عاشق Lake District هستم

کیت میدلتون محل مورد علاقه خانواده سلطنتی بریتانیا برای گذران تعطیلاتشان را فاش کرد

 

 

خانواده سلطنتی بریتانیا ممکن است یکسره درگیر حضور در شام‌های تشریفاتی، جشن‌ها، مهمانی‌های عصرانه و رژه سالانه پرچم‌ها باشند، اما این بدان معنی نیست که آنها هم هر از چندی، وقتی را برای گذران تعطیلتشان خالی نکنند. کیت میدلتون، عروس خانواده گفته یک مقصد به‌شدت خاص هست که خانوادة سلطنتی علاقه دارند برای استراحت به آنجا بروند.

 

مجلة Hello! گزارش کرد دوشس کیمبریج، کیت میدلتون اخیراً ، محلی را که خانواده‌اش دوست دارند برای تعطیلات کوتاه بروند، لو داد. او این ماجرا را وقتی فاش کرد که به همراه شوهرش، شاهزاده ویلیام برای شرکت در یک تور سلطنتی به کِزیک در کامبریا رفته بود.

 

طبق گزارش‌ها، کیت به هنگام گپ و گفت با تعدادی از مردم، به یکی از هوادارانش گفته او و خانواده‌اش شدیداً از منطقة دریاچه (Lake District) انگلستان خوششان می‌آید.

 

آنطور که مجله Hello! نوشته، یکی از هواداران خانواده سلطنتی تعریف کرده که «کیت میدلتون گفت با اینکه خیلی بارون میاد و این منطقه از خونة اونا تو نورفوک دوره، ولی اینجا رو خیلی دوست دارن.» او ادامه داد «اون گفت بچه‌هاشون دوست دارن بیان اینجا و تو تپه‌هاش برا خودشون بچرخن. کیت به‌مون گفت که چقد از نظرش منطقه دریاچه قشنگه و چقد حس خوبی داشتن از اینکه می‌تونستن اینجا انقد نزدیک کوه‌ها باشن.»

 

منطقه دریاچه در شمال غرب انگلستان قرار دارد. اینجا به خاطر زیبایی طبیعی‌اش برای انگلیسی‌ها ارزش بالایی دارد.

 

کمیته میراث جهانی یونسکو در تمجید از این منطقه نوشت «کار مشترک طبیعت و دست بشر، چشم‌اندازی یکدست را آفریده که می‌توان از طریقش انعکاس کوه‌ها را در دریاچه‌ها دید. خانه‌ها، باغ‌ها و پارک‌های بزرگ، از عمد، به گونه‌ای کنار هم قرار گرفته‌اند که بر زیبایی محیط بیفزایند. این چشم‌انداز از قرن 18 به این سو به‌شدت مورد تحسین همگان بوده است. ابتدا به خاطر مناظر خیره‌کننده‌اش و بعد به این دلیل که خود را در شکل‌های رمانتیک نیز نشان داد. منطقه‌ای که موضوع بسیاری از نقاشی‌ها، طراحی‌ها و تابلوها شد و بعد به قالب کلمات رفت و به توصیف درآمد. این منطقه الهام‌بخش آگاهی به اهمیت مناظر زیبا شد. یعنی اولین تلاش‌ها برای حفاظت از مناطق طبیعی زیبا از اینجا کلید خورد.»

 

حالا جدا از خانواده سلطنتی، منطقه دریاچه، مورد علاقه بسیاری از نویسندگان نامدار نیز بوده است. بتریکس پاتر، جان راسکین و نورمن نیکلسون از جمله کسانی بوده‌اند که زمانی گذارشان به اینجا افتاده است. علاوه بر این، مسافران سلطنتی و غیرسلطنتی می‌توانند حتی به تور بازدید از خانه قدیمی شاعر بزرگ، ویلیام وردزورث که اینجا به کلبه دوو (Dove Cottage) معروف است، بیایند.

 

می‌خواهید بیایید؟ در حال حاضر، راحت‌تر از هر زمان می‌توانید یک پرواز رده تجاری به اینجا بگیرید. فقط اگر در مسیرتان یا همین اطراف، تصادفاً به شاهزاده یا شاهدختی برخوردید، تعجب نکنید.

 لوفت هانزا پروازهای خود در آسمان ایران  را به حالت تعلیق درآورد
۱۳۹۸/۱۰/۲۸ شنبه
لوفت هانزا پروازهای خود در آسمان ایران را به حالت تعلیق درآورد

پرواز روزانه تهران به فرانکفورت از سوی شرکت لوفت‌هانزا لغو شد.

رنگ سال جدید، همرنگِ رؤیای مسافران است در زندگیه واقعی اما کجاست؟
۱۳۹۸/۱۰/۲ دوشنبه
رنگ سال جدید، همرنگِ رؤیای مسافران است در زندگیه واقعی اما کجاست؟

(شرکت رنگپردازی پانتون )که مسئول پشتیبانی سیستم رنگشناسی و ساختِ رنگها در فضای دیجیتال و واقعی در سطح جهان است و هر ساله در اواخر آذر (میانهی دسامبر) رنگ سال میلادی بعد را تعیین میکند اخیراً رنگ سال 2020 را هم اعلام کرده ا ست. ...

چه‌قدر زودتر از پرواز باید در فرودگاه باشیم؟
۱۳۹۸/۹/۱۰ یکشنبه
چه‌قدر زودتر از پرواز باید در فرودگاه باشیم؟

بهتر است مقداری از وقتتان را قبل از پرواز خالی کنید، مگر اینکه خیلی عاشق ریسک باشید. اگر خواهان تجربه‌ای آرام و دلنشین از پروازتان هستید، این مطلب را بخوانید. اینجا قرار است ببینیم چه مدت زودتر از پرواز باید به فرودگاه برویم...

به لطف تکنولوژی بیومتریک، به‌زودی چهره‌‌ی شما می‌شود گذرنامه‌تان
۱۳۹۸/۸/۱۹ یکشنبه
به لطف تکنولوژی بیومتریک، به‌زودی چهره‌‌ی شما می‌شود گذرنامه‌تان

گذرنامه‌های شلوغِ پر از مهر احتمالاً تا چند وقت دیگر جایشان را به عنبیه‌ی چشم‌ها خواهند داد.