قدیمی ترین نامه داخل بطری جهان در ساحل استرالیا پیدا شد!

گاهی خیلی اتفاقی ،برخی ازرویدادهایی که شاید در نگاه اول زیاد برجسته نباشد ، در زندگیمان رخ می دهد که فقط نیازمند کمی توجه بیشتر است تا دنیای خودش را برای ما آشکار کند .در این مطلب به یکی از این اتفاقات پرداخته ایم

این پیغام بیش از 130 سال قدمت دارد.

یک زوج استرالیایی در زمان پیاده روی در ساحل با یک بطری مواجه شدند که بعدها پیغام داخل آن، به عنوان قدیمی ترین نامه داخل بطری جهان شناخته شد.

طبق گزارش بی بی سی استرالیا، تونیا و کیم ایلمان در ماه ژانویه و زمانی که در ساحل جزیره ی وِج، که ساحلی دورافتاده در ساحل غربی استرالیا است، مشغول پیاده روی بودند با یک بطری جالب و قدیمی مواجه شدند و تصمیم گرفتند که از آن برای تزیین کتابخانه خود استفاده کنند.

 

 

سپس این زوج بطری را به نامزد پسر خود هدیه دادند و او متوجه وجود کاغذی در بطری شد. وی در ابتدا و با این تصور که کاغذ یک سیگار است، آن را به خانه برد و برای جلوگیری از آسیب دیدن محتوای بطری، کاغذ را در اجاق خشک کرد.

کیم به بی بی سی گفت: "سپس ما کاغذ را باز کردیم و با کلمات چاپ شده مواجه شدیم. پیغام با جوهر و به صورت دستی نوشته نشده بود و در آن از خواننده درخواست شده بود که هر چه سریع تر با کنسولگری آلمان تماس بگیرد."

پیغام ظاهرا در تاریخ 12 ژوئن 1886 و از کشتی آلمانی پائولا فرستاده شده بود. ولی به نظر ایلمان این ایده بسیار "دور از ذهن" و غیرممکن است. با این وجود آن ها نامه را به موزه غربی استرالیا بردند و کارشناسان در نهایت صحت و اعتبار نامه را تایید کردند.

راس اندرسون، دستیار سرپرست موزه، به بی بی سی اعلام کرد: "در طی یک بررسی بایگانی در آلمان و پس از یافتن دفتر وقایع روزانه ی کشتی پائولا، متوجه شدیم که ناخدا در تاریخ 12 ژوئن 1886 یادداشتی نوشته و در آن به پرتاب یک بطری در دریا اشاره کرده بود. تاریخ و مختصات ذکر شده در یادداشت دقیقا با تاریخ و مختصات پیام داخل بطری مطابقت دارند."

ظاهرا در زمان نگارش نامه، افراد داخل کشتی با پرتاب هزاران بطری در آب سعی در ردیابی جریان های اقیانوسی داشتند.

رکورد قبلی قدیمی ترین نامه داخل بطری 108 سال بود. پیغام بطری یافت شده توسط ایلمن حدود 132 سال قدمت دارد.

کیم در رابطه با این کشف به گاردین چنین اظهار داشت: "این یک خوش شانسی بزرگ و اتفاقی عالی بود."

 لوفت هانزا پروازهای خود در آسمان ایران  را به حالت تعلیق درآورد
۱۳۹۸/۱۰/۲۸ شنبه
لوفت هانزا پروازهای خود در آسمان ایران را به حالت تعلیق درآورد

پرواز روزانه تهران به فرانکفورت از سوی شرکت لوفت‌هانزا لغو شد.

رنگ سال جدید، همرنگِ رؤیای مسافران است در زندگیه واقعی اما کجاست؟
۱۳۹۸/۱۰/۲ دوشنبه
رنگ سال جدید، همرنگِ رؤیای مسافران است در زندگیه واقعی اما کجاست؟

(شرکت رنگپردازی پانتون )که مسئول پشتیبانی سیستم رنگشناسی و ساختِ رنگها در فضای دیجیتال و واقعی در سطح جهان است و هر ساله در اواخر آذر (میانهی دسامبر) رنگ سال میلادی بعد را تعیین میکند اخیراً رنگ سال 2020 را هم اعلام کرده ا ست. ...

چه‌قدر زودتر از پرواز باید در فرودگاه باشیم؟
۱۳۹۸/۹/۱۰ یکشنبه
چه‌قدر زودتر از پرواز باید در فرودگاه باشیم؟

بهتر است مقداری از وقتتان را قبل از پرواز خالی کنید، مگر اینکه خیلی عاشق ریسک باشید. اگر خواهان تجربه‌ای آرام و دلنشین از پروازتان هستید، این مطلب را بخوانید. اینجا قرار است ببینیم چه مدت زودتر از پرواز باید به فرودگاه برویم...

به لطف تکنولوژی بیومتریک، به‌زودی چهره‌‌ی شما می‌شود گذرنامه‌تان
۱۳۹۸/۸/۱۹ یکشنبه
به لطف تکنولوژی بیومتریک، به‌زودی چهره‌‌ی شما می‌شود گذرنامه‌تان

گذرنامه‌های شلوغِ پر از مهر احتمالاً تا چند وقت دیگر جایشان را به عنبیه‌ی چشم‌ها خواهند داد.