از این پس گوگل مپ به شما میگوید اتوبوس یا قطارتان چه قدر شلوغ خواهد بود

این کارکرد جدید گوگل مپ در بیش از 200 شهر در سراسر جهان کار خواهد کرد...

 

. قطعاً سوار شدن به قطاری که تا بیخ پر از مسافر است، تجربه‌ی خوشایندی نیست، ولی به لطف نقشه‌های گوگل، از این پس ابزاری را دارید که بتوانید تاریخ حرکتتان را تغییر دهید تا مجبور نشوید در شلوغی، سفر کنید. این ویژگی جدید که از پنج‌شنبه، چهارم ژوئیه (13 تیر ماه) به این اپلیکیشن افزوده شده، به مسافران امکان می‌دهد از قبل؛ حتی پیش از خروج از خانه، ببینند قطار، مترو یا اتوبوسشان تا چه اندازه پر خواهد بود.

آنطور که سایت Mashable می‌گوید، این ابزار، در ماه اکتبر گذشته، اول در سیدنی استرالیا فعالیتش را به طور آزمایشی شروع کرد. اما حالا اطلاعات 200 شهر در جای‌جای جهان را دارد و می‌تواند در این نقاط هم مفید واقع شود. از این میان 46 منطقه‌ی متروی ایالات متحده هم هست. نیویورک، پورتلند، لس‌آنجلس و منطقه‌ی خلیج در سانفرانسیسکو از جمله مناطقی هستند که این فهرست را تشکیل می‌دهند.

 

همانطور که اپلیکیشن پیش‌بینی فروشگاه‌ها و رستوران‌ها به مشتریان می‌گوید جایی که می‌خواهند بروند، کِی در شلوغ‌ترین وضعیت است، این کارکرد جدید حمل و نقل هم، داده‌های کاربران را از ساعت 6 تا 10 صبح استخراج می‌کند و بعد می‌تواند بگوید راه‌ها کِی از همیشه شلوغ‌تر خواهد بود. حالا از این به بعد وقتی مقصدتان را در گوگل مپ وارد می‌کنید، حتی به شما خواهد گفت در مترو یا اتوبوسی که در راه است، قرار است بایستید یا بنشینید.

این کارکرد جدید گوگل مپ در تمام این 200 شهر ‌می‌تواند لحظه به لحظه، میزان تأخیر در رسیدن اتوبوس‌ها را هم بگوید. صفحه‌ی نمایش مسیرها در این اپلیکیشن، مشکلاتی را که ممکن است بر سر راه اتوبوس پیش آید و تأخیر بیشتری را سبب شود، هم به کاربران نشان می‌دهد تا اگر خواستند سوار نشوند.

بر اساس یک مطالعه، شلوغ‌ترین مسیرهای حمل و نقل شهری، در بوینس آیرس، سائوپائولو، پاریس، توکیو و خط L متروی نیویورک دیده می‌شود.

 لوفت هانزا پروازهای خود در آسمان ایران  را به حالت تعلیق درآورد
۱۳۹۸/۱۰/۲۸ شنبه
لوفت هانزا پروازهای خود در آسمان ایران را به حالت تعلیق درآورد

پرواز روزانه تهران به فرانکفورت از سوی شرکت لوفت‌هانزا لغو شد.

رنگ سال جدید، همرنگِ رؤیای مسافران است در زندگیه واقعی اما کجاست؟
۱۳۹۸/۱۰/۲ دوشنبه
رنگ سال جدید، همرنگِ رؤیای مسافران است در زندگیه واقعی اما کجاست؟

(شرکت رنگپردازی پانتون )که مسئول پشتیبانی سیستم رنگشناسی و ساختِ رنگها در فضای دیجیتال و واقعی در سطح جهان است و هر ساله در اواخر آذر (میانهی دسامبر) رنگ سال میلادی بعد را تعیین میکند اخیراً رنگ سال 2020 را هم اعلام کرده ا ست. ...

چه‌قدر زودتر از پرواز باید در فرودگاه باشیم؟
۱۳۹۸/۹/۱۰ یکشنبه
چه‌قدر زودتر از پرواز باید در فرودگاه باشیم؟

بهتر است مقداری از وقتتان را قبل از پرواز خالی کنید، مگر اینکه خیلی عاشق ریسک باشید. اگر خواهان تجربه‌ای آرام و دلنشین از پروازتان هستید، این مطلب را بخوانید. اینجا قرار است ببینیم چه مدت زودتر از پرواز باید به فرودگاه برویم...

به لطف تکنولوژی بیومتریک، به‌زودی چهره‌‌ی شما می‌شود گذرنامه‌تان
۱۳۹۸/۸/۱۹ یکشنبه
به لطف تکنولوژی بیومتریک، به‌زودی چهره‌‌ی شما می‌شود گذرنامه‌تان

گذرنامه‌های شلوغِ پر از مهر احتمالاً تا چند وقت دیگر جایشان را به عنبیه‌ی چشم‌ها خواهند داد.