10 کشور میهمان‌نواز برای مهاجران

اینجا احساس راحتی بیشتری می کنید ...

در سال 2017، پرتغال به‌عنوان میهمان‌پذیرترین کشور انتخاب شد.

در مطالعه‌ای جهانی که طی یک‌سال انجام گرفت، پرتغال عنوان میهمان‌نوازترین کشور را از میان 9 کشور صدرنشین، از آنِ خود کرد. در مجموع 65 کشور از لحاظ نوع برخورد با مهاجران، پذیرفتن مهاجران در میان خود و طول مدت اقامت مهاجران در اقلیم‌شان مورد بررسی قرار گرفتند و از این میان 10 کشور به‌عنوان برترین‌ها انتخاب شدند:

 

ضعیف‌ترین کشورها در این میان سوییس، استرالیا و کویت بودند و به‌ترتیب در جایگاه 63، 64 و 65 و در قعر جدول قرار گرفتند. بحرین تنها کشور عضو شورای همکاری خلیج‌فارس بود که جزء 10 مورد اول دیده شد. براساس مطالعۀ به عمل آمده، بیشتر مهاجرین با وجود این‌که به زبان عربی مسلط نبودند، در طول اقامت‌شان در این کشور احساس راحتی می‌کردند.

نظرسنجی Expat Insider، هرساله توسط سایت اطلاعات و خدمات شبکه‌ای InterNations و در میان مهاجرینی که در کشوری خارجی به زندگی یا کار مشغول هستند، برگزار می‌شود. این نظرسنجی از 13000 مهاجر با ملیت‌های مختلف گرفته و از آن‌ها خواسته می‌شود فاکتورهای مختلفی از جمله کیفیت زندگی، سهولت سکونت، شرایط کار و زندگی خانوادگی، درآمد شخصی و هزینۀ زندگی را در سال 2017 و در کشور محل اقامت‌شان ارزیابی کنند. نتایج این نظرسنجی از قرار زیر است:

 

1 . پرتغال

رفتار دوستانه با مهاجران: 94%

سهولت در برقراری ارتباط با افراد بومی: 58%

تمایل مهاجران به اقامت دائم در کشور: 47%

تقریباً از هر 5 مهاجر، 4 نفر (79%) اذعان داشتند پرتغال کشوری میهمان‌نواز است و از هر ده مهاجر، سه نفر (29%) ادعا کردند بیشتر دوستانشان از میان افراد بومیِ این کشور هستند (این میزان در سطح جهانی 19% است).

 

 

 

2 . تایوان

رفتار دوستانه با مهاجران: 86%

6 سهولت در برقراری ارتباط با افراد بومی: 61%

تمایل مهاجران به اقامت دائم در کشور: 30%

قریب به سه‌چهارم (73%) مهاجرینی که در تایوان زندگی می‌کنند، بر این عقیده هستند که تایوانی‌ها افرادی میهمان‌نوازند و تنها 8 درصد از مهاجران رفتار آن‌ها را غیرصمیمانه می‌دانستند. شاید همین برخورد صمیمانه باشد که زندگی در این کشور را برای (74%) مهاجران آسان ساخته و زندگی در کشور و فرهنگ خودشان را برای آنان تداعی می‌کند (69%).

 

 

 

3 . مکزیک

رفتار دوستانه با مهاجران: 87%

سهولت در برقراری ارتباط با افراد بومی: 73%

تمایل مهاجران به اقامت دائم در کشور: 30%

با توجه به سهولت در برقراری ارتباط با افراد بومی در کشور مکزیک جای تعجب نیست که 30% مهاجران اعلام کردند اغلب دوستان‌شان از میان محلی‌ها هستند. علاوه‌بر‌این از هر پنج مهاجر، چهار نفر (81%) زندگی در این کشور را آسان یافته و با فرهنگ بومی خود را وفق داده‌اند (80%).

 

 

 

4 . کامبوج

رفتار دوستانه با مهاجران: 92%

سهولت در برقراری ارتباط با افراد بومی: 59%

تمایل مهاجران به اقامت دائم در کشور: 23%

به‌نظر نمی‌آید زندگی در کامبوج برای مهاجران امری نگران‌کننده باشد: از هر پنج نفر، چهار نفر و یا حتی بیشتر (85%)، مردم بومی این کشور را میهمان‌نواز و زندگی در آن‌ را آسان یافتند (83%). شاید به همین دلیل باشد که نزدیک به 39% از مهاجران به محض ورود در این کشور احساس راحتی می‌کنند. این عدد بالاترین رتبه را در میان کشورهای مورد مطالعه دارد و دوبرابر متوسط جهانی (19%) است.

 

 

 

5 . بحرین

رفتار دوستانه با مهاجران: 86%

سهولت در برقراری ارتباط با افراد بومی: 55%

تمایل مهاجران به اقامت دائم در کشور: 11%

از هر ده نفر، قریب به هفت نفر (69%) بحرین را کشوری میهمان‌پذیر دانستند و 73 درصد نیز با فرهنگ و محیط این کشور احساس راحتی می‌کردند.

 

 

 

6 . کاستاریکا

رفتار دوستانه با مهاجران: 87%

سهولت در برقراری ارتباط با افراد بومی: 78%

تمایل مهاجران به اقامت دائم در کشور: 48%

85 درصد از مهاجران این کشور را میهمان‌نواز و تنها 9 درصد مردم بومی را غیرصمیمی دانستند. این میزان 30 واحد از متوسط جهانی (55%) بالاتر است. علاوه‌براین، از هر پنج مهاجر، چهار نفر اعلام کردند با فرهنگ و محیط این کشور احساس راحتی می‌کنند.

 

 

 

7 . عمان

رفتار دوستانه با مهاجران: 86%

سهولت در برقراری ارتباط با افراد بومی: 60%

تمایل مهاجران به اقامت دائم در کشور: 12%

نزدیک به سه‌چهارم (73%) مهاجران این کشور را میهمان‌نواز می‌دانند. برخلاف این نگرش مثبت، تنها سه درصد اعلام کردند دایرۀ دوستان‌شان را افراد بومی تشکیل می‌دهند و بیشتر افراد (58%) دوستان خود را ترکیبی از بومیان و غیربومیان دانستند.

 

 

 

8 . کلمبیا

رفتار دوستانه با مهاجران: 87%

سهولت در برقراری ارتباط با افراد بومی: 62%

تمایل مهاجران به اقامت دائم در کشور: 33%

جدا از قرار گرفتن کلمبیا در میان 10 کشور میهمان‌نوازِ این لیست، در این کشور امکان برقراری رابطۀ دوستانه با بومیان برای مهاجرین از هر مکان دیگری بیشتر است (34%). در حقیقت از هر پنج مهاجر، بیش از چهار نفر (86%) کلمبایی‌ها را میهمان‌نواز و زندگی در این کشور را آسان می‌دانند (81%).

 

 

 

9 . ویتنام

رفتار دوستانه با مهاجران: 83%

سهولت در برقراری ارتباط با افراد بومی: 56%

تمایل مهاجران به اقامت دائم در کشور: 16%

از هر پنج مهاجر، بیش از چهار نفر (81%) ویتنام را کشوری میهمان‌نواز دانستند و 73 درصد این محل را مکان خوبی برای زندگی عنوان کردند. برخلاف این درصد بالا از میهمان‌پذیری، بیش از نیمی از مهاجران (51%) بیش از 5 سال در ویتنام زندگی نکرده‌اند که این عدد هم‌چنان بالای متوسط جهانی (35%) قرار دارد.

 

 

 

10 . کانادا

رفتار دوستانه با مهاجران: 81%

سهولت در برقراری ارتباط با افراد بومی: 43%

تمایل مهاجران به اقامت دائم در کشور: 45%

62 درصد از مهاجران کانادا را کشوری میهمان‌پذیر می‌دانند. در حقیقت از هر ده مهاجر، سه نفر (27%) اعلام کرده‌اند دوستانشان از میان افراد بومی این کشور هستند که شاید این عدد را بتوان به میزان رضایت‌شان از زندگی در کانادا مرتبط دانست (70%). گرچه بسیاری (45%) تخمین زده‌اند برای همیشه در این کشور زندگی خواهند کرد، تعداد مهاجرینی که هنوز کانادا را چون خانۀ خودشان نمی‌دانند (15%) در میان 10 کشور معرفی‌شده، بالاترین رده را از آن خود کرده است.

 

 لوفت هانزا پروازهای خود در آسمان ایران  را به حالت تعلیق درآورد
۱۳۹۸/۱۰/۲۸ شنبه
لوفت هانزا پروازهای خود در آسمان ایران را به حالت تعلیق درآورد

پرواز روزانه تهران به فرانکفورت از سوی شرکت لوفت‌هانزا لغو شد.

رنگ سال جدید، همرنگِ رؤیای مسافران است در زندگیه واقعی اما کجاست؟
۱۳۹۸/۱۰/۲ دوشنبه
رنگ سال جدید، همرنگِ رؤیای مسافران است در زندگیه واقعی اما کجاست؟

(شرکت رنگپردازی پانتون )که مسئول پشتیبانی سیستم رنگشناسی و ساختِ رنگها در فضای دیجیتال و واقعی در سطح جهان است و هر ساله در اواخر آذر (میانهی دسامبر) رنگ سال میلادی بعد را تعیین میکند اخیراً رنگ سال 2020 را هم اعلام کرده ا ست. ...

چه‌قدر زودتر از پرواز باید در فرودگاه باشیم؟
۱۳۹۸/۹/۱۰ یکشنبه
چه‌قدر زودتر از پرواز باید در فرودگاه باشیم؟

بهتر است مقداری از وقتتان را قبل از پرواز خالی کنید، مگر اینکه خیلی عاشق ریسک باشید. اگر خواهان تجربه‌ای آرام و دلنشین از پروازتان هستید، این مطلب را بخوانید. اینجا قرار است ببینیم چه مدت زودتر از پرواز باید به فرودگاه برویم...

به لطف تکنولوژی بیومتریک، به‌زودی چهره‌‌ی شما می‌شود گذرنامه‌تان
۱۳۹۸/۸/۱۹ یکشنبه
به لطف تکنولوژی بیومتریک، به‌زودی چهره‌‌ی شما می‌شود گذرنامه‌تان

گذرنامه‌های شلوغِ پر از مهر احتمالاً تا چند وقت دیگر جایشان را به عنبیه‌ی چشم‌ها خواهند داد.