گشت و گذار در بلژیک

از معماری مجلل گرفته تا سیب زمینی سرخ کرده و شکلات های بی نظیر یک خط برای گردشگری از ابتدا تا انتهای این کشور است...

 

بلژیک به دو بخش آلمانی زبان و مدرن (شمال کشور) و فرانسوی زبان و سنتی (جنوب کشور) تقسیم شده است. این تقسیم بندی در تعارضات منطقه ای دائمی بین فلاندرهای آلمانی زبان (Flander) و والونیاهای فرانسوی زبان (Wallonia) به حدی مشهود است که این کشور را با خطر تقسیم مواجه کرده است. با این وجود در سراسر بلژیک، شهرهای زنده و پر شور و حال از مظاهر هنر نوین و معماری قرون وسطایی پر شده اند و زندگی شهری با تنوع غذایی و مُد عجین شده است. در حومه ی شهرها، می توانید تنوع کم نظیری از مناظر طبیعی از سواحل ماسه ای گرفته تا جنگل های انبوه ، و از دریاچه های بکر تا غارهای زیرزمینی را تجربه کنید.

 

جاذبه های بلژیک

در شمال بروکسل می تواند از آثار مجلل معماری قرن هفدهم و شاهکارهای هنر مدرن بازدید کنید. در شمال کشور و به ویژه در شهر آنتورپ (Antwerp)، شهرهای قدیمی عصر رنسانس با طراحی های آوانگارد به نحو تحسین برانگیزی تلفیق شده اند. آبراهه های آرامش بخشی که از میان مراکز قدیمی شهرهای بروژ (Bruges) و گِنت (Ghent) می گذرند هم دیدنی هستند. همچنین می توانید به شهر آردنس (Adrennes) در جنوب بلژیک سفر کرده و از آنجا به دیدن قلعه ی باشکوه نمور (Namur) بروید که بر بلندای یکی از ارتفاعات صخره ای این شهر قد برافراشته است. در غارهای روستای هانس سور لسه (Hans-sur-Lesse) می توانید از سنگواره های طبیعی ماقبل تاریخ دیدن کنید.

 

رستوران گردی و کافه گردی

در بخش های فلاندرنشینِ کشور و همچنین در شهر فرانسوی زبان والونیا، پاته ی خامه ای آردنسف تارت خارتوت، کاربونادآ لافلاموند (گوشت طعم دار شده با ماءالشعیر) و آندویت (نوعی سوسیس) را حتماً امتحان کنید. موله فریت (میگو و سیب زمینی سرخ کرده) و وافل های داغ و ضخیم هم از خوراک های رایج و بسیار خوشمزه ی بلژیک هستند. فراموش نکنید که بلژیک یکی از کشورهای معروف در زمینه ی تولید ماءالشعیر است و کارخانه ها و کارگاه های آن بیش از 450 نوع ماءالشعیر تولید می کنند. پس کافی است سری به یکی از نوشکده های محلی بزنید تا بتوانید از بین انواع ماءالشعیرهایی با طعم میوه های جنگلی (معروف به کریک) یا طعم های تند یا تلخ، طعم مورد علاقه تان را پیدا کنید.

 

خرید

در بروکسل برای خرید در بازار محلی به پلاس د ژو د باله (Place du Jeu de Balle) بروید یا در اطراف میادین هاوت (Haute)، بلاس (Blase) و سابلون (Sablon) در عتقیه فروشی ها بگردید. انواع شیرینی و پارچه را می توانید از فروشگاه لابات (La Batte) در محله ی لیژ (Liege) خریداری کنید. برای خرید از برندهای معروف بلژیکی مثل آن دمئولمیستر (Ann Demeulemeester) و الماس های اصل به آنتورپ بروید. بهترین سوغات سفر بلژیک، یک جعبه شکلات آرتیزانال پرالینز (Artisanal Pralines) است که به دلیل وفور مغازه های شکلات فروشی به آسانی یافت می شود.

 

طبیعت گردی

در مسیرهای پیاده روی متروکه، در کنار آبراهه های مخصوص قایقرانی و حواشی خطوط راه آهن آردنس می توانید با طبیعت یکی شوید این مسیرها برای پیاده روی یا دجرخه سواری بسیار مناسبند. برای تجربه ی هیجان، می توانید در تمام شهرهای ساحلی بلژیک به قایق سواری یا موج سواری بپردازید. در شهر دپان (De Panne) در ساحل جنوب غربی بلژیک می توانید اسکی روی ماسه را نیز تجربه کنید.

 

9 توصیه برای داشتن یک پرواز عالی؛ از زبان مهمانداران هواپیما
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ پنج شنبه
9 توصیه برای داشتن یک پرواز عالی؛ از زبان مهمانداران هواپیما

چیزهای زیادی هست که اگر بدانیم و به کارشان گیریم، سفرهای هوایی را به کام خود شیرین‌تر کرده‌ایم.. قبل از پرواز با چه برنامه‌ای بخوابیم، چطور وسایلمان را جمع کنیم، از چه راه‌هایی خودمان را ساعت‌ها در هواپیما سرگرم کنیم و خیلی چیزهای دیگر خوشبختانه باید گفت امروز محصولات و برنامه‌های بسیاری طراحی شده‌اند تا سفری دلپذیر را برایمان به ارمغان آورند...

خانه‌هایی درختی در کوهستان‌های آلپِ اتریش ..
۱۳۹۸/۱۰/۷ شنبه
خانه‌هایی درختی در کوهستان‌های آلپِ اتریش ..

خانه‌هایی درختی در کوهستان‌های آلپِ اتریش به‌زودی درهای خود را به روی علاقه‌مندان باز می‌کنند؛ آن هم با دیوارهای شیشه‌ای و سوناهای اختصاصی..

به این خانه‌های اسکیموییِ طالع‌بینی و هری‌پاتری‌ کنار ساحل پناه ببرید و دست زمستان سرد را ببندید
۱۳۹۸/۱۰/۴ چهارشنبه
به این خانه‌های اسکیموییِ طالع‌بینی و هری‌پاتری‌ کنار ساحل پناه ببرید و دست زمستان سرد را ببندید

زمستان فرارسیده است و تنها یک کار می‌توان کرد: سرپناهی باید یافت. اما بیایید این زمستان را به جای سر کردن در اقامتگاه‌های قدیمی، چند صباحی را در یک ایگلو (خانه‌ی اسکیموییِ) فوق لوکس و چندحسی سپری کنید....

شده تا به حال در هواپیما درخواستِ غذای بیشتری کنید؟
۱۳۹۸/۹/۱۰ یکشنبه
شده تا به حال در هواپیما درخواستِ غذای بیشتری کنید؟

معمولاً همه از کیفیت غذای هواپیما شاکی اند، اما هستند پروازهایی که غذاهایی تحویل می‌دهند جذاب که از زیرِ دستِ سرآشپزهای درجه یک بیرون آمده و آنقدر خوشمزه است که خودتان خواهید خواست کمی بیشتر برایتان بیاورند...