اتریش ، برای گردشگری کوهستان ایران فاینانس می دهد

یکی از منابع اصلی کسب درآمد برای کشورها ، استفاده از تمام ظرفیتهایی است که بصورت بالقوه وجود دارد . یکی از این ظرفیتها منابعی هستند که بصورت طبیعی ، در برخی از کشورها وجود دارند و برخی دیگر از آن محروم هستند . با کمی تمرکز و حسایت بر روی این امر مهم می توان جای خالی کمبودهای ظرفیتهایی که نمی تواند وجود داشته باشد را پر کرد و سود خوبی از آن به اقتصاد کشور تزریق کرد

 

 

رایزن بازرگانی سفارت اتریش در تهران گفت : ظرفیت و جاذبه های گردشگری ایران جایگاه خاصی در جهان دارد ، از این رو برای ارائه خدمات در زمینه گردشگری کوهستان در قالب خط اعتباری ( فاینانس ) بین دو کشور آماده ایم.

'کریستف گراب مایر' در نشست تخصصی شرکت های سرمایه گذاری دو کشور در زمینه گردشگری کوهستان اظهار کرد : اتریش در زمینه صنعت گردشگری بسیار شناخته شده است. ایران نیز فرهنگ و پیشینه تاریخی زیادی دارد که برای گردشگران جذاب بوده و مهمان نوازی ایرانی ها برای سایرین ارزشمند است .
مایر تاکید کرد : امیدوار کننده است که ظرفیت گردشگری ایران همانطور هم که رسما اعلام کرده در هفت سال آینده به جذب 20 میلیون گردشگر خارجی برسد .
وی گفت: ما نیز با توجه به ظرفیت های گردشگری کوهستان در ایران و تخصص و توانمندی های شرکت های فعال اتریشی در این زمینه حاضریم در قالب تامین مالی از طریق خط اعتباری بین دو کشور ( فاینانس ) توان خود را به کار بگیریم .

اوحدی: ایران ، پیست های اسکی کوهستان فوق العاده ای دارد .
معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی نیز در این نشست اظهار کرد: بر اساس هشت جلسه مشترک کمیسیون اقتصادی ایران و اتریش ، یکی از کار گروه ها به گردشگری اختصاص یافت و در جلسه ای که مسئولان ارشد بانک مرکزی ایران با مسوولان اتریشی داشتند ، یک خط اعتباری مالی بین دو کشور برقرار شده که بر آن هستیم که بخشی از این خط اعتباری را به پروژه های هیات تجاری اتریشی درباره مجموعه های گردشگری ورزشی ایران از جمله ظرفیت هایی که در پیست های اسکی کوهستانی خود داریم اختصاص دهیم .
وی ادامه داد : قوانین جذب سرمایه گذاری در ایران جزء مترقی ترین قوانین در دنیا است و پوشش بیمه ای امنیت کامل ، معافیت مالیاتی 10 تا 13 ساله و اجازه مالکیت زمین برای شرکت های خارجی سرمایه گذار در ایران از جمله این امتیازات است .
اوحدی تاکید کرد : ما فقط در شعاع 45 کیلومتری تهران سه پیست مطرح اسکی دیزین ، شمشک و نمک آبرود را داریم و مایل هستیم شرکت های اتریشی علاوه بر خط فاینانس در این زمینه سرمایه گذاری نیز انجام دهند .

پوینده : ایران از 41 کشور پذیرای گردشگر کوهستان است .
مدیرکل توافق های ملی گرد شگری نیز در این نشست تاکید کرد : گردشگری ورزشی ، یکی از مزیت های ایران است و آمار نشان می دهد در 9 ماه سال جاری پذیرای گردشگران کوهستان و اسکی بیش از 41 کشور دنیا بودیم و این رقم در مقایسه با سال گذشته سه برابر شده است .
محمدرضا پوینده افزود : پیست های اسکی در ایران نسبت به سایر کشورها ارزان است و ما از سرمایه گذاری خارجی در این زمینه استقبال می کنیم .
به گزارش ایرنا ، ایران چندین پیست اسکی و کوهستان با قابلیت های گردشگری دارد که فقط پیست اسکی دیزین به عنوان بزرگترین پیست خاورمیانه دارای 17 خط بالابر و مساحت 550 هکتاری است.
این پیست با رشد 700 درصدی پذیرش گردشگر خارجی ، در سه سال گذشته ، تنها امسال 6 هزار توریست خارجی داشته و در صورت محقق شدن بازاریابی پیش بینی شده و توسعه خدمات برای سه تا پنج سال آینده ، ظرفیت میزبانی 30 هزار توریست خارجی را دارد .
به نظر می رسید در این نشست شرکت های اتریشی بیشتر از آنکه هدف سرمایه گذاری در گردشگری ایران را داشته باشند در صدد ارائه خدمات نوسازی تجهیزات پیست های ایران و استفاده از خط فاینانس بین دو کشور بودند .

 لوفت هانزا پروازهای خود در آسمان ایران  را به حالت تعلیق درآورد
۱۳۹۸/۱۰/۲۸ شنبه
لوفت هانزا پروازهای خود در آسمان ایران را به حالت تعلیق درآورد

پرواز روزانه تهران به فرانکفورت از سوی شرکت لوفت‌هانزا لغو شد.

رنگ سال جدید، همرنگِ رؤیای مسافران است در زندگیه واقعی اما کجاست؟
۱۳۹۸/۱۰/۲ دوشنبه
رنگ سال جدید، همرنگِ رؤیای مسافران است در زندگیه واقعی اما کجاست؟

(شرکت رنگپردازی پانتون )که مسئول پشتیبانی سیستم رنگشناسی و ساختِ رنگها در فضای دیجیتال و واقعی در سطح جهان است و هر ساله در اواخر آذر (میانهی دسامبر) رنگ سال میلادی بعد را تعیین میکند اخیراً رنگ سال 2020 را هم اعلام کرده ا ست. ...

چه‌قدر زودتر از پرواز باید در فرودگاه باشیم؟
۱۳۹۸/۹/۱۰ یکشنبه
چه‌قدر زودتر از پرواز باید در فرودگاه باشیم؟

بهتر است مقداری از وقتتان را قبل از پرواز خالی کنید، مگر اینکه خیلی عاشق ریسک باشید. اگر خواهان تجربه‌ای آرام و دلنشین از پروازتان هستید، این مطلب را بخوانید. اینجا قرار است ببینیم چه مدت زودتر از پرواز باید به فرودگاه برویم...

به لطف تکنولوژی بیومتریک، به‌زودی چهره‌‌ی شما می‌شود گذرنامه‌تان
۱۳۹۸/۸/۱۹ یکشنبه
به لطف تکنولوژی بیومتریک، به‌زودی چهره‌‌ی شما می‌شود گذرنامه‌تان

گذرنامه‌های شلوغِ پر از مهر احتمالاً تا چند وقت دیگر جایشان را به عنبیه‌ی چشم‌ها خواهند داد.