هزینه 24 میلیون دلاری تعویض دو یخچال در ایر فورس وان

همه چیز برای رفاه هر چه بیشتر شخص اول ایالت متحده آمریکا ! مطمئناً چه به صورت یک سیاست و چه به عنوان یک سنت ، از گذشته بهترین ها برای شخص اول یک کشور در نظر گرفته می شده و این برای کشور های توسعه یافته و برتر مشهودتر است. اما این درجه از رفاه قطعاً هزینه هایی را در بر دارد و این بار این هزینه بر دوش مالیات دهندگان آمریکایی است.در این مطلب شما با سرویس های خنک کننده هواپیمای ایر فورس وان بیشتر آشنا می شوید...


مالیات‌دهندگان در مخمصه

ایر فورس وان به یخچال‌های جدیدی نیاز دارد و طبق گزارشی جدید، این یخچال‌ها 24 میلیون دلار برایمان هزینه خواهند داشت.

به گزارش دیفنس وان، مالیات‌دهندگان بهای قرارداد 23.7 میلیون دلاری ماه دسامبر بوئینگ برای خرید «چیلرهای» جدید را خواهند پرداخت.

در در اطلاعیه قرارداد منتشر شده از سوی وزارت دفاع آمده است: «از نظر نیروی هوایی، برای افزایش قابلیت اطمینان و نگهداری، غذاهای سرد را باید مجددا در چیلرهای هوای آشپزخانه های شماره G13 و G12 بارچینی کرد.

به اعتقاد دیفنس وان، علت بالا بودن قیمت اعلامی مذاکرات غیرمنصفانه‌ی بوئینگ نیست، بلکه این وضعیت نتیجه‌ی «الزامات قراردادی تعیین شده از سوی دفتر نظامی کاخ سفید و نیروی هوایی برای تجهیزات است».

ایر فورس وان، که به عنوان مرکز فرماندهی سیار رئیس‌جمهور عمل می‌کند، باید بتواند در مواقع اضطرار غذای کافی برای چند هفته را تامین کند. یخچال های جت ها باید ظرفیت ذخیره 3000 وعده غذایی را برای تغذیه مسافران و خدمه در مواقعی که هواپیما قادر به فرود و بارگیری مجدد نیست داشته باشند.

ایر فورس وان مجهز به پنج چیلر است که به گفته‌ی نیروی هوایی قادر به خنک سازی 26 کابین کنترل آب و هوا هستند. به گفته ایر فورس وان، دو چیلر جایگزین شده که کیفیت آن ها رو به افول است قادر به خنک کردن 8 کابین از 26 کابین مذکور هستند.

«اَن استفانک»، سخنگوی نیروی هوایی این کشور در مصاحبه خود گفت: «گرچه این دستگاه‌ها به طور منظم سرویس می‌شوند،اما با افزایش خرابی ها،در محیط‌های گرم و مرطوب، قابلیت اطمینان آنها کاهش یافته است. این دستگاه ها نمی‌توانند به خوبی نیازهای مرتبط با انبارش غذا در ماموریت ها را تامین کنند.»

یخچال‌های این هواپیما متعلق به سال 1990 هستند که نیروی هوایی در آن سال بوئینگ 747 سفارشی شده خود را دریافت کرد. انتظار می‌رود که کار بر روی چیلرهای جدید تا ماه اکتبر سال 2019 به پایان رسد.

رئیس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، از قیمت کار بوئینگ در سال‌های اخیر انتقاد کرده است. وی در دسامبر 2016 با انتشار توئیت «هزینه ها از کنترل خارج شده اند» تهدید کرد که ساخت دو جت 747-8 جدید را که قراربود در ایر فورس وان خدمت کنند متوقف می کند.

 

 لوفت هانزا پروازهای خود در آسمان ایران  را به حالت تعلیق درآورد
۱۳۹۸/۱۰/۲۸ شنبه
لوفت هانزا پروازهای خود در آسمان ایران را به حالت تعلیق درآورد

پرواز روزانه تهران به فرانکفورت از سوی شرکت لوفت‌هانزا لغو شد.

رنگ سال جدید، همرنگِ رؤیای مسافران است در زندگیه واقعی اما کجاست؟
۱۳۹۸/۱۰/۲ دوشنبه
رنگ سال جدید، همرنگِ رؤیای مسافران است در زندگیه واقعی اما کجاست؟

(شرکت رنگپردازی پانتون )که مسئول پشتیبانی سیستم رنگشناسی و ساختِ رنگها در فضای دیجیتال و واقعی در سطح جهان است و هر ساله در اواخر آذر (میانهی دسامبر) رنگ سال میلادی بعد را تعیین میکند اخیراً رنگ سال 2020 را هم اعلام کرده ا ست. ...

چه‌قدر زودتر از پرواز باید در فرودگاه باشیم؟
۱۳۹۸/۹/۱۰ یکشنبه
چه‌قدر زودتر از پرواز باید در فرودگاه باشیم؟

بهتر است مقداری از وقتتان را قبل از پرواز خالی کنید، مگر اینکه خیلی عاشق ریسک باشید. اگر خواهان تجربه‌ای آرام و دلنشین از پروازتان هستید، این مطلب را بخوانید. اینجا قرار است ببینیم چه مدت زودتر از پرواز باید به فرودگاه برویم...

به لطف تکنولوژی بیومتریک، به‌زودی چهره‌‌ی شما می‌شود گذرنامه‌تان
۱۳۹۸/۸/۱۹ یکشنبه
به لطف تکنولوژی بیومتریک، به‌زودی چهره‌‌ی شما می‌شود گذرنامه‌تان

گذرنامه‌های شلوغِ پر از مهر احتمالاً تا چند وقت دیگر جایشان را به عنبیه‌ی چشم‌ها خواهند داد.