتر، اما ارزان‌تر را انتخاب کنید. بقیه‌اش را می‌شود با اتوبوس هم رفت.

 

7- انتظاراتتان را پایین بیاورید

اگر فکرِ رفتن به ویمبلدون را داشته باشید، ممکن است حالا نتوانید دیگر خودِ فدرر و جوکوویچ را ببینید که در زمین مرکزی تنیس در سخت‌ترین کشاکش‌ها در یک فینالِ پنج سِتی، با یکدیگر هماوردی می‌کنند. ولی مثلاً می‌توانید یک بلیط گشتِ یک‌روزه در محل مسابقات تهیه کنید. بعد هم خیلی راحت بلیط دورِ برگشت بعضی از بازی‌ها را در پایان روز بخرید و بروید چند ساعتی از تماشای بازی‌های جذاب لذت ببرید. اگر هوا هم خوب باشد که دیگر عالی می‌شود. معمولاً روز قبلش، چندتایی بلیط در اینترنت هست. ولی اینها به‌سرعت فروش می‌روند. سرعتی که اصلاً باورپذیر نیست. برای هشدار در مورد آغاز فروش بلیطِ برنامه‌ی مورد علاقه‌تان، در سایت ثبت نام کنید. بعد هم خیلی سریع باشید. جدا از این، همیشه می‌توانید به صف روزانه‌ی فروش محدود بلیط زمین‌های مرکزی شماره 1 و 2 تنیس بپیوندید. خیلی‌ها اصلاً می‌روند از شب قبل، آنجا می‌خوابند. ولی صبح که می‌شود باید رأس ساعت 6 چادرهاشان را سریع، جمع کنند. حالا اگر این هم نشد، رویدادهای کوچک‌تری مثل ایستبورن (Eastbourne) یا رقابت‌های قهرمانی کلوپ کویین (Queen’s Club Championships) هم هست که درست، قبل از ویمبلدون در لندن برگزار می‌شود. مسابقاتی که خیلی از بازیکنان اصلی مرد را به آنجا می‌کشد. می‌توانید به تماشای آنها بنشینید. بلیط این مسابقات هم پرطرفدار است. اما احتمال اینکه اینجا یک صندلی نزدیک زمین با قیمتی کمتر، گیرتان بیاید، خیلی بیشتر است.

 

8- یک توصیه کلی: خودتان تحقیق کنید

انفجار شبکه‌های اجتماعی، فرصت‌های زیادی را در اختیار فرصت‌طلبان و دغلکاران بازار بلیط قرار داده است. حواستان باشد که سایت یا شرکتی که از آن بلیط می‌خرید، معتبر باشد. بی‌جهت، روی لینک ایمیل‌ها یا پیوست‌های سایت‌ها کلیک نکنید. مطمئن شوید سایتی که جلویتان باز می‌شود، امن است. دقت کنید که هر سایتی که به بازفروش بلیط‌ها می‌پردازد، باید از طرف برگزارکننده‌ی آن رویداد، نشان تأیید داشته باشد. مثلاً سایت Twickets بلیط‌ها را با قیمت اصلی اولیه در اختیار هواداران قرار می‌دهد. این سایت فروش بلیط رویدادهای مختلفی را پوشش می‌دهد. از جام جهانی کریکت گرفته تا مسابقات سلطنتی اسب‌دوانی Ascot و جایزه بزرگ فرمول 1 تا فتسیوال‌های موسیقی مختلف و کنسرت‌ها و اجراهای متعدد.

 

9- و همیشه با کارت اعتباری حساب کنید

چون اگر بلیط‌هایتان در لحظه‌ی ورود به محل، شناسایی نشد یا فروشنده‌ها کلاهبردار از آب درآمدند، اگر با کارت حساب کرده باشید، دستتان برای پی‌گیری بازتر است.

 

10- شانس خود را امتحان کنید

قطعاً اگر زمانی گذرتان به جایی مثل استادیوم پوئِرتا دِل سولِ مادرید بیفتد، ممکن است ناگهان هوس کنید بازی را از نزدیک ببینید. احتمال کمی هست که آن سمت‌ها به طور اتفاقی کسی را ببینید که مثلاً جار می‌زند که یک تک‌بلیط دارد. بلیطش هم احتمالاً برای جایی‌ست در ردیف‌های بالا، پشت یک ستون. آن هم با قیمتی گزاف. تصمیم با خودتان است ... .

 

11- اول خوب بگردید، بعد بلیط بخرید

قیمت یکی از گران‌ترین بسته‌ها برای فینال لیگ قهرمانان 90.000 یورو از آب درآمد. البته فقط تماشای بازی نبود. این بسته شامل سه شب اقامت در سوئیت ریاست‌جمهوری هتل VP Plaza España Design مادرید، یک پیشخدمت شخصی، یک تور موزه‌ی ملی پرادو با راهنما، یک مهمانی بعد بازی و همچنین شرکت در فستیوال غذای میشلین می‌شد. اوه! بلیط‌های خود بازی هم البته در این بسته بود. این دیگر بالاترین حد بازار است. سایت Ticket-Compare.com یک اسم برای خود ساخته با عنوان (skyscanner) «آسمان‌پویِ» بلیط‌های کنسرت و رویدادهای ورزشی. اگر بخواهید فینال مردان ویمبلدون را ببینید، باید حداقل 2.199 پوند پرداخت کنید. یا مثلاً دیدیم چند روز قبل از فینال لیگ قهرمانان، بلیط‌های جایگاه سوم ورزشگاه، روی 9.000 پوند، قیمت خورد. کسی که این بلیط 9.000 پوندی را خریده، وقتی بفهمد بلیط‌های این جایگاه، در اصل 180 یورو فروخته می‌شدند، احتمالاً کمی برایش ناخوشایند خواهد بود،. هرچه هست، باید سریع باشید. این رویدادها برای کسی صبر نمی‌کنند.

9 توصیه برای داشتن یک پرواز عالی؛ از زبان مهمانداران هواپیما
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ پنج شنبه
9 توصیه برای داشتن یک پرواز عالی؛ از زبان مهمانداران هواپیما

چیزهای زیادی هست که اگر بدانیم و به کارشان گیریم، سفرهای هوایی را به کام خود شیرین‌تر کرده‌ایم.. قبل از پرواز با چه برنامه‌ای بخوابیم، چطور وسایلمان را جمع کنیم، از چه راه‌هایی خودمان را ساعت‌ها در هواپیما سرگرم کنیم و خیلی چیزهای دیگر خوشبختانه باید گفت امروز محصولات و برنامه‌های بسیاری طراحی شده‌اند تا سفری دلپذیر را برایمان به ارمغان آورند...

خانه‌هایی درختی در کوهستان‌های آلپِ اتریش ..
۱۳۹۸/۱۰/۷ شنبه
خانه‌هایی درختی در کوهستان‌های آلپِ اتریش ..

خانه‌هایی درختی در کوهستان‌های آلپِ اتریش به‌زودی درهای خود را به روی علاقه‌مندان باز می‌کنند؛ آن هم با دیوارهای شیشه‌ای و سوناهای اختصاصی..

به این خانه‌های اسکیموییِ طالع‌بینی و هری‌پاتری‌ کنار ساحل پناه ببرید و دست زمستان سرد را ببندید
۱۳۹۸/۱۰/۴ چهارشنبه
به این خانه‌های اسکیموییِ طالع‌بینی و هری‌پاتری‌ کنار ساحل پناه ببرید و دست زمستان سرد را ببندید

زمستان فرارسیده است و تنها یک کار می‌توان کرد: سرپناهی باید یافت. اما بیایید این زمستان را به جای سر کردن در اقامتگاه‌های قدیمی، چند صباحی را در یک ایگلو (خانه‌ی اسکیموییِ) فوق لوکس و چندحسی سپری کنید....

شده تا به حال در هواپیما درخواستِ غذای بیشتری کنید؟
۱۳۹۸/۹/۱۰ یکشنبه
شده تا به حال در هواپیما درخواستِ غذای بیشتری کنید؟

معمولاً همه از کیفیت غذای هواپیما شاکی اند، اما هستند پروازهایی که غذاهایی تحویل می‌دهند جذاب که از زیرِ دستِ سرآشپزهای درجه یک بیرون آمده و آنقدر خوشمزه است که خودتان خواهید خواست کمی بیشتر برایتان بیاورند...