خلبانان تصادفا اخطار دزدیده شدن هواپیما را ارسال می کنند

آماده باش برای هیچی ...

 

 

این هفته خلبانان پرواز لوفتانزا (Lufthansa) به اشتباه آژیر دزدیده شدن هواپیما را هنگامی که هواپیما درحال فرود در فرودگاه فرانکفورت بود، به صدا درآوردند.

یک سخنگوی این خط هوایی گفت که در کابین خلبان مشکلات فنی به وجود آمده بود و خلبان ها می توانستند به برج مراقبت پیغام ارسال کنند ولی توانایی دریافت آن را نداشتند. وقتی که تلاش کردند تا مشکل پیش آمده را گزارش کنند، به اشتباه رمزی را ارسال کردند که دزدیده شدن هواپیما را اطلاع می داد.

حدودا پانزده دقیقه بعد از این اتفاق، خلبان ها متوجه اشتباهشان شدند ولی دیگر آن موقع افراد روی زمین شروع به کار کرده بودند. مأموران امنیتی در حالت هشدار قرار گرفته بودند، ارتش آلمان و پلیس محلی و فدرال در حالت آماده باش بودند، نیروی هوایی آلمان داشت جت های جنگنده اش را در صورت لزوم، برای رهگیریِ هواپیما آماده می کرد .

خلبانان اشتباهشان را به برج مراقبت اطلاع دادند و آنها نیز این خبر را به افرادی که وارد عمل شده بودند مخابره کردند.

هواپیما که از نوع امبرر ای آر جی-190 (Embraer ERJ-190) بود، 43 مسافر داشت و از ابردینِ اسکاتلند به سمت فرانکفورت در حال پرواز بود. این هواپیما بدون مشکل و فقط با یک تأخیر پانزده دقیقه ای فرود آمد.

وقتی که هواپیما فرود آمد، تعمیرکارها سیستم ارتباطی اش را تعمیر کردند. این هواپیما چند ساعت بعد، بدون مشکلی دوباره پرواز کرد.

یک سخنگوی لوفتانزا گفت که این واقعه بسیار غیر معمول بود.

نه تنها رمزی برای اطلاع دادن هواپیماربایی وجود دارد، بلکه خلبان ها هم رمز مخفی دارند که به مهمانداران هواپیما هشدار هواپیماربایی را می دهد. با روشن و خاموش کردنِ چندباره ی چراغ بستن کمربند ایمنی، خلبان ها می توانند موقعیت های اورژانسی را بدون نگران کردن مسافران به اطلاع مهمانداران برسانند.

 

 لوفت هانزا پروازهای خود در آسمان ایران  را به حالت تعلیق درآورد
۱۳۹۸/۱۰/۲۸ شنبه
لوفت هانزا پروازهای خود در آسمان ایران را به حالت تعلیق درآورد

پرواز روزانه تهران به فرانکفورت از سوی شرکت لوفت‌هانزا لغو شد.

رنگ سال جدید، همرنگِ رؤیای مسافران است در زندگیه واقعی اما کجاست؟
۱۳۹۸/۱۰/۲ دوشنبه
رنگ سال جدید، همرنگِ رؤیای مسافران است در زندگیه واقعی اما کجاست؟

(شرکت رنگپردازی پانتون )که مسئول پشتیبانی سیستم رنگشناسی و ساختِ رنگها در فضای دیجیتال و واقعی در سطح جهان است و هر ساله در اواخر آذر (میانهی دسامبر) رنگ سال میلادی بعد را تعیین میکند اخیراً رنگ سال 2020 را هم اعلام کرده ا ست. ...

چه‌قدر زودتر از پرواز باید در فرودگاه باشیم؟
۱۳۹۸/۹/۱۰ یکشنبه
چه‌قدر زودتر از پرواز باید در فرودگاه باشیم؟

بهتر است مقداری از وقتتان را قبل از پرواز خالی کنید، مگر اینکه خیلی عاشق ریسک باشید. اگر خواهان تجربه‌ای آرام و دلنشین از پروازتان هستید، این مطلب را بخوانید. اینجا قرار است ببینیم چه مدت زودتر از پرواز باید به فرودگاه برویم...

به لطف تکنولوژی بیومتریک، به‌زودی چهره‌‌ی شما می‌شود گذرنامه‌تان
۱۳۹۸/۸/۱۹ یکشنبه
به لطف تکنولوژی بیومتریک، به‌زودی چهره‌‌ی شما می‌شود گذرنامه‌تان

گذرنامه‌های شلوغِ پر از مهر احتمالاً تا چند وقت دیگر جایشان را به عنبیه‌ی چشم‌ها خواهند داد.